Ga naar inhoud


nieuw met wat vragen recreatieset.


martinV

Aanbevolen berichten

Hoi allen,
Zal me even voorstellen. Martin, woonachtig onder de rook van Rotterdam. Heb voor de vakanties een recreatieset van canaldigitaal aangeschaft. Met een aparte satfinder tussen schotel en ontvanger lukt het prima om de schotel te richten.
In de ontvanger zijn astra 1, 2, 3 en hotbird voorgeconfigureerd.
Astra 1: 10, 600Ghz , 09, 759Ghz, DiSEqC1.0 #1
Astra 2: zelfde
Astra 3: zelfde
Hotbird: zelfde.

Als ik op ontvangst/kwaliteit kijk dan zie ik kwaliteit rond 13% waarbij het niet uitmaakt als ik de schotel wel of niet aansluit
Op niveau zie ik ong 36%

Scannen naar zenders levert totaal niets op.

Mijn vermoeden ligt in een fout in de LNB configuratie omdat deze allemaal gelijk zijn. Ik kan echter niets in de handleidingen vinden.

Wie wil/kan mij helpen.

Greetz uit een zonnig Frankrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste martinV

 

De instellingen staan niet goed. Ze moeten als volgt staan:

Astra 19,2 op 1

Astra 23,5 op 2

Astra 28,2 uit

Hotbird 13 uit

 

De Astra 28,2 en Hotbird kun je met een duo-lnb toch niet ontvangen dus die kunnen gewoon op nul staan.


Signaalsterkte wil niets zeggen. Als die meer dan 2% aangeeft, kun je daar alleen uit concluderen dat de lnb zijn voedingspanning krijgt van de tuner.
Kijk alleen naar de signaalkwaliteit.
Je moet wel de Astra 19,2 goed ontvangen om de CanalDigitaal fastscan uit te kunnen voeren.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan best de firmware upgraden. Dat moet manueel via USB stick, want de nieuwe firmware is nog niet officieel beschikbaar.

Hij is al te downloaden op het forum van CanalDigitaal zelf. De meest recente is 2.02a

Met die nieuwe firmware zou jouw probleem verholpen moeten zijn, je hoeft de instellingen niet aan te passen. Heb je dat toch gedaan, dan kan je best een factory reset doen om alles terug default te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het firmware verhaal. Helaas heb ik er nog niets aan gezien ik in Frankrijk zit ;-)

 

Blijf nog steeds het feit dat standaard astra 1, 2 3 en hotbird er in staan en ik zelf in geen enkel menu ( LNB config, antenne) iets kan wijzigen. Kan zelfs via de ab geen komma maken om 19, 2 ergens in te zetten.

 

Blijf er op houden dat dit de miskoop van de eeuw is geweest. Heeft al meer ergernis dan plezier opgeleverd. Ga bij thuiskomst meteen de boel weer opzeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's nu net het punt, je hoeft helemaal niets anders in te stellen. De reden dat het niet werkt zit in de firmware.

Die kan je hier downloaden. Gewoon op een USB stick zetten. Minimaal 2GB en FAT32 geformatteerd.

http://lathosat.be/files/1365667761_SAT801_MM_2.02a.hdt

 

Zelfs in Frankrijk zullen ze wel USB sticks hebben denk ik :)

 

Upgrade handleiding

http://lathosat.be/files/1354120561_Upgradehandleidingm7sat801.pdf

 

Oudere firmware heeft een probleem met de LNB die bij de recreatieset geleverd is. Firmware upgraden, factory reset doen en je hebt beeld. Maar vergeet aub die factory reset niet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.gebruikershandleiding.com/download.asp?download_id=383801

 

misschien ff terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren 

 

Nee, dit is niet de oplossing voor een recreatie setje waarbij de LNB niet goed wordt aangestuurd door de firmware.

De laatste firmware met de oplossing voor dit probleem is nog niet beschikbaar via OTA.

Vandaar dat reckneck eyeball aangeeft de nieuwste firmware met behulp van een USB geheugen stick te updaten.

En als dit dan gedaan is dan pas moet je een factory reset doen om alle instellingen weer op default te zetten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, ik wil jullie allemaal heel hartelijk danken voor de adviezen.

 

Ik heb de firmware ge-upgrade naar 2.02, factory reset uitgevoerd en nogmaals gezien dat er totaal geen kwaliteit binnenkomt.

Zenders laden, nul komma niks. Gezien dat zelfs zonder kabel de kwaliteit van het signaal niet verandert.

 

Maar eens CD gebeld en van de slimme werkstudent te horen gekregen dat de lnb waarschijnlijk defect is, gezien alle acties die ik al gedaan heb (mede dank zij jullie adviezen)

 

Zal thuis de boel maar opsturen en zien wat er van komt.

 

Tot zover het CD vakantieplezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan goed zijn dat jouw satfinder een prima signaal ziet maar daarom is dit nog niet van Astra 1 en deze moet je hebben om de zenderlijst in te laden. Jouw ontvanger scant niet echt maar krijgt de zenderlijst via de satelliet of had die voorgeprogrammeerd.. Heb je een kompas? Probeer eens de andere posities waarop jouw satfinder goed piept. Schakel de diseqc eens uit en probeer een paar zenders van elk van de vermelde satellieten, misschien vind je zo op welke satelliet je uitgericht staat. Hou er rekening mee dat je bij sterke uitslag misschien op AB 5W staat en deze satelliet staat niet in jouw ontvanger maar dan zit je ongeveer 25 graden teveel naar het westen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Beste martinV

 

Heb je een Triax-schotel hebt of een SAB-schotel.


Ik heb twee afbeeldingen toegevoegd. Bij een Triax-schotel heb je een mooie elevatie schaalverdeling en
stel je de elevatie in door de schotel te verschuiven in de groef, zie afbeelding 1, bij SAB stel je de elevatie in met bouten in slobgaten, zie afbeelding 2


In welke regio zit je in Frankrijk want dat is van belang om te weten op hoeveel graden elevatie je de schotel moet instellen.

 

post-60869-0-05807100-1373317370_thumb.jpg

post-60869-0-47574800-1373317394_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...