Ga naar inhoud

Schotel verboden door vereniging van eigenaren, alternatieven

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

mijn ouders hebben sinds kort een appartement gekocht en doordat zij ook langere tijden in het buitenland verblijven met camper, willen zij weer een schotel plaatsen. Dit hebben ze gedaan op hun eigen balkon, maar na 2 dagen hadden ze de voorzitter van de vereniging van eigenaren op de stoep. De schotel moest verwijderd worden, want zo stond dat in de reglementen. De schotel mag niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg. 

Nu is mijn vader op zoek naar alternatieven en kwam een schotel antenne in de vorm van een buitenlamp tegen (zie http://www.ddelec.com/digiglobe.htm) en dit mag dus wel. Nu is mijn vraag is er hier iemand die ervaring heeft met deze schotel antenne en weet iemand of deze ook te koop is in Nederland? of kan 1 van jullie uit de specificaties afleiden of het iets is voor hier in Nederland? Want de winkel zit in Parijs en ik ik ben zeker 2x per jaar in Parijs en kan ik hem dus zo meenemen voor mijn ouders. Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden. 

groet,

Jeroen

Geplaatst:

De bol die je bedoelt is alleen voor 1 satelliet hou daar rekening mee er zijn soort kubus te koop de schotel die daarin zit is 64 cm hier zou je dus de astra 19 en 23 kop in kunnen zetten

Geplaatst:

Beste j.f.otten

Bestaat het balkon alleen uit een traliehekwerk? Dan wordt het lastig de schotel onzichtbaar op het balkon te plaatsen of je moet iets door het traliewerk heen vlechten maar dat zal dan ook wel niet mogen.

Bestaat het uit een ondoorzichtige wand, dan zijn er diverse mogelijkheden.

Wat betreft die lamp, daar zou ik pas als laatste aan denken want die heeft twee nadelen. Ten eerste is de schotel erg klein die er in zit, dus je zult regelmatig beelduitval hebben met regen. Bovendien kun je die maar op één satelliet richten en niet op de Astra 19,2 en 23,5 beide.

Maar de belangrijkste vraag is natuurlijk, heeft het balkon zicht op het zuid-zuid-oosten. 

Geplaatst:

Beste mensen, bedankt voor alle reacties. De schotel stak niet buiten het balkon uit, dus ik ga mijn ouders adviseren om met de link van @youriy nog eens te gaan praten met de voorzitter van de vereniging van eigenaren. Het betreffende balkon is wel op het zuidoosten, want we hebben daar al een schotel gehad, die goed werkte, alleen die moest dus verwijderd worden. Kabel is geen optie, omdat mijn ouders hooguit 2 a 3 maanden per jaar (verspreid over het jaar) in het appartement aanwezig zullen zijn. 

@Sprietje, het is een zogenaamd uitzwaai balkon (dus klein) en de wand bestaat uit een soort melk glas. Vandaar dat de schotel boven het glas uitkwam. 

groet,

Jeroen

Geplaatst:

Maar stak die misschien ook buiten het balkon uit omdat je anders geen vrij zicht had op de Astra 19,2 en 23,5 satelliet?

Laat de situatie eens zien hoe het zicht is met behulp van Dishpointer.com.

Ik neem aan dat het melkglas voorzien van draad is. Klopt dat? Als dat zo is, dan gaan daar geen signalen doorheen.

Zou je ook eens een foto van het balkon kunnen maken?

Hoe groot was de schotel die op het balkon stond?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen