Ga naar inhoud


Rebox 4200 slaat regelmatig vast op Astra 3 11739 kanalen


Daemyon

Aanbevolen berichten

Mijn vader gebruikt een Rebox 4200, maar sinds een aantal dagen loopt deze regelmatig vast op SBS6 HD, NL2HD, Sport 1 HD e.d. Toevallig zetten deze allemaal op Astra 3 11739. De zender doet het een paar seconden en dan slaat alles vast. Harde reset via de aan/uit knop aan de achterkant is de enige manier dit te verhelpen. Maar laat je de receiver te lang op hetzelfde probleem kanaal staan dan gebeurd het weer. De R4200 draait nog op fw 2.10.11. Zou een update naar 2.11.49 helpen? Hebben mensen ervaring of deze fw stabiel draait?

 

Of zou het iets in de switch naar deze kanalen kunnen zijn? Iets wat kapot is of niet meer werkt?

 

Bedankt voor de hulp en het meedenken!

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn RE4200 draait "stabiel" met 2.11.34.

maar pas nadat ik BEIDE op de rebox site genoemde versies STAP1 en STAP2 achtereenvolgens had uitgevoerd.

ik herken jullie probleem met de zenders op 11739 dus niet. Maar er zijn altijd wel kleine probleempjes die met een harde reset dan weer voor circa 15 dagen zijn verholpen. Veel zappen, opnemen PVR en bestanden verwijderen zorgt op termijn altijd wel weer een keer voor een vastloper. Maar dat is met alle receivers zo geweest de afgelopen jaren.

succes daemyon, met uitproberen.

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de update gedaan naar 2.11.49 maar als ik nu zap naar BBC World News en dan naar een CanalDigitaal zender ga dan krijg ik de melding "gecodeerde zender". Ik moet dan de kaart even verwijderen en weer invoeren om weer beeld te krijgen op de CD zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring met mijn boxen (zie onderschrift) afgelopen twee dagen is dat ze vastlopen op de decodering, omdat de schotel door de wind beetje verdraaid was. Tikkie terug en het probleem was weg. 

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gps: Is jouw probleem reproduceerbaar ? Zoja, kun je dan een mailtje met stappenplan sturen naar Rebox. Rebox zegt op de website niet in staat te zijn dit probleem te reproduceren.

 

Ik had gps' probleem ook met 2.11.49: http://www.sat4all.com/forums/topic/332545-rebox-publiceert-21149-firmware dit is m.i. overigens niet het probleem waarmee Daemyon dit topic is gestart.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn reactie betrof de vraag van Daemyon of de 2.11.49 stabiel was.

Ik gebruik de ontvanger alleen om te kijken en niet om iets op te nemen.

Ik kan ook niets op de site van Rebox vinden over dit probleem.

Inmiddels wel contact gehad met Rebox en kreeg te horen dat er al meer meldingen waren en de klacht aan het software team was doorgeven.

Ik heb nu de 2.09.72 erin gezet, dan werkt de ontvanger weer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er is een update naar de laatste fw gedaan, nu loopt alles weer prima. Alleen de radio kanalen stotteren wua ontvangst enorm.  percentages fluctueren van 0 tot 90%, dus even wel muziek, dan weer niet e.d.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...