Ga naar inhoud


Schotel raakt satelliet steeds kwijt


TimmySat

Aanbevolen berichten

Ik heb een ruim 80 cm grote Triax-schotel, die op een terrasvoet met stenen op een houten paal gemonteerd is. Ik heb er een Diseqc motor tussenzitten, dus de motor hangt aan de paal en aan de motor dus de schotel.

 

Nu dacht ik een hele tijd geleden dat de motor stuk was, dus lag hij maar te verstoffen. Pas weer aan de praat gekregen, ik blij. Eerst op Hotbird uitgericht, Signaalbalken op 85%/75%. Vervolgens wilde ik een zender bekijken, bleek hij geen signaal te hebben. Weer uitgericht, weer positie opgeslagen, weer proberen te kijken, geen signaal! Uiteindelijk buiten met de hand wat bijgesteld.

 

Vervolgens wilde ik de Astra's binnenhalen, daar dezelfde problemen mee. Toen wilde ik een zender van Hotbird bekijken, maar het signaal werd niet meer gevonden.

 

Kortgezegd: Als ik een satelliet heb ingesteld, dan kan ik geen andere satelliet meer vinden. Als ik ga zoeken met de motor, ben ik vervolgens ook de satelliet kwijt die ik vlak daarvoor had.

 

Soms verloor hij signaal ook zomaar terwijl we aan het kijken waren.

 

Nu sinds een week, kan ik geen enkele satelliet meer vinden! Ik heb van alles geprobeerd: Handmatig draaien, motor draaien, Elevation aanpassen, LNB draaien, LNB naar voren+ naar achteren verplaatsen, het helpt allemaal niet. Hij draait van de ene naar de andere kant, zover hij kan. Maar geen enkele satelliet wordt meer gevonden.

 

Ik vind het erg vervelend om om 11.00 's avonds steeds naar buiten te moeten om alles handmatig te doen, satelliet opnieuw op te zoeken. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

 

Ook zou ik graag willen weten of er een manier is om een specifieke satelliet te identificeren met de decoder. Sommigen hebben dezelfde transponders, waardoor ik denk de ene satelliet te hebben en vervolgens mijn zender niet kan vinden...

 

Ik zal zsm even een foto van huidige situatie plaatsen.

aangepast door TimmySat

Triax 80cm, Golden Interstar DiseQc motor, SAB Titan 2 HD Combo, Lemon 030-ci, SAB FTA 2000

Al ontvangen: Astra's, Hotbird.

Nog te ontvangen: Yamal's, Amos, Thor, Intelsat's
-----------------------------
Timmy®

Link naar reactie
Delen op andere sites


Weet niet welke ontvanger je gebruikt maar als ik onder je berichtjes lees is het een SAB.Nu weet ik helaas helemaal niets af van de menu indeling van deze ontvanger.Zit hier in je menu ook een functie waarin je usals kan selekteren?Als die eventueel aan staan moet je schotel wel 100% goed uitgericht zijn.Dan werkt dit goed.Als je handmatig wilt op slaan dan usals uitschakelen.Maar nogmaals ik weet niet of deze functie in je menu zit hoor.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moeten we eerst de foto even afwachten.

Want een opstelling die gemonteerd is aan een houten paal op een terrasvoet (= parasolvoet??)

lijkt me nou niet het meest stabiele opstellingsmethode.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij de eerste, beloofde foto van schotel, motor, standaard en omgeving:

 

535po2.jpg

 

 

Motor is ingesteld dmv gewoon roteren zonder USUALS. Mijn Sab Titan 2 heeft wel Usuals.

Linkerkant van statief heeft een stukje plastic onder, dit heb ik alleen gedaan nadat we die problemen kregen om te kijken of dat iets oplost...

aangepast door TimmySat

Triax 80cm, Golden Interstar DiseQc motor, SAB Titan 2 HD Combo, Lemon 030-ci, SAB FTA 2000

Al ontvangen: Astra's, Hotbird.

Nog te ontvangen: Yamal's, Amos, Thor, Intelsat's
-----------------------------
Timmy®

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een heerlijk stabiele opstelling... :grin:

 

Hij heeft het ruim 5 maanden goed gedaan zo, dus waarom nu opeens niet meer?

 

Ik kan hem niet aan de muur hangen, dan moet hij heel hoog hangen vanwege onze hoge heg en fruitbomen :|

Bovendien zijn mijn ouders er tegen dat hij aan de muur hangt.

Dus een andere keuze heb ik helaas niet.

Triax 80cm, Golden Interstar DiseQc motor, SAB Titan 2 HD Combo, Lemon 030-ci, SAB FTA 2000

Al ontvangen: Astra's, Hotbird.

Nog te ontvangen: Yamal's, Amos, Thor, Intelsat's
-----------------------------
Timmy®

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de moeren van de motor aan de paal nog steeds  goed aangedraaid, of zit er inmiddels speling in door de stijgende temperatuur?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De motor zit muurvast.

Schotel ook.

Ik moet motor zelf wel vaak handmatig bijstellen omdat hij niet verder wil draaien of omdat hij de opgeslagen positie kwijt is

(Positie is wel opgeslagen, hij gaat er naartoe maar vinden doet hij niet).

Triax 80cm, Golden Interstar DiseQc motor, SAB Titan 2 HD Combo, Lemon 030-ci, SAB FTA 2000

Al ontvangen: Astra's, Hotbird.

Nog te ontvangen: Yamal's, Amos, Thor, Intelsat's
-----------------------------
Timmy®

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat de voet op houten balken (bilsen?) staat.

Na de winter gaat het hout in deze tijd vol zuigen met vocht en

daardoor uitzetten waardoor paal een andere hoek gaat krijgen.

 

Heb het zelf voor 3 weken ook gehad heb een zware parasol voet als

paaltje voor de schotel op het terras en bij de eerste iets warmere/vochtigere nacht moest ik

de schotel nieuw uitrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op hoeveel graden staat dat motorhuis gekanteld ? dat ziet er er niet uit als 50 - 52 graden.

De schotel elevation staat op 25, schotel op 29

 

 

Allemachtig dit tart elke vorm van stabiliteit die bij satellietontvangst met rotor vereist is, een lange houten mast op een terrasvoet met een plastic stukje eronder die op houten balken staat en dan verwonderd zijn dat de schotel steeds de satelliet kwijt is :cry: Ik zou dat eerst eens in orde maken en een groot statief nemen met 4x 60x40 tegels en die stabiel maken een korte stalen pijp nemen en een andere opstelplaats kiezen zodat je niet over allerlei hekjes heen moet ''kijken''.

 

Dat plastic stukje heb ik er alleen onder gezet om uit te testen of hij misschien te scheef stond. Een andere plaats dan het bruggetje om de schotel neer te zetten heb ik niet.

De hele tuin is omringd door grote heggen en staat vol met fruitbomen. De enige plaats dat ik hem helemaal vrij nog zou kunnen zetten is in landbouwveld of de rand van een moestuin (naast metalen gaas/omheining).Ik kan hem ook vlak voor het eerste hekje zetten maar dan is mijn draaihoek heel erg beperkt

Ik zie dat de voet op houten balken (bilsen?) staat.

Na de winter gaat het hout in deze tijd vol zuigen met vocht en

daardoor uitzetten waardoor paal een andere hoek gaat krijgen.

 

Heb het zelf voor 3 weken ook gehad heb een zware parasol voet als

paaltje voor de schotel op het terras en bij de eerste iets warmere/vochtigere nacht moest ik

de schotel nieuw uitrichten.

 

De schotel staat inderdaad op houten balken die een bruggetje vormen. Omdat ik zo'n verhaal van uitzetten en inkrimpen had gelezen, heb ik het geprobeerd te corrigeren met een stukje plastic of tegel.

 

Triax 80cm, Golden Interstar DiseQc motor, SAB Titan 2 HD Combo, Lemon 030-ci, SAB FTA 2000

Al ontvangen: Astra's, Hotbird.

Nog te ontvangen: Yamal's, Amos, Thor, Intelsat's
-----------------------------
Timmy®

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...