Ga naar inhoud


rebox 9000 vervangen.


erik56

Aanbevolen berichten

Na veel perikelingen met rebox 9000 Wil ik me terug een nieuwe receiver aanschaffen .

Zou ik overschakelen naar een rebox 8500 ? Lees hier op het forum weinig klachten over deze , of naar een Vu+ of ander merk .

Wil gewoon tv kijken en opnemen zonder veel handelingen .

Graag julli

e reactie's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben overgestapt van een RE-9000 naar de VU+ Solo 2. Deze box is erg goed, je moet er wel een 2.5 inch harddisk in stoppen als je geen nas gebruikt.

Mijn Solo op de slaapkamer maakt gebruik van de harddisk in de Solo2. Ik kan zowel opnemen als afspelen met de harddisk in de huiskamer via het netwerk.

Mijn tevredenheid is hoog.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 8500 kan een goede keus zijn. Ik heb het ding nu een jaar, en heb geen spijt van mijn overgang van UPC op CanalDigitaal.

 

Let wel, ook de 8500 is niet foutvrij, maar is stabiel en voorspelbaar.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU+ Solo 2 is een aanrader.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit draadje begint een beetje te veranderen in een Vu+ Solo2 juichwedstrijd. Hier is mijn 10 cent.

 

De TS is vergeten te vertellen of hij een single-tuner of een twin-tuner ontvanger wil en wat zijn budget is. De RE-9000 en RE-8500 zijn twins, de Vu+ Solo2 echter een single. Bij Vu+ kom je voor een twin op een Duo (verouderd), een Duo2 of een Ultimo uit. Alle Vu+-en draaien OpenPLi of een van de vele varianten hiervan; het officiele image is een vertimmerde OpenPLi. Ik vind dat grotendeels één pot nat met een gebrek aan alternatieven.

 

De Vu+-en hebben een MIPS-processor, de Reboxen een SH4. Die laatste, zo is mijn ervaring, geven al jaren doodleuk een beter beeld. Bij Xtrends (ook MIPS-ontvangers) is het even goed geweest, totdat iemand de "bug" in de drivers weer terugzette; ik heb toen mijn ET9000 gauw verkocht.

 

Voor de RE-8500 spreken wel een paar argumenten.

- Je krijgt veel voor inmiddels duidelijk gedaalde prijzen t.o.v. een anderhalf jaar geleden;

- Verwisselbare tuners, eventueel ook kabel;

- Kan net als de Vu+ ook Enigma2 in flash draaien, bijvoorbeeld een HDMU-, AAF- of PKT-image;

- De originele Fortis-firmware bedient veel fijner en vlotter dan al die Enigma2-varianten en is, ook op de oude modellen, inmiddels eindelijk stabiel.

Tegen de RE-8500 vind ik het feit spreken dat hij begint te verouderen terwijl er bij Fortis nog geen plannen voor een opvolger bekend zijn, en de "support" uit Haarlem.

 

Een ander alternatief waar ik veel plezier mee beleef is de SAB Unix Triple HD, die ook als Golden Media TripleX en als Amiko Alien2 wordt verkocht. Drie tuners (2xS 1xT, de Amiko bestaat ook met alleen 2xS) en een SH4 processor. SAB zit in Rotterdam: het zijn Chinese Fulan-ontvangers met een Nederlandse vinger in de pap. Draait in flash indien gewenst TWEE images naast elkaar: het fabriekseigen Spark of een Enigma2-image van bijvoorbeeld HDMU. Met wat rondshoppen is hij voor minder dan 200 euro te vinden. Nadeel: harde schijf is per definitie extern via USB en softwareupdates moeten via de USB-poort achterop en dat is niet handig.

 

Ik spreek uit ervaring: in mijn speeltuin komen twee RE-8000's (dagelijks gebruik), een RE-4000 en een RE-9000 (knutsel-ontvangfers van de tweedehandssite), een SAB Unix Triple (knutsel voor het imagebouwen, met eigengebouwd E2 image) en een Vu+ Ultimo (2xS, 1xT/C, image OpenPLi, werkeloos vanwege het slechte beeld) voor.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit draadje begint een beetje te veranderen in een Vu+ Solo2 juichwedstrijd. Hier is mijn 10 cent.

 

De TS is vergeten te vertellen of hij een single-tuner of een twin-tuner ontvanger wil en wat zijn budget is. De RE-9000 en RE-8500 zijn twins, de Vu+ Solo2 echter een single. Bij Vu+ kom je voor een twin op een Duo (verouderd), een Duo2 of een Ultimo uit. Alle Vu+-en draaien OpenPLi of een van de vele varianten hiervan; het officiele image is een vertimmerde OpenPLi. Ik vind dat grotendeels één pot nat met een gebrek aan alternatieven.

 

De Vu+-en hebben een MIPS-processor, de Reboxen een SH4. Die laatste, zo is mijn ervaring, geven al jaren doodleuk een beter beeld. Bij Xtrends (ook MIPS-ontvangers) is het even goed geweest, totdat iemand de "bug" in de drivers weer terugzette; ik heb toen mijn ET9000 gauw verkocht.

 

Voor de RE-8500 spreken wel een paar argumenten.

- Je krijgt veel voor inmiddels duidelijk gedaalde prijzen t.o.v. een anderhalf jaar geleden;

- Verwisselbare tuners, eventueel ook kabel;

- Kan net als de Vu+ ook Enigma2 in flash draaien, bijvoorbeeld een HDMU-, AAF- of PKT-image;

- De originele Fortis-firmware bedient veel fijner en vlotter dan al die Enigma2-varianten en is, ook op de oude modellen, inmiddels eindelijk stabiel.

Tegen de RE-8500 vind ik het feit spreken dat hij begint te verouderen terwijl er bij Fortis nog geen plannen voor een opvolger bekend zijn, en de "support" uit Haarlem.

 

Een ander alternatief waar ik veel plezier mee beleef is de SAB Unix Triple HD, die ook als Golden Media TripleX en als Amiko Alien2 wordt verkocht. Drie tuners (2xS 1xT, de Amiko bestaat ook met alleen 2xS) en een SH4 processor. SAB zit in Rotterdam: het zijn Chinese Fulan-ontvangers met een Nederlandse vinger in de pap. Draait in flash indien gewenst TWEE images naast elkaar: het fabriekseigen Spark of een Enigma2-image van bijvoorbeeld HDMU. Met wat rondshoppen is hij voor minder dan 200 euro te vinden. Nadeel: harde schijf is per definitie extern via USB en softwareupdates moeten via de USB-poort achterop en dat is niet handig.

 

Ik spreek uit ervaring: in mijn speeltuin komen twee RE-8000's (dagelijks gebruik), een RE-4000 en een RE-9000 (knutsel-ontvangfers van de tweedehandssite), een SAB Unix Triple (knutsel voor het imagebouwen, met eigengebouwd E2 image) en een Vu+ Ultimo (2xS, 1xT/C, image OpenPLi, werkeloos vanwege het slechte beeld) voor.

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

De VU+ solo 2 heeft twee tuners.

Rebox RE9000HD PVR - Loader 1.54 - Firmware v1.11.30

Archsat DJ70E - Triple Quad CanalDigitaal LNB 19,2 GR + 23,5 GR + 28,2 GR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk en ik heb niet goed gekeken.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Audioniek.

 

Weet jij welke andere (nieuwe) ontvangers nog meer de SH4 gebruiken.

Ik heb in 2009 mijn rebox 9000 speciaal gekocht voor het uitstekende beeld van de SH4 processor.

 

Voor mij hoeft het geen hobby doos te zijn, maar puur om het zeer scherpe (hd)beeld.

Rebox RE9000HD PVR - Loader 1.54 - Firmware v1.11.30

Archsat DJ70E - Triple Quad CanalDigitaal LNB 19,2 GR + 23,5 GR + 28,2 GR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst alle Rebox (lees Fortis) ontvangers. Fortis ontvangers worden onder inmiddels veel verschillende merken verkocht; in Nederland zijn naast Rebox zelf Octagon, Atevio/Atemio en Icecrypt het meest bekend.

 

Dit zijn de ontvangers waar je een SH4 Duckbox image voor kunt bouwen:

1) Kathrein UFS-910

2) ?
3) Kathrein UFS-912
4) Kathrein UFS-922
5) Topfield 7700 HDPVR
6) Fortis 9000-series (RE-8000/9000 e.d.)
7) SpiderBox HL-101
8) Edision Argus vip
9) Cuberevo (IPBOX 9000)
10) Cuberevo mini (IPBOX 900)
11) Cuberevo mini2 (IPBOX 910)
12) Cuberevo 250 (IPBOX 91)
13) Cuberevo 9500HD (7000HD)
14) Cuberevo 2000HD
15) Cuberevo mini_fta (200HD)
16) Homecast 5101
17) Fortis 9810-series (RE-4000, Octagon 1008 e.d.)
18) SPARK: Amiko Alien en gelijken
19) RE-8500/Atevio AV7500/Octagon SF-1028P en gelijken
20) SPARK7162: SAB Unix Triple HD en gelijken
21) IPBOX9900
22) IPBOX99
23) IPBOX55
24) Fortis HS7810A
25) B4Team ADB 5800S
26) Fortis HS7110-serie (RE-2200)
27) WHITEBOX
28) Kathrein UFS-913
 

Zowel oude als nieuwe typen derhalve; er zullen er nog wel meer zijn.

 

Ook kun je bij de technische gegevens van een ontvanger kijken. SH4 is een familienaam; ze worden naar de fabrikant ook wel aangeduid met STM-processors. Karakteristiek voor SH4 ontvangers is verder dat deze af fabriek nagenoeg altijd closed source Linux draaien. MIPS-ontvangers zijn nagnoeg altijd open-source.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

na lang wikken en wegen en dit forum na te lezen toch maar besloten terug een rebox 8500 aan te schaffen.

 

moest vooral een goed beeld hebben en en receiver zonder te veel poespas aan .

Heb bij mijn besluit vooral laten leiden door de argumentatie van audioniek .(Met dank) 

het beeld is inderdaad schitterend en bij wijlen sprankelend .

Hoop dat deze performante ontvanger wel nu stabiel draait.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Moderator

Naar aanleiding van dit draadje ook vanmiddag een RE 8500 aangeschaft.

Uit de doos stond een van de allereerste versies software op de ontvanger, deze eerst naar de laatste versie opgewaardeerd.

 

Vastgesteld, dat het beeld t.o.v. de RE 8000 nog weer om een magnitude mooier en scherper geworden is.

Eindelijk weer eens wow! geroepen!

 

Ik stuur het beeldsignaal nu uit de Rebox in 1080P naar het scherm.

In principe spaart dat een omzetting van 1080I naar 1080P in het beeldscherm uit.

Ook heb ik de indruk, dat het helderheid kanaal met een groter aantal bits wordt weergegeven, vooral bij wolken zie je nu de helderheid stappen(gradaties) niet meer, welke bij de 8000 wel duidelijk zichtbaar waren.

 

DolbyDigitaal Plus wordt ook goed ondersteund.

 

De externe  harde schijf van de 8000 via de externe SATA aansluiting op de 8500 aangesloten, waarna alle oude opnames probleemloos af te spelen waren.

 

Op het scherm, 65',  zijn nu veel meer details zichtbaar, die met de 8000 niet opvielen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...