Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je moet voor TLC/MTV/Comedy Central dus frequentie zoeken in de MPEG4-stand (DVB-S2/8PSK)

De schotel moet daarvoor wel extra goed afgesteld staan.

Ik kan dat bevestigen, geen signaal op deze transponder, wel op omliggende 12729V, 12699V en 12693.

Maar die zijn DVB-S, een DVB-S2 signaal vereist meer signaal voor een lock.

Op BVN had ik 11.2 dB signaal, maar na opnieuw afregelen werd dat 12.1 dB, daarna ontving ik 12722H wel (10.7 dB).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Gister eindelijk het dak op geweest, was een ramp, komen niet verder dan 70%. Wel weer TLC, maar Mtv heel blokkerig, en geen NGC, alleen maar grote groen blokken.... Dat is ook de enige die via die Mpeg zend toch? Tlc enzo hebben tot 28 augustus nog gewoon de astra 3.? En hoe kan je dan op een andere frequentke kijken, ik heb dat gister gewijzigd, maar krijg dan meteen geen signaal meer door. Of moet je per zender de frequentie aanpassen? Nou ja,, in ieder geval dank voor alle hulp, we hadden al op hoge poten CD gemaild, denkende dat hun dingen uit het pakket hadden gegooid enzo...

Geplaatst:

@Yvon, beetje sneu allemaal. Als ik in de buurt woonde, kwam ik je helpen.

Ik heb nog steeds het vermoeden dat je schotel niet goed staat afgesteld.

Als je de schotel in kijkt, moet de linker kop in de houder. dat is Astra 3. Die krijgt dan reflectie van de volle Triax schotel.

De loshangende kop hangt aan de rechterkant, dus het oosten. Dat is Astra 1. De lnb wijst schuin naar beneden. Je kunt bijregelen tot het beste resultaat.

Maar als Astra 3 de volle schotel heeft, moet je signaal op TLC en MTV prima zijn.

NGC zit op Astra 1, dus de kop die loshangt aan de oostkant. En ook MPEG4, dus DVBS2/8PSK.

Het is even een precisiewerkje, maar het is wel nodig dat het afstellen goed gebeurt. Het gebruik van een  satbeepertje  zou je al veel helpen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• 3 weken later...
Geplaatst:

Het word steeds gekker, ik hoop dat ik het goed kan uitleggen:

We hebben nu ontvangst op Astra 19 en 23, alleen kan ik ze niet allebei vastleggen op de disqen, ik kan op disq A 23 en 19 zetten met goed bereik, maar niet op A de 19 en op B de 23.... en alleen 23 op A gaat ook niet. Dus nu hebben we alleen maar de Astra 19 zenders..

Geplaatst:

Ter aanvulling van bovenstaand bericht: als ik de parameters verander, dus op Diseqc A Astra 19 doe, verandert ie dat op alle Diseqcs, dus als ik daarna Astra 23 op Diseqc B zet, komt ie automatisch ook op A te staan..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen