Ga naar inhoud


Schotel laten afstellen


Shadje

Aanbevolen berichten

Wie weet iemand in de buurt van Maarssenbroek (Utrecht) die met de nodige apparatuur schotels afstelt als je er zelf helmaal gek van word.

Of kan je ergens zelf de apparatuur huren ?.

Alle tips zijn welkom.

 

Gr shadje

Midden van het Land .

VU Solo2 met PLi 6.1 en Triax 90 cm. 4 x lnb vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Shadje


Je moet beginnen de rail van je Triax-schotel 10,2 graden schuin te zetten, d.w.z. rechts 54mm lager dan links over een afstand van 300mm gemeten met een waterpas als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.
Om een Triax-rail 10,2 graden schuin te kunnen zetten, moet je hem op zijn kop monteren, d.w.z., het gat van het scharnierpunt moet niet in de bovenste groef zitten maar in de onderste groef. Monteer je hem zoals de gebruiksaanwijzing aangeeft, dus het

gat in de bovenste groef, dan kan je de rail niet schuiner zetten dan 7 graden.

Dan plaats je de lnb van de Astra 23,5 links tegen de lnb-arm. Nu ga je de schotel zonder diseqc-switch uitrichten op de Astra 23,5 op maximale signaalkwaliteit.


Het bijplaatsen van de overige lnb’s is dan nog slechts een fluitje van een cent.

post-60869-0-55022900-1365956449_thumb.jpg

post-60869-0-77162900-1365956469_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Zoals je nu hebt geschreven had ik allemaal gedaan.

Met een mesfix de hoogte gemeten aan beide kanten en gesteld.

Zelf loop ik denk ik te klooien met de azimuth heet het geloof ik ,en dan met name voor de 23 en de19 die als je draait best wel veel verschil in de hoek zit.

Maar morgen ga ik denk ik ook even de beugel vervangen zodat hij iets verder van de gevel is verwijderd.

En dan moet het toch een x goed komen want dan is alles achter de DB vernieuwd met wat mij is verteld met de beste materialen,ook in de portemonnee.

Voor degene die mee lezen heb nu over een triax 78 met diverse lnb,s alps,titanium,inverto,en ventons.:-).

 

Sprietje bedankt maar weer.

Midden van het Land .

VU Solo2 met PLi 6.1 en Triax 90 cm. 4 x lnb vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...