Ga naar inhoud


Ondertitels te vroeg in opname


on1bes

Aanbevolen berichten

de <internal subtitle renderer> wil zeggen dat je de ondertiteling ondersteuning gebruikt die

standaart in openpli3.0 zit.

instellingen zitten in (screenshots)

post-66958-0-49686800-1370182557_thumb.jpgpost-66958-0-32692200-1370182575_thumb.jpg

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites


de <internal subtitle renderer> wil zeggen dat je de ondertiteling ondersteuning gebruikt die

standaart in openpli3.0 zit.

instellingen zitten in (screenshots)

attachicon.gifautomatische taalkeuze.jpgattachicon.gifondertitelinstelling.jpg

 

grtz Philip

In die instellingen op die screenshots zie ik niet hoe je kunt kiezen tussen de standaard ondersteuning (888) en een alternatieve, wel details over allerlei voorkeuren eens je de OpenPLi ondertiteling gebruikt.

Ik gebruik geen plugins voor ondertiteling, dus dat lijkt mij niet de oorzaak.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

888 of andere selecteren doe je door op <audio> drukken (screenshot)

post-66958-0-93234100-1370184077_thumb.jpg

 

dan met <ok> jou keuze aanvinken(komt geel kruis achter te staan)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

888 of andere selecteren doe je door op <audio> drukken (screenshot)

attachicon.gifscreenshot.jpg

 

dan met <ok> jou keuze aanvinken(komt geel kruis achter te staan)

 

grtz Philip

OK, maar dat is dan gewoon zoals ik altijd teletekst ondertiteling kies.

Omdat je sprak van "<internal subtitle renderer>(teletext888)", dacht ik dat er echt een menu was waar je letterlijk die tekst "internal subtitle renderer" had staan, en dan meerdere keuzes had.

Die menu-optie vond ik dus niet terug.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jiij zo ondertiteling kiest is dat goed.

ik heb mij al gek gezocht waarom het bij jou niet werkt.

als jij in mijn screenshot van hierboven op< blauw>drukt dan krijg het <subtitle quickmenu>

zet hier de delay eens op <no delay> en daarna op 20sec, merk jij dan geen verschil?

de subtitels wel ff de tijd geven om zich aan te passen.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen wel een vermoeden waarom het bij mij niet werkt, en bij jou wel.

Zoals gezegd, ik heb Telenet (kabel), en een Dreambox 8000 met 4 tuners (2xDVB-S2 en 2xDVB-C), en weliswaar een schotelantenne, maar geen abonnement op TV Vlaanderen.

Ik vermoed dus dat de codering van de tijdscodes bij teletekst anders is bij beide providers.

De timings van TV Vlaanderen zullen door OpenPLi effectief als "bad" beschouwd worden, die van de kabel niet.

Op het programma dat nu speelt zijn ze overigens correct, en maakt het geen verschil of ik nu +10 seconden, of no delay kies.

 

Waarom de oorspronkelijke vraagsteller ook dit probleem heeft is mij niet duidelijk.

Misschien omdat hij OpenPLi 2.1bèta gebruikt ?

 

In elk geval, een setting in OpenPLi om ondertitel timings onvoorwaardelijk aan te passen, zoals je dat kunt met de lipsync zou een oplossing zijn.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja blijkbaar zit het probleem bij het verschil van provider.

de delay heeft ten andere bij mij altijd gewerkt.

nu vind ik dit wel bijzonder interessant om te weten ik ga dit voorleggen bij pli.

ik hou je op de hoogte.

 

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog iets complexer dan ik dacht.
Als ik op één of Ketnet kijk (geen HD dus, en MPEG2) bij Telenet, dan helpt die setting daar wel, ook al is de timing correct.
Ik merk ook een verschil bij het maken van een opname tov. live TV.
Bij Vlaanderen Vakantieland (één HD) liep de teletekst mooi synchroon tijdens live TV, bij mijn opname loopt de teletekst 0,5 a 1 seconden voor.
Net eens live op TVEi geprobeerd (Telenet kabel), ook hier loopt de live teletekst goed, en werken de instellingen voor bad timings.

 

Het lijkt er mij dus op dat het vooral een probleem is met kanalen die gesimulcast worden in HD en SD.

Spijtig genoeg zijn Canvas HD en één HD de enige HD kanalen die niet geëncrypteerd zijn bij Telenet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging bij mij wel over een opname hé. Ik heb daarnet nog even geprobeerd op BBC 1, ( en dat heeft weinig te maken met TV Vlaanderen ) , en daar kwamen de titels te laat, maar in Subtile Menu stond een vertraging van 3 sec. Na dit op GEEN vertraging gezet te hebben, kwamen de (Engelse)  titels mooi op tijd. Dus in een directe uitzending is er geen probleem, bij een opname tot nu toe wel. Bij het rechtstreeks bekijken van TVV gecodeerde zenders zoals één of VTM heb ik ook nog niets moeten bijstellen. Ik ga nog verder testen doen.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging bij mij wel over een opname hé. Ik heb daarnet nog even geprobeerd op BBC 1, ( en dat heeft weinig te maken met TV Vlaanderen ) , en daar kwamen de titels te laat, maar in Subtile Menu stond een vertraging van 3 sec. Na dit op GEEN vertraging gezet te hebben, kwamen de (Engelse)  titels mooi op tijd. Dus in een directe uitzending is er geen probleem, bij een opname tot nu toe wel. Bij het rechtstreeks bekijken van TVV gecodeerde zenders zoals één of VTM heb ik ook nog niets moeten bijstellen. Ik ga nog verder testen doen.

Ik heb zowel met opnames als rechtstreeks geprobeerd, bij mij weliswaar met kabel.

Het rare was dus dat bij een rechtstreekse uitzending de ondertitels correct waren, terwijl bij de opname ze te vroeg kwamen.

Dat is blijkbaar hetzelfde als bij jou, op satelliet dan, maar zonder dat het iets met TV Vlaanderen te maken heeft.

Vandaar dat het belangrijk is dat je erbij zegt bij welke provider je het probleem ondervindt.

Doordat je het op het TVV forum plaatste zullen de meesten gedacht hebben dat het dus een probleem was met TVV zenders.

Bij TVV is er de laatste maanden ook een probleem met ondertitels die verkeerd lopen, en de meesten zullen dan gedacht hebben dat het over dat specifieke probleem ging.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al alle mogelijke combinaties van fouten gezien.

 

Live uitxendngen die goed waren.  Maar bij de opname van dezelfde uitzending waren de ondertitles te vroeg.

En ook omgekeerd.  Dus live verkeerd en opname goed.

Ook de ene dag goed en de volgende dag verkeerd.

SD goed en HD verkeerd (live en opname).

Zowel SD als HD verkeerd.

 

Ondertitles die 3 seconden te vroeg zijn, maar ook 13-14 seconden

 

Eén, Canvas maar ook VTM en Vier die fout lopen.  Dus het is niet één bron.

 

Allen op TVV.  (Maar of TVV hier iets te maken mee heeft kan ik niet bepalen - Ik zeg alleen bij TVV als provider)

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat we dit probleem in deelproblemen gaan moeten opsplitsen, anders kan er nooit iemand tot een oplossing komen.

Het probleem dat het er bij live uitzending goed uitziet, maar als je er een opname van maakt, dat de timing dan niet meer klopt en/of niet meer te veranderen is, lijkt mij een ander probleem dan datgene waarbij de ondertitels al bij een live uitzending ineens veel te vroeg of te laat komen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier wat testen gedaan, en heb dezelfde bevindingen. Eerste test gisteren was een Sport-uitzending in SD van Eén : met 2 identieke installaties, 2 maal een DM800 HD met Hard disk. Tegelijk rechtstreeks bekeken kwamen op beide installaties de titels gelijk en op tijd. Op beide installaties werd de uitzending opgenomen, en later bekeken. Op beide installaties in de opnames kwamen de titels ongeveer 4 sec te vroeg. Dit was ook op beide opnames NIET bij te regelen met de sub-title instellingen. Tweede test op beide installaties met Familie in SD op VTM : op beiden kwamen de ondertitels op tijd, op voorwaarde dat in het subtitle menu de vertragingen op GEEN staan. Op beide opnames hiervan kwamen de titels toch 4 sec te vroeg. Dit was ook op beide opnames NIET bij te regelen. In deze rechtstreekse uitzendingen was er WEL een bijregeling mogelijk, maar moest de vertraging op GEEN blijven staan.  Voor mij lijkt het er dus op dat het in veel gevallen aan OpenPli zou kunnen liggen, en niet direct aan de provider. Merk wel op dat bij live uitzendingen zoals nieuws enzo, de ondertitels dikwijls niet synchroon lopen, maar dat kan ook niet anders. In de HD uitzendingen merk ik ook dikwijls zowel in rechtstreeks als opgenomen uitzendingen, een lichte vertraging van de titels.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...