Ga naar inhoud

PROBLEMEN MET DUO LNB Canal Digitaal

Ga naar oplossing Opgelost door KARAKTERmichiel,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Helpers!

Ik zit met een ,voor mij, onoplosbaar probleem.

Sinds CD de nieuwe zenderlijsten heeft doorgevoerd, kan ik op mijn DUO LNB van CD niet meer tegelijkertijd  Zenders ontvangen die via de Astra 23,5° en 19,5 °worden uitgezonden..

Dit kon voor enkele dagen nog gewoon wel!

Ik zit al de hele dag alle mogelijke combinaties uit te proberen 1/4 - 2/4 ,  Toon A - Toon B  en alle combinaties.. maar of ik krijg de zenders die HD worden uitgezonden ofwel de SD zenders, maar op geen enkele meer beide zenders..

Disecg 1.2 staat aan.

Ik heb het Basis paket en een DUO LNB op een TriaX schotel.. CI modue in een Samsung PS 50C 7700 TV.. Alles gecertificeerd.

Ik heb de LNB op 11° hangen en geeft bij beide posities signaal door..

Ik weet niet waar het aan ligt en hoop hier iemand te vinden die mij kan zeggen waar het probleem ligt.

Bedankt voor jullie snelle reacties

Geplaatst:
Diseqc 1.0  19.2 1/4 en de 23.5 op 2/4

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ik heb op mijn TV geen mogelijkheid diseqc1.0 in te stellen..

Zoals gezegd, kon ik voor enkele dagen nog wel alles pico bello ontvangen.

Ik las trouwens ook ergens dat evt. een LNB kop de geest zou hebben kunnen geven.. mijn vermoeden sterkt dit, omdat ik of alle HD en 23,5° zenders ontvang of de 19,2° zenders, maar de kombinatie met <DUO LNB werkt niet meer..  zou dit kunnen en hoe kan ik daarachter komen

Geplaatst:

Beste KARAKTERmichiel

Je schrijft:

“Sinds CD de nieuwe zenderlijsten heeft doorgevoerd, kan ik op mijn DUO LNB van CD niet meer tegelijkertijd Zenders ontvangen die via de Astra 23,5° en 19,5° worden uitgezonden.”
“ik ontvang ofwel hd zenders ofwel de digitale.. maar niet meer tegelijk.”

Hoe bedoel je dat?
Wat moet je voor handelingen verrichten om de Astra 19,2 te ontvangen en welke om de Astra 23,5 te ontvangen.

Geplaatst:

Hallo Sprietje,

Wat moet je voor handelingen verrichten om de Astra 19,2 te ontvangen en welke om de Astra 23,5 te ontvangen.

Als ik in de (denk ik) disecq instellingen ga, krijg ik alleen beeld op de 1/4 of de 2/4 maar niet tegelijkertijd op beide instellingen..

Ik krijg nl. ook ofwel de informatie 'service niet beschikbaar' op de HD zenders,  of 'zwak Signaal' op de SD zenders

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel..

Zou het er ook aan kunnen liggen dat de schotel misschien minimaal verdraaid zou kunnen zijn..?

Geplaatst:

Hallo Sprietje,

Ja zo is ie geinstalleerd..

Wat ik al zei, het werkte voorheen prima, gen problemen gehad.. maar na de nieuwe zenderlijsten niet meer..

Ik moet er nog bij vertellen dat we ook een flinke storm hadden... maar ik ontvang dus wel gewoon SD zenders, of HD zenders, maar niet meer zoals t zou moeten met de DUO LNB  tegelijkertijd..

Geplaatst:

Ik herken dit probleem helemaal niet. Heb je misschien ook een losse satelliettuner? Dan zou ik die eens aansluiten en kijken of dit vreemde probleem er dan nog in zit.

Geplaatst:

Ik heb wel een tuner, alleen geen HD :(

Ik begrijp t nl. ook niet.

De modi van de DISEQC heb ik bijgevoegd..

Bij 2/4 met astra 23,5° geeft ie positioner beweegt??

en als ik m uit zet geeft ie signaal aan..

Ik ben een Leek wat dit betreft maar hoop dat jullie er iets meer mee kunnen..

Zie fotos

post-68491-0-19398300-1376294495_thumb.jpg

post-68491-0-48090100-1376294505_thumb.jpg

post-68491-0-60381600-1376294515_thumb.jpg

Geplaatst: (aangepast)

diseqc 1.2 (positioner) moet je uitzetten heb je alleen nodig voor een draaibare schotel. verder zou het met hoe het op de eerste 2 foto's staat goed moeten zijn.

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

Hallo Youriy,

hoe heb je de diseqcmodi ingesteld voor de beide satellieten?(ziepag. 15 gebruiksaanwijzing) diseqc 1.2 heb je alleen nodig voor een draaibare schotel.

-Naar welke gebruiksaanwijzing refereer je met pagina 15?

-Op mijn Samsung TV PS 50C7700 word mij geen mogelijkheid gegeven betreft de DISEQC.. en is standaard ingesteld op 1.2

Geplaatst:

Op de Astra 23,5 bestaat transponder 10758 helemaal niet, dan ontvang je daar ook geen signaal van.

Gooi van de transponderlijst van de Astra 23,5 nu eens alle transponders er uit lager dan 11739V. Misschien komt het dan wel goed, 11739V is de laagste frequentie met bruikbare zenders.

Geplaatst:

Hallo Youriy,

Ik heb de Diseqc uitgezet, zonder resultaat..

Ik merk bijvoorbeeld ook dat de zenders alleen reageren op de diseqc modus 1/4 en niet op de 2/4

Zou er iets stuk kunnen zijn? of evt. de schotel min. uit positie?

Wat betreft de DISEQC instellingen is er ook een optie  USALS op de TV..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen