Ga naar inhoud


Rebox loader installatie, error 0x90


voortman

Aanbevolen berichten

Ik probeer nwe loader via usb te installeren en tijdens het scannen van de stick krijg ik error 0x90. Dat heb ik gedaan met twee verschillende oudere sticks van 250 mb en 1 gb, nadat ik ze geformatteerd heb met fat32. Daarna heb ik de loader geunzipt rechtstreeks naar de stick. Wat zou hier aan de hand zijn? Mijn huidige loader is 1.21.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

http://www.sat4all.com/forums/topic/320125-rebox-error-nummer-lijst/

 

0x90, USB not found.

 

Dus op zoek naar een usb stick welke wel herkend wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke Rebox? De stick moet wel in de USB aan de voorkant volgens mij.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uit de instructies van audioniek: http://www.sat4all.com/forums/topic/327592-re-4000re-8000re-9000-loader-154254-als-ird-bestand-installeren/

 

INSTALLATIE met channel-up
1. Formatteer een bij voorkeur wat oudere kleinere USB-stick met FAT32;
2. Plaats het te flashen .IRD-bestand op de stick, dit moet het enige bestand op de stick zijn;
3. Plaats de stick in de front USB-poort in de ontvanger;
4. Koppel alle andere USB-apparaten die aan de ontvanger zitten (zoals een externe harde schijf) los;
5. Schakel de ontvanger uit met de netschakelaar achterop;
6. Druk de knop CH+ op de ontvanger in en houdt deze vast;
7. Schakel de ontvanger met ingedrukte CH+ knop weer in met de netschakelaar achterop;
8. Nu moet er komen: LOADER X.XX gevolgd door SCAN USB;
9. Laat de CH+ knop nu los;
10. Wacht tot er knipperend "Completed" op het display staat;
11. Verwijder de USB-stick;
12. Schakel de ontvanger uit en weer aan via de netschakelaar achterop.
13. De ontvanger moet nu LOADER 1.54/2.54 melden, en verder normaal starten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik precies zo gedaan. Vooraf heb ik de stick geformatteerd met Vista op Fat32 met 2048 bytes. Dan loader via de site op de computer gedownload en dan gekopieerd op de geformatteerde stick. (twee verschillende sticks gebruikt 4 a 5 jaar oud).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een test met de USB stick gedaan. Formatteren Fat32 met 4096 clusters, insteken in de usb achterin. De stick wordt herkend. Daarna nieuwe loader uitgezipt direct op de stick en weer de geeigende procedure in de voorste usb uitgevoerd. Opnieuw error 0x90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...