Ga naar inhoud


Ontvangst Canal Digitaal in Zuid-Oost Spanje


leek

Aanbevolen berichten

In woon al bijna 10 jaar in Spanje en ontvang al net zo lang Canal Digitaal Via Astra 1 met een simpele 54 cm schotel en een enkele LNB. Enige tijd geleden ben ik overgestapt op het HD pakket en kreeg ik een nieuwe decoder en een duo LNB.

Deze LNB op de schotel geplaatst levert niet het verwachte resultaat. Als de Astra 1 kop in de klem zit ontvang ik Astra 1 en als de Astra 3 kop in de klem zit ontvang ik alleen Astra 3.

Toen ben ik gaan zoeken op Internet en hoe meer ik lees hoe verwarrender het allemaal word. De Triax 64 word aanbevolen maar ergens anders lees ik dat ik een schotel van tenminste 80 cm moet heben, maar dan werkt mijn duo LNB niet!

Goede raad is duur, of toch niet?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar heb je een schotel nodig die 100cm breed is om ook de zenders Eurosport HD en History HD onder alle hete weersomstandigheden goed te kunnen ontvangen.


In Cartagena verkopen ze een schotel van 100cm breed en 110cm hoog voor €55,-.

Daar zet je twee Inverto Black Ultra lnb’s op en je hebt een geweldige ontvangst. Ik heb zelf een Triax 115 met 4 Inverto Black Ultra Quads. Voorheen had ik een schotel van 90cm breed en 100cm hoog en had ik bij erg warm weer tegelmatig dat het beeld van deze twee zenders uren op zwart stond. Ik woon niet ver van je vandaan.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super! Hier kan ik wat mee.

 

Nog een vraagje: wat is het adres van die winkel in Cartagena? Verkopen ze daar ook de LNB die je bedoeld? En zo niet waar dan wel?

Als ik twee Inverto Black Ultra LNB's monteer hoe sluit ik dit aan met mijn enkele Coax kabel?

Aan deze vraag zie je wel waar mijn psuedoniem op slaat, ik BEN een leek op dit gebied.

 

Waar woon je? In Cartagena?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar die winkel zit in Cartagena ga ik natuurlijk niet zeggen want dat mag niet op dit forum.


Hier in de buurt kun je geen Inverto Black Ultra lnb’s kopen. Die zul je uit Nederland mee moeten nemen of in Nederland of Duitsland moeten bestellen.

In deze regio hebben ze alleen maar onbekende merken lnb’s.


Twee lnb’s koppel je met een 2/1 diseqc-switch, bijv. een goede de Spaun SAR 212 F die in een

regenbestendige behuizing Spaun 212 WSG heet. Die kun je hier ook niet kopen en zul je ook uit Nederland of Duitsland moeten laten komen.

Je kunt natuurlijk ook voor een plaatselijk merk gaan maar daar durf ik geen garantie voor te geven dat die feilloos werken.


Hoeveel aansluitingen wil je hebben? Eén om te kijken en één om op te nemen of misschien nog een derde voor een tweede TV?


En ik woon niet in Cartagena maar op de campo.

 

post-60869-0-99347100-1373893545_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor al deze informatie.

 

Als ik een aansluiting zou willen om te kijken en een om op te nemen wat heb ik daar dan extra voor nodig? Moet er dan een tweede kabel getrokken worden van de decoder naar de schotel?

 

Als ik de schotel koop zal er uiteraard een  beugel op zitten voor een enkele LNB. Wat voor dubbele beugel moet ik dan kopen? Hebben ze die ook in die winkel? Wat is de hartafstand tussen de twee LNB's en hoe en hoeveel moeten ze gedraaid worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leek


Als je wilt kijken en opnemen van een andere zender tegelijk, dan heb je lnb’s nodig met twee

uitgangen, twee 2/1 diseqc-switches en twee coaxkabels van de schotel naar je ontvanger.


Om de tweede lnb te kunnen plaatsen, kun je het beste de Wentronic 2 voudige multifeed houder nemen, zie bijlage 1. Als de lnb’s dan gemonteerd zitten, ziet het er uit als in bijlage 2.


Fatsoenlijke multifeedhouders hebben ze daar niet. Echt allemaal op z’n Spaans met plaatje verbuigen e.d. en dat lukt niet goed omdat ze zo schuin moeten staan.
 

Ik wil het graag voor je uitrekenen maar zorg eerst dat je de schotel hebt. Dan geef ik je alle informatie.

post-60869-0-88758700-1373965805_thumb.png

post-60869-0-29372500-1373965835_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hallo,

We hebben een huis in Zuid Spanje ( ca. 3,5 km van Turón en op ca. 800 meter hoogte ) en hebben een Canaldigitaal decoder en een duo LNB singel en een 120cm schotel, maar zonder succes. We hebben gene obstakels vanaf het dak richting het zuiden. 

Kan iemand vertellen welke schotel ( gewoon of parabool) en welke duo link we nodig hebben om Astra 1 en Astra 3 te ontvangen? 

alvast dank,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

Dank voor je reactie. 

Aansluiting is nodig voor 1 TV om Astra 1 en Astra 3 te kunnen ontvangen.

Welke losse LNB's en welke beugel hebben we dan nodig?

De canaldigitaal receiver is de M7SAT801.

Ik heb een foto van de 120cm schotel schotel.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/d97ra4uh3x779v5/schotel.jpg

aangepast door annemarie991
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je voor mij maat "X" in de bijlage eens op willen meten want ik vertrouw de f/D waarde van 0,66 niet die Gibertini in hun specificaties opgeeft en dat heb ik nodig om de zaak goed uit te kunnen rekenen. De hoogte van de spiegel is 130cm, dus meten op 0,4x130=52cm vanaf de onderzijde.

Staat de schotel al afgesteld op de Astra 19,2 waardoor je de Nederlandse SD-zenders kunt ontvangen?

Is het verder niet verstandig om te gaan voor twee aansluitingen bijv. voor ook nog een TV in een andere ruimte of voor een satellietonvanger met een dubbele tuner zodat je kunt opnemen van de ene zender en kunt kijken naar een andere zender? Kost maar iets meer dan slechts 1 aansluiting. Misschien dat je het nu niet nodig vindt maar over een jaar wel, dan heb je spijt dat je daar niet voor gekozen hebt.
 

post-60869-0-04514400-1434190288_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...