Ga naar inhoud


Gratis mobiel bellen via fritzbox kan dit?


Aanbevolen berichten

En wat als je vanaf een externe locatie eerst een VPN verbinding opzet met je fritzbox? Dan zou je iphone zich moeten gedragen als in het lokale netwerk dus zou het moeten werken toch?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oké mijn vordering naar nu toe

had eerst nog wat problemen met settings inloggen via een andere app (softphone)

Maar is nu toch gelukt

Belangrijkste is user 620

Passsword ********

En heb een vast ip adress outbount proyy

Dat lukt nu via een andere wifi hotspot maar mobiel internet wil nog niet lukken!

Het is toch zo dat via een wifi hotspot ook via mobiel(KPN ) moet lukken

Heb een beetje gevoel dat het registreren van de softphone er tegen aanzit hij probeert het wel maar steeds een timeout

Moet nog maar eens proberen wat dichter bij de KPN antenne?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las net een stukje op Facebook (fritzboxnederlands) en het schijnt dus wel te kunnen.

 

Werkt geweldig. Zat in Zwitserland, had daar wifi. Toen VPN verbinding
opgebouwd met mijn Fritzbox 7390 en kon gewoon bellen met de Fritz app.

 

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze tuturial vond ik op het net, zal morgen uitproberen of het echt werkt, vooralsnog werkt het via mijn repeater.

http://youtu.be/HjObd2maRzY

 

En dan VPN instellen op je Ipad/Iphone

 

http://youtu.be/ju0eHbGVMa8

 

En hier de VPN config file (die je nog moet aanpassen met bv behulp van het eerste filmpje)

Even kopiëren en plakken in een kladblok file-tje om hem straks te uploaden in je Fritzbox.

 

Laat morgenavond wel even horen of het allemaal gewerkt heeft zoals ik hoop dat het gaat werken. :D

 

vpncfg {        connections {                enabled = yes;                conn_type = conntype_user;                name = "FB7360-iPhone";                always_renew = no;                reject_not_encrypted = no;                dont_filter_netbios = yes;                localip = 0.0.0.0;                local_virtualip = 0.0.0.0;                remoteip = 0.0.0.0;                remote_virtualip = 192.168.178.222;                remoteid {                        key_id = "hulp4all";                }                mode = phase1_mode_aggressive;                phase1ss = "all/all/all";                keytype = connkeytype_pre_shared;                key = "01234567890123456789";                cert_do_server_auth = no;                use_nat_t = yes;                use_xauth = yes;                use_cfgmode = no;                xauth {                        valid = yes;                        username = "hulp4all";                        passwd = "hulp4all!!";                }                phase2localid {                        ipnet {                                ipaddr = 0.0.0.0;                                mask = 0.0.0.0;                        }                }                phase2remoteid {                        ipaddr = 192.168.178.222;                }                phase2ss = "esp-all-all/ah-none/comp-all/no-pfs";                accesslist =                             "permit ip any 192.168.178.222 255.255.255.255";        }        ike_forward_rules = "udp 0.0.0.0:500 0.0.0.0:500",                            "udp 0.0.0.0:4500 0.0.0.0:4500";

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag getest, en het werkt. :)

Kon gewoon via mijn eigen (thuis) nummer bellen met de Fritz app via de VPN verbinding met de Fritzbox.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier eindelijk mijn howto hoe je de fritzbox en softphone moet instellen voor bellen via de fritzbox

Kan zijn dat ik wat vergeten ben, how me aanbevolen

 

Fritzbox instellen voor ip telefoon:

Hoofdmenu fritzbox> wizards> manage your telephone devices>configure new device>telephone>next>lan/wlan(ip telephone> bedenk zelf een naam bv softphone> next> password graag zelfde als fritbox> next next etc > apply

 

settings softphone

Registar: fritz.box (Lokaal internet )

Username. 620 (Meestal)

Password: password

 

Dan krijg je overzicht van alle devices en klik je op bewerken van internal **620 > Authentication Data>vink Allow registration from the Internet aan>

Ok

 

 

Softphone er zijn verschillende ook verschillende platforms

Android meestal csipsimble

Apple werkt volgens mij zoiper goed en daar ga ik de instellingen van geven:

 

Account name: softphone

Domain: fritz.box

Username: 620

Password: password

Caller ID: 620

 

Advanced settings

Auth username: 620

Use outbount proxy

Outbound proxy : internet ip of als geen vast ip hebt kan je dit gebruiken:your dyndns.org adress

Het werkt redelijk maar het werkt nog niet zo goed als de app van de fritzbox (stabiel)

Via vpn werkt ook voor de iphone zie deze uitleg:

http://service.avm.de/support/en/SKB/FRITZ-Box-7390-int/786:Establishing-VPN-connection-with-Apple-iOS-e-g-iPhone-to-FRITZ-Box

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...