Ga naar inhoud


Groot signaal, maar geen kwaliteit


aoor0708

Aanbevolen berichten

Na plaatsen nieuwe LNB ( omdat oude misschien kapot is, geen of storend beeld) krijg ik nu 80% signaal op

Astra3, maar geen kwaliteit.

Hetzelfde op Astra1.

Het vreemde is dat alle kanalen werden ingeladen, zowel Astra 1, 2 en 3 en ik de kanalen van TV Vlaanderen

op de lijst zie staan.

Kan ze echter niet op mijn scherm krijgen, want daar staat het bekende schoteltje voor GEEN ontvangst.

Help, help

M,v.gr\Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan je hem eens op een vrije zender zetten ?

vb : bvn

en staat je diseq insteling goed enz

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je hem eens op een vrije zender zetten ?

vb : bvn

en staat je diseq insteling goed enz

Hij staat op BVN, heb ook enkele Duitse zenders geprobeerd, maar noppes.

Het schoteltje met de rode streep blijft op TV staan en signaal kwaliteit op NUL.

Heb zojuist weer alle zenders) 1000~° ingeladen, maar krijg niets te zien.

Bij de CENA 5 staat `bandomschakeling` op auto

                                 Primaire DiseqC op GEEN

                                 Secondaire `      op GEEN.

De LNB ) nieuwe( staat met de 23.5 op schotel en de 19.3 hangt vrij.

Heb wel POWERCAM met TV Vlaanderen kaart. Heb deze al een keer schoongemaakt en opnieuw ingebracht.

Geen soelaas.

Graag hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

De primaire diseqc moet op aan staan.

De automatische bandomschakeling staat op UIT

Primaire DISEqC = 1.1/1/0

Secondaire DISEqC = 1.1/2/0

Nog steeds geen beeld op Astra 3 en ook op 1 en 2 niet.....

????

aangepast door aoor0708
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is nu gebeurd. De eerste zoals voordien en de tweede uitgeschakeld.

Er verandert echter niets...

Ik vind het vreemd dat ik wel alle zenders kan laden en de TV Vlaanderen lijst in de juiste volgorde staat.

Aan de TV mankeert niets, want krijg "menu" op het scherm. Er is aan de TV instelling helemaal niets gewijzigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken jouw ontvanger niet maar je moet aangeven met welk diseqc commando je wil werken. Je kiest voor 1.0; ok. Maar je moet hem ook vertellen op welke uitgangen precies welke lnb zit.

 

Dus zoiets van Astra1 op 1, Astra 2 op 2 en Astra 3 op 3(afhankelijk van jouw situatie)

 

Kan je de 3 sats niet afzonderlijk kiezen en afzonderlijk vertellen op welke positie ze te vinden zijn?

 

Astra1 prim 1.1/1/0

Astra 2 prim 1.1/2?/0 of 1.1/3/0

Astra 3 prim 1.1/3?/0 of 1.1/2/0

 

ik vermoed dat je voorlopig enkel naar Astra1 kijkt (de zenderlijsten worden geladen), maar de andere sats worden niet geschakeld.

 

Sorry maar 't is een gok he....

 

nu bij het lezen van jouw eerste bericht; je hebt de bekabeling toch niet geswitched van de 2 lnb's? heb je aan de instellingen iets veranderd?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken jouw ontvanger niet maar je moet aangeven met welk diseqc commando je wil werken. Je kiest voor 1.0; ok. Maar je moet hem ook vertellen op welke uitgangen precies welke lnb zit.

 

Dus zoiets van Astra1 op 1, Astra 2 op 2 en Astra 3 op 3(afhankelijk van jouw situatie)

 

Kan je de 3 sats niet afzonderlijk kiezen en afzonderlijk vertellen op welke positie ze te vinden zijn?

 

Astra1 prim 1.1/1/0

Astra 2 prim 1.1/2?/0 of 1.1/3/0

Astra 3 prim 1.1/3?/0 of 1.1/2/0

 

ik vermoed dat je voorlopig enkel naar Astra1 kijkt (de zenderlijsten worden geladen), maar de andere sats worden niet geschakeld.

 

Sorry maar 't is een gok he....

 

nu bij het lezen van jouw eerste bericht; je hebt de bekabeling toch niet geswitched van de 2 lnb's? heb je aan de instellingen iets veranderd?

Bedankt voor de reactie.

De LNB zitten op de juiste plaats. Heb hem gericht met Astra3 als prime en Astra 1 met 14 graden gedraaid.

Bij het inladen van de zenders zie ik dat er veel opkomen als hij langs Astra3 komt. Trouwens in de lijst staan alle HD zenders( en die zitten op A3).

Voor wat de diseqc betreft, in feite moet ik niets doen omdat hij automatisch switched....

Het blijft een raadsel .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met "zie ik dat er veel opkomen als hij langs Astra3 komt"? Laat je effectief de box Astra3 volledig scannen? (heb je dat al geprobeerd?)( ...daarmee bedoel ik een manuele scan en niet een fastscan)

 

volhouden he.... :)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met "zie ik dat er veel opkomen als hij langs Astra3 komt"? Laat je effectief de box Astra3 volledig scannen? (heb je dat al geprobeerd?)( ...daarmee bedoel ik een manuele scan en niet een fastscan)

 

volhouden he.... :)

JA, IK WORD ER EEN BEETJE ( VEEL) moedeloos van.

Heb een volledige scan laten doen, geen snelle, en alle kanalen met HD zitten er in.

Weet niet meer wat nu te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor de reactie.

Installatie : Off-set schotel 82 H en 77 B

                  LNB - Single-Duo ( Astra 1 en 3)

Ontvanger : Inverto Scena 5 - Abonnement TV Vlaanderen.

Na een paar weken verlof, deed de ontvanger niets meer - Heb die gerepareerd, voedingsdeel bleek kapotte condensator te hebben.

Opgestart en beeld was niet stabiel - met uitval op de HD zenders ( Astra 3)

BVN prima en enkele Duitse zenders.

Heb getracht schotel beter te richten, maar gaf geen verbetering, integendeel beeld viel compleet weg.

LNB vervangen omdat dit mogelijk oorzaak was.

Bij het richten was signaal rond 80% op Astra 3 - kwaliteit 0 -

LNB hangt met AstrA3 in het midden en 1 met 14 graden gekanteld.

Ben er nog niet in geslaagd om naast een sterk signaal oo kwaliteit te krijgen.

Heb connectors opnieuw na enkele cm inkorten.

Kan het aan de kabel liggen ?

Satfinder fluit om nn oren , maar geen kwaliteit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...