Ga naar inhoud


Moteck SG2100a instellingen


sdspieg
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


Sprietje, dank. Het probleem is dat ik moeilijk bij m'n sat kom, en eigenlijk alleen de kant van de rotor zie die 'elevation' zegt (latitude staat aan de andere kant, met een andere schaal - dus daar zou dan idd 52.2 moeten staan). Maar volgens de instructies staat een latitude van 52 gelijk aan een elevation van 38, en een 'dish bracket angle' (ik neem aan dat dat dan op de schotel zelf is) van 22.5. Dus vandaar die waarden - kloppen die dan? Ik ben nu druk aan de weer met de fijnstelling via m'n dreambox, en ik krijg wel signalen, dus ik hoop dat ik het juist heb! Maar suggesties zijn steeds welkom natuurlijk (jammer dat de sirius 2 weg is bvb...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Dan is een elevation van 38 graden ook goed.

Dish bracket angle is inderdaad de elevatie van de schotel.

Als ze aangeven dat die op 22,5 graden moet staan om de Sirius satelliet te vinden (die het tegenwoordig trouwens de Astra 4A), dan zal dat wel goed zijn.

Ik werk zelf nooit met die fabrieksgegevens want ik kom vaak schotels tegen waar helemaal geen elevatie verdeling op de schotel staat.

Nadat de motor op de juiste elevatie is ingesteld ga ik als volgt te werk.

Op 52,2 graden noorder breedte heeft de Sirius een elevatie van 30,3 graden.

De meeste schotels hebben een offsethoek van 26 graden. De schotel moet dus 4,3 graden achterover afgesteld worden. Dat is voor een shotel van 78cm hoog aan de bovenzijde 6cm achterover t.o.v. de onderzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...