bobronald Geplaatst: 13 augustus 2013 Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 Ik heb nu een Icord HD die maximaal 1080I ondersteunt. Indien de Icord op 720P wordt gezet is een ieder geval de overlay van de menu's een stuk scherper, ook het beeld lijkt wel scherper. Mijn televisie is een plasma Panasonic TX P42V10 en kan 1080P weergeven. Is er een goede sat receiver die het signaal van CD van 1080I kan upscalen naar 1080P en heb ik dan ook een mooier en scherper beeld voor (SD en HD uitzendingen) vergeleken met mijn huidige Icord HD? Soms lijkt het of er een soort van lichte waas over het beeld is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 13 augustus 2013 Moderator Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 De Rebox 8500 kan het signaal upscalen naar 1080 P. Lees ook dit draadje eens http://www.sat4all.com/forums/topic/331580-rebox-9000-vervangen/ Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobronald Geplaatst: 13 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 ok dus aan de reactie's uit het draadje zou het voor mij een duidelijk verschil uitmaken vergeleken met mijn Humax Icord HD Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 13 augustus 2013 Moderator Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 Ik ben erg tevreden met de beeldkwaliteit, een van de belangrijkste zaken voor mij bij de aanschaf. Ik kijk nop een Panasonic 65VT20 Verder is de Rebox 8500 een redelijk stabiele ontvanger. De media player van deze box is echter beperkter als die van andere merken. Het is maar net welke prioriteit je waaraan geeft. Lees ook eens dit draadje door http://www.sat4all.com/forums/topic/334513-beeldkwaliteit-loopt-steeds-terug/ Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dirocca Geplaatst: 13 augustus 2013 Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 vuduo2 1080p grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobronald Geplaatst: 13 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 ok CeesV, wij hebben bijna de zelfde panasonic, die van jouw ca. 1 jaar later. De kwaliteit van het beeldscherm is dus wel in orde. Het probleem is feitelijk het I signaal zoals aangeboden door CD. Ben dus inderdaad reuze benieuwd naar de bevindingen van de Rebox 8500. Het gaat mij zuiver en alleen om een betere beeldkwaliteit dan mijn huidige Humax Icord Hd die natuurlijk al weer van een aantal jaren geleden is. De mediaplayer interesseert mij niet zo, ik heb al geruime tijd de apple tv 3 die op 1080P werkelijk een gestoken beeld presenteert. Dat moet dus ook mogelijk zijn met een goede receiver. Iemand overigens ervaring met de Humax Icord HD? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 13 augustus 2013 Moderator Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 Ik had de voorganger van de icord, de Humax 2000, dsaarna de Rebox 8000. De Rebox 8500, met de laatste software gaf duidelijk een beter beeld. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gors Geplaatst: 13 augustus 2013 Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 ik denk dat 1080 I of P weinig verschil uitmaakt, jouw TV "ververst" het beeld namelijk toch al 600 keer per seconde als ik het goed heb. Zijn er trouwens zenders die 1080 P uitzenden??? Maar gebruik je wel een HDMI verbinding, zo ja dan vrees ik dat de mindere beeldkwaliteit aan jouw Humax ligt; Een " wazig" beeld kan ook te maken hebben met de instelling van kontrast en helderheid. En niet elke HD zender zendt 1080 I uit en dan kan een aangepaste instelling van de TV wel verschil uitmaken, een beetje zoals met een computerscherm. Maar dit elke keer aanpassen is eigenlijk onbegonnen werk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobronald Geplaatst: 13 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 ja Gors geen zenders die 1080P uitzenden. alles verbonden met hdmi kabel. Als ik receiver op 720P zet dan menu stukken scherper. vandaar dat ik denk dat als upscale naar 1080P beeld ook beter wordt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobronald Geplaatst: 13 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 Cees ja Humax 2000 heb ik ook gehad, daarna wat ik nu heb de Icord HD (voeding inmiddels een keer vervangen, machine doet het verder perfect). Jij hebt dus jouw rebox op 1080P staan wat dus betekent dat CD signaal on the fly wordt omgezet? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen