Ga naar inhoud


Triple unicable LNB


dcallebaut
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand ooit al een triple Unicable LNB ergens gezien te koop?

Ik zit met het probleem dat ik een paar jaar terug mijn huis verbouwd heb, sateliet coax voorzien heb (zonder echt nadenken) en nu tot de constatatie kom dat ik slechts 1 kabel gelegd heb tot waar de receiver zal komen. Met het gevolg dat ik dus minstens 1 kabel ontbreek om vlot te kunnen opnemen en live TV kijken tegelijk...

 

Ttz. ik ben nog een complete "newbie" als het op satelliet aankomt en moet nog alles aankopen om er mee te beginnen maar heb hier op Sat4all al vele posts gezien die duidelijk geven dat 1 kabeltje wel echt te weinig is. Dus na lang zoeken Unicable LNB's gevonden maar het zijn allemaal "single" LNB's en om TVV ten volle te ontvangen moet je minstens Astra 1-2-3 samen oppikken, toch?

 

Terug beginnen de muren en zo open te gooien is een grote NO WAY van mijn echtgenote  :mellow:

 

Enfin, mocht er iemand mij kunnen zeggen of deze bestaan of eventueel mij een alternatief kunnen aangeven zou ik heel dankbaar zijn.

 

bedankt voor alle tips alsvast! 

aangepast door dcallebaut
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Beste dcallebaut


Het Unicable systeem werkt voor slechts 1 satelliet, vandaar dat jij ook geen duo-lnb’s of triple-lnb’s kunt vinden voor het Unicable-systeem.
 

Maar er is wel een andere oplossing voor je probleem. Je kunt gebruik maken van de Johansson 9640 Stacker- deStacker.

Op de Stacker sluit je de twee uitgangen van je duo-lnb of diseqc-switches aan. Het signaal gaat dan via één kabel naar je woonkamer en daar wordt het signaal door de deStacker weer gesplits in twee kabels die je dan weer kunt gebruiken  om TV te kijken en opnemen tegelijk van een andere zender, zie de bijlages.

post-60869-0-19072800-1370462627_thumb.jpg

Johansson9640-d-manual.pdf

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt als je dat wilt de CanalDigitaal triple-lnb nemen en daar twee aansluitingen van gebruiken die je op de Stacker aansluit. En of het nu SD-zenders of HD-zenders zijn, dat maakt niet uit.


Je zou er nog voor kunnen kiezen om de triple-lnb op een Triax 78 te zetten i.p.v. op een Triax 64, dan krijg je meer signaal op de Astra 23,5 en heb je meer regenreserve.


De overige twee aansluitingen van de triple-lnb zou je dan nog kunnen gebruiken voor de slaapkamers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 10 maanden later...

Op de Johansson Stecker (die bij de schotel zit dus) zitten twee aansluitingen. Op één van die aanstuitingen kun je behalve het signaal van de schotel ook nog het signaal van een terrestrial-antenne toevoegen. Dit zal dan met een Diplexer moeten gebeuren. Binnen  zal de Diplexer het antennesignaal weer moeten scheiden van het satellietsignaal, zie de bijlage. Dit gebeurt na de DéStacker. Je moet er wel rekening mee houden dat je met de twee Diplexers ongeveer 5dB verlies krijgt. Dit is echter geen probleem als je goed signaal hebt.
 

post-60869-0-13382300-1400064328_thumb.jpg

post-60869-0-50327000-1400064367_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Johansson Stecker (die bij de schotel zit dus) zitten twee aansluitingen. Op één van die aanstuitingen kun je behalve het signaal van de schotel ook nog het signaal van een terrestrial-antenne toevoegen. Dit zal dan met een Diplexer moeten gebeuren. Binnen  zal de Diplexer het antennesignaal weer moeten scheiden van het satellietsignaal, zie de bijlage. Dit gebeurt na de DéStacker. Je moet er wel rekening mee houden dat je met de twee Diplexers ongeveer 5dB verlies krijgt. Dit is echter geen probleem als je goed signaal hebt.

 

 

Ik gebruik geen terrestrisch. Zie post #6. Dus moet ik gewoon 2 (van de 8) deelnemers-uitgangen van de Gigasystem aansluiten op LNB1 en LNB2 van de Stacker, en that's it? En dan natuurlijk de Destacker aansluiten bij de receiver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het signaal van lnb1 (950-2150MHz) wordt gestapeld op het signaal van lnb2 (5-2150MHz). De frequentie komt dan op 3550MHz te liggen. Omdat dit extra verlies in de coaxkabel geeft, wordt het signaal van de gestapelde frequentie 6dB versterkt.
Hoeveel extra signaal er uiteindelijk over blijft hang af van de coaxlengte. Het systeem is berekend op een lengte van 50-75meter.
Je zult dus bij de DéStacker uit de ene coaxkabel meer signaal krijgen dan uit de andere. Misschien gebruik je twee verschillende ontvangers waarvan de ene meer signaal kan gebruiken dan de andere. Probeer dus even uit welke ontvanger je het beste op welke coax kunt aansluiten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...