Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ben bezig om de huidige Sharp LNB door de GT-M03 te vervangen.

Apparatuur:

Schotel: Triax TDS 64

LBN: Sharp: 0,6 dB type: BSIR6EL100A

Satelliet ontvanger: M7 SAT801

Werkwijze: Het campingsysteem opgesteld en met de Sharp LNB de posities van de Astra3 (23,5) en Astra1(19,2) bepaald.

Deze posities om de grond gemarkeerd. De Sharp LNB vervangen door de GT-M03.

De LNB met de opvulring afgesteld op Astra1(19,2). Astra3 (23,5) is geen probleem (beeld OK) maar Astra1(19,2) wil niet (geen beeld, wel voldoende signaal volgens de satfinder)

Het lijkt erop dat de GT-M03 defect is of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor jullie advies!

Geplaatst: (aangepast)

Beste Roy75

Welkom op dit forum

- Klopt het dat je de schotel op de Astra 19,2 gericht hebt?

- Klopt het dat je de kop van de Astra 19,2 in de klem hebt zitten en dat de kop van de Astra 23,5 links ervan staat schuin omhoog als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt?

- Klopt het dat als je je hand voor de kop van de Astra 23,5 houdt, de ontvangst van de Astra 23,5 wegvalt?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Hallo Sprietje,

Bedankt voor je reactie en ook meteen excuses voor mijn trage reactie. 

Wij zitten op een camping in Oostenrijk, vandaar.

Het probleem is inmiddels opgelost.

Hoewel het wat onwaarschijnlijk klinkt, zat het probleem in de aansluiting van de kabel / F-connector.

Probleem is inmiddels opgelost en we kunnen genieten van beide satellieten.

Nogmaals bedankt!

Geplaatst:

Beste Roy75

Het klinkt helemaal niet onwaarschijnlijk want met een slechte verbinding van de F-connector kun je de meest vreemde verschijnselen krijgen. Nog een fijne vakantie.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

hallo,

ik heb hetzelfde probleem;of ik ontvang astra1 of astra 3 maar beide gaat niet.

verleden jaar toen we nog in portugal woonden was de dual LNB met de astra1 in de klem en ASTRA 3

11 graden schuin.

dit heb ik geprobeerd na heractivering van mijn card, was lange tijd niet gebruikt maar het abonnement

was betaald.

De schotel staat op astra 1 en ik ontvang deze dus ( alleen) als ik de schotel een beetje naar links draai

richting astra 3 dus ontvang ik astra 3 en geen ASTRA 1.

met de astra 3 i de klemhouder gezien op tv vlaanderen website hetzelfde probleem;

ik kan dus beiden niet ontvangen?????????????

kan iemand mij helpen aub

dank u

jan

Geplaatst: (aangepast)

Beste dragonwing

Welkom op dit forum.

Je schrijft:

“ik heb hetzelfde probleem;of ik ontvang astra1 of astra 3 maar beide gaat niet.

verleden jaar toen we nog in portugal woonden was de dual LNB met de astra1 in de klem en ASTRA 3 11 graden schuin.”

Tja, dat kan natuurlijk nooit, in Portugal de duo-lnb 11 graden schuin. In Midden Portugal moet dat 26 graden zijn. Bovendien heb je in Portugal een grotere schotel nodig dan in België en vraag ik me ook of of je wel de juiste duo-lnb op die schotel hebt gehad.

Ik weet niet waar je nu de schotel ongeveer hebt staan maar welke schotel heb je precies en welke duo-lnb?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Hallo,

in portugal gebruikte ik een schotel van 1 m met bijpassende dual LNB voor astra 1 en 3.

De LNB stond wel degelijk op 11 graden schuin zoals opgegeven door TV vl. wij woonden in Grandola.

hier nu gebruik ik de originele 0,60 m schotel en de LNB van TV vlaanderen( met 4 aansluitingen)

de kabel is aangesloten op de eerste uitgang.

enig idee??????????????

groetjes 

jan

Geplaatst:

Beste dragonwing

Natuurlijk geeft TvVlaanderen op dat die duo-lnb 11 graden schuin moet staan maar dat is voor Nederland en België. Bovendien is dat ook maar een gemiddelde want er zit best wat graden verschil in schuinte of je die nu in Groningen of in Koksijde gebruik. In Grandola moet die in ieder geval 27 graden scheef staan om beide satellieten te kunnen ontvangen. Dat lukte jou o.a. niet omdat je de schuinte niet goed had staan.

Maar nu de opstelling in België.

Gebruik de site www.dishpointer.com .

Kies de Astra 23,5, toets je straat huisnummer en woonplaats in zoom zover mogelijk in. Verplaats het groene ballonnetje naar de plaats waar de schotel staat. Nu kun je aan de groene lijn precies zien waar het signaal van de Astra 23,5 vandaan komt en waar je dus de schotel naar toe moet richten. Ook de elevatie instelling van de schotel wordt aangegeven.

De kop van de Astra 23,5 moet in de klem staan, zie bijlage.

post-60869-0-37882000-1380134078_thumb.jpg

Geplaatst:

Hallo,

ik heb de gegevens van de dishpointer afgedrukt en zal eens proberen.

ps: in portugal hadden wij perfect beeld op 1 en 3 tegelijk, tenminste iedere zender apart natuurlijk zelfs bij heel slecht weer.

wat ik niet begrijp is dat toen de astra 1 in de klem moest en nu de astra 3 Is dit dan ondertussen veranderd????????????

wij hebben sinds januari geen tv meer gekeken via de schotel en ook de info die we van tv vlaanderen als mail ontvangen

niet meer bekeken.

bedankt voor uw reactie 

Geplaatst:

De lnb die in de klem zit, krijgt het meeste signaal. Omdat je voor de Astra 23,5 het meeste signaal nodig hebt, verdient het de voorkeur om de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten maar als jij het graag anderom doet, kan dat ook.

Eigenlijk is het nog een overblijfsel van vroeger toen de meeste mensen alleen nog maar de Astra 19,2 konden ontvangen. Door de duo-lnb met de kop van de Astra 19,2 in de klem te monteren, had je de Astra 23,5 erbij zonder de schotel te hoeven verstellen.

• Like 1
  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen