Ga naar inhoud


Twee ontvangers vervangen, van sd naar hd


ulk

Aanbevolen berichten

Uiteraard heeft iedereen zijn eigen keuze, beweegredenen en budget om het ene of andere apparaat te kopen.

Ik begrijp alleen nog niet waarom VU waarschijnlijk en m.n. de SOLO2 afvalt.

De SOLO2 is op dit moment de snelste Linux Sat receiver en staat bij diegene die deze ontvanger al in hun bezit hebben hoog in het vaandel.

Ook de prijs- / kwaliteitsverhouding is prima in orde.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn ook een hoop mensen die niet beter weten omdat het hun eerste en enige enigma2 ontvanger is en dan alleen vergelijk hebben met een CD ontvanger

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard heeft iedereen zijn eigen keuze, beweegredenen en budget om het ene of andere apparaat te kopen.

Ik begrijp alleen nog niet waarom VU waarschijnlijk en m.n. de SOLO2 afvalt.

De SOLO2 is op dit moment de snelste Linux Sat receiver en staat bij diegene die deze ontvanger al in hun bezit hebben hoog in het vaandel.

Ook de prijs- / kwaliteitsverhouding is prima in orde.

Ook dit verdient weer een antwoord: Budget! i.c.m. de alom aanwezige wederhelft. Da's de énigste reden.

Was me opgevallen dat dit tot de bovenkant van de markt behoort, maar moet proberen rond €300,= klaar te zijn.

Ben sinds enige tijd om medische redenen voor werk volledig afgekeurd, ben dus kwart van 't loon kwijt!

( ... dat gebeurd élke maand wéér, en ik was géén directeur...)

@ Metoo en Ronaldsl:  Ik weet dat hier veel know-how aanwezig is, net als vroeger op *kwak*forum.

    Mijn opbouw van kennis is blijven steken in de eeuw van G- en F-kaarten i.c.m. Humax 5400.

    Veel gestoeid met settingslijsten etc. (Vooral veel etcetera)

    De laatste 10 jaar bleken de philips DSR's afdoende, Maar deze PDnuller wil nu toch weer wat anders.

    Je hebt per slot van rekening wél HD-Tv's in huis.

Zo, bijna het achterste van de tong laten zien....

 

groet,

Jan.

aangepast door ulk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je ziet : ET,MaxDigital xp1000, VU+ zullen doen wat je wilt. ==> zoals je al kan zien enkel maar tevreden gebruikers en al veel leesvoer :-)

 

Nog kleine opmerking ivm opnemen.

 

Je weet dat als je voor een single tuner gaat dat je niet zal kunnen kijken naar een kanaal op bvb hotbird 13.0E als je aan het opnemen bent op Astra 23.5 op dezelfde televisie?

 

Moeilijk is het allemaal niet, maar je zal niet moeten verwachten dat alles zomaar zal werken :)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geldt toch voor álle kanalen, ongeacht of ze op 13.0 of op 23.5 zitten?

Met uitzondering dan het kanaal waar ook naar gekeken word.

Trouwens, weemoed ten top op deze vrijdagavond, het laatste wat ik opgenomen heb

moet iets zijn van een waterspin en één of andere Jodocus die rond staat te bazuinen,

dat íe de hele dag zó ontzettend vrolijk is.

Mijn dochter was toen ongeveer 4 - of 5 jaar oud.

Ik besef nu dat ze de 24 inmiddels gepasseerd is......

 

Snik,

Jan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien hoef je niet meer zo veel op te nemen, je hebt nu ook de uitzending gemist plugin waarmee je dingen terug kunt kijken.

Ook met 2 single tuners kun je veel, je kunt bv de opnames dirigeren naar de box die je op dat moment niet gebruikt om te kijken.

 

als de box waar op je kijkt wat op gaat nemen, kun je met de remote channel plugin of partnerbox plugin gewoon tv kijken/zappen vanaf de andere box, het is wel wat behelpen tov een twintuner, maar als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat, denk ik altijd maar.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

........jullie toch even op de hoogte houden:

 

1e  ET4000 binnen, tweede onderweg.

(prutsen-flashen-rebooten.......prutsen-flashen-rebooten.......prutsen-flashen-rebooten.......lezen-lezen-lezen)

 

We komen het weekend wel door...

Link naar reactie
Delen op andere sites

........jullie toch even op de hoogte houden:

 

1e  ET4000 binnen, tweede onderweg.

(prutsen-flashen-rebooten.......prutsen-flashen-rebooten.......prutsen-flashen-rebooten.......lezen-lezen-lezen)

 

We komen het weekend wel door...

Leuke hobby toch,veel plezier met je box  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, tweede ook aan het draaien ==> Open Pli3.0 & Henksat 19.2 / 23.5 settings.

Bijde boxjes te benaderen door m'n laptopje. Laptop draadloos verbonden met modem/router.

Boxjes middels kabels op dezelfde router.

 

Nu moet (wil) ik één kabel naar één box vervangen door een Sitecon N300 wifi stickje.

Stickje geïnstalleerd op mijn laptop en kan er ook mee internetten.

Maar:

Gestoken achter in de box kan ik via de router de box nog niet benaderen of zelfs maar vinden.

middels 192.168.2.9  houdt ik nu een leeg scherm. Eérst maar weer verdiepen in wifi.....

Daarna (met één C+ card) nog 1-box als server(?) en de andere als cliënt worden gedoopt.

Dus nog puzzelwerk te doen.

 

Dus wie zich geroepen voelt mij te ondersteunen....!!!

(vooral advies over wifi stickje en instellen master/cliënt-setting is gevraagd/wenselijk)

 

1e indruk:

Snélle zapper en (vooraal op HD-kanalen) gestoken,scherp beeld.

Flashen en eerste set-up probleemloos verlopen.

Blij met gekozen merk / type!

 

Groet,

Jan. 

aangepast door ulk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de box zonder de CD kaart en coaxkabel installeer je de plugin "remote channel control". Dit gaat zoals je inmiddels weet via menu >applicaties en groene knop is downloaden.

 

Zoek hem op en installeer. Vervolgens de box opnieuw opstarten en je vindt hem terug in het menu zenders zoeken. Dan kun je hele zenderlijst van de master inladen in je clientbox.

 

Dat van die wifi stick vindt ik zelf niet zo'n goed idee. Als het even kan laat die netwerkkabel maar zitten zeker als je in HD wilt kijken want het signaal komt wel via je eigen netwerk naar de box. In feite is dus de tuner in de client overbodig geworden. Er zit geen immers geen coaxbabel in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna goed...........

 

Hoi Gratje65,

Bedankt voor je bruikbare respons. Remote channel control gaat dan wel lukken, denk ik.

 

Maar:     "  dus de tuner in de client overbodig " ???

(Cat-5)Kabel ligt eigenlijk visueel in de weg, is niet goed weg te werken richting router, daarom deze wens. (wifi)

Ter aanvulling: 2e box heeft wél een eigen coax-kabel vanaf de (duo-) LNB. 

Deze heeft dat toch altijd nodig om zelfstandig te kunnen werken?

Ik dacht dat alleen externe streams en card-info over netwerk gedeeld (konden) worden.

Of kan ik óók Horizontale en Verticale info, incl. 19 / 23 graden wisseling streamen via netwerk, onafhankelijk van het gebruik van de eerste ontvanger? Dat zou mij verrassen.....

 

Verdere info Welkom.

Jan.

aangepast door ulk
Link naar reactie
Delen op andere sites

P.S.

 

" Remote channel control "  wil niet installeren,

geeft kortstondig groen beeld met veel text (te kort om volledig te kunnen lezen)  en de box start weer volledig opnieuw op.

 

????????????

Jan.

 

Nu maar even filmpje kijken en morgen weer verder.

 

Bijna goed...........

 

Hoi Gratje65,

Bedankt voor je bruikbare respons. Remote channel control gaat dan wel lukken, denk ik.

 

Maar:     "  dus de tuner in de client overbodig " ???

(Cat-5)Kabel ligt eigenlijk visueel in de weg, is niet goed weg te werken richting router, daarom deze wens. (wifi)

Ter aanvulling: 2e box heeft wél een eigen coax-kabel vanaf de (duo-) LNB. 

Deze heeft dat toch altijd nodig om zelfstandig te kunnen werken?

Ik dacht dat alleen externe streams en card-info over netwerk gedeeld (konden) worden.

Of kan ik óók Horizontale en Verticale info, incl. 19 / 23 graden wisseling streamen via netwerk, onafhankelijk van het gebruik van de eerste ontvanger? Dat zou mij verrassen.....

 

Verdere info Welkom.

Jan.

aangepast door ulk
Link naar reactie
Delen op andere sites

(Remote channel control)  zoals de naam al zegt, de plugin neemt op afstand de controle van de zenders over. Wanneer de box een eigen coax heeft is de plugin niet echt nodig. Wel is hij dan handig erbij om dat deel van de zenders te laden die op een kaart slechts beeld geven zoals dus van CD.

Zo kun je met een kaart 2 of meerdere (max 4) boxen beeld laten geven in je eigen netwerkomgeving.

 

En ja dat kan onafhankelijk van de eerste box, welke zender je ook wil bekijken, Box 1 bijv. op Ned1, box 2 op rtl4 of ZDF enz. Voorwaarde is dat die wel aan moet staan en dat mag ook in standby.

 

Een netwerkkabel verbinding heeft echter de voorkeur vanwege het feit dat met wifi het vaak een stuk minder stabiel is. Kans op storing, blokkerig beeld. Het gaat vaak niet snel genoeg met het data verkeer. Na veel geëxperimenteer hier met diverse wifi sticks en repeaters al dan niet in het stopcontact heb ik toch maar "moeizaam ook nog" Cat6 kabel getrokken en geen enkel probleem meer gehad met het netwerk.

 

Geeft beide boxen een vast ip adres en zet dus automatisch DHCP verkrijgen uit. Je laptop laat maar lekker op wifi verbinding staan en de boxen kun je bereiken door in start > uitvoeren het nummer van de betreffende box te zetten met 2 backslash voor het ip nummer. Dus: \\192.168.xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op afstand (met laptop) bedienen gaat al wel, zappen e.d.

Maar de C+ kaart delen met m'n 2e box lukt nog niet!

Alle instellingen nog niet goed? (Beetje digibeet dus toch wel)

IP adres(s)en moet ik typen zónder de backslashes ervoor, anders reageert e.e.a. niet.

 

............Gratje65..................................................................Hélp......................................

 

P.S. Ik laat ze tóch beide bekabeld aan de router hangen! 1-box  192.168.2.7 andere 192.168.2.9

 

Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...