Ga naar inhoud


HDTV zenders onvindbaar


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een HTPC welke tot nu toe gebruikt wordt voor het kijken van SDTV van CanalDigitaal. In de HTPC zit een Digital Everywhere DVBS2 tuner (floppydtv). Dit systeem gebruik ik nu zo'n 5 jaar zonder al te veel problemen maar zou nu wel graag een keer HDTV willen kijken, en heb ook niet voor niks destijds een DVBS2 tuner gekocht.

Mijn CanaalDigitaal abonnement is inmiddels aangepast en ik zou HD zenders moeten kunnen kijken. Op mijn HTPC maak ik gebruik van VistaMediaCenter en in het register van de PC heb ik de parameters ingesteld zodat ik VistaMediaCenter de HD zenders kan vinden, deze parameters heb ik gebruikt:

 

11856000, 27500, V, POS_2, FEC_23, DVB_S2, 8PSK, ROLL_20, P_ON

 

POS_2 staat in dit geval voor de Astra 23.5 satelliet. Dat deze werkt kan ik bevestigen omdat ik momenteel de regionale zenders in SD kan ontvangen die ook gebruik maken van de LNB op POS2.

 

Wat ik in bovenstaande parameters heb ik gewijzigd t.o.v. mijn oude SD instelling:

DVB_S2 i.p.v. DVB_S

8PSK i.p.v. QPSK

Zijn mijn parameters onjuist? want ik kan namelijk geen enkele HD zender vinden.

 

De CI module die ik gebruik is van CanaalDigitaal en TV Vlaanderen en is inmiddels 4/5 jaar oud. Vanavond heb ik ook een nieuwe CI module van CanaalDigitaal en TV Vlaanderen gebruikt waar een wereldbol op staat, echter met deze kaart kan ik helemaal niks meer ontvangen, dus ook geen SD zenders. Is mijn oude CI modulegeschikt voor HD? En waarom doet de nieuwe het niet?

 

Wat ik hier en daar lees is dat met de nieuwe modulatie (8psk) het uitlijnen van de schotel/lnb kritischer wordt. Ik heb hier een 88 cm schotel met 2lnb's dus onvoldoende signaal lijkt mij onwaarschijnlijk tenzij ik heel slecht heb uitgelijnd.

 

Hopelijk kan iemand mij verder helpen want ik weet het niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heb je wel een SECA 3 kaart?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vermoed dat uw vistamediacenter geen DVB- S2 ondersteunt; misschien kan je eens een proefversie van progdvb of dvbdream proberen

Ja misschien dat het aan VMC ligt. In het verleden heb ik wel op de HTPC met de FireDTV software HD kanalen ontvangen en bekeken, dus de hardware heeft ooit gewerkt. Momenteel kan ik met FireDTV  programma geen enkele zender vinden ook geen SD kanalen. Dus ik kan zo even geen dingen uitsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...