Ga naar inhoud


Problemen met tp 12515


Earthfinder

Aanbevolen berichten

De kabel is van Koka...

Heb je de f-connectoren ook gecheckt of ze nog correct zijn bevestigd?

Heb je geen tussenschakels of koppelingen in je bekabeling, behalve dan de diseqc?  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Verder geen tussenschakels.

Ik heb een signaalkwaliteit van ca 80% op zowel Astra 19.2 als 23.5. Ook zonder de diseqc, dan heb ik er alleen een koppelstukje tussen. Vreemd genoeg is de sterkte wel in orde; 98/99%.

aangepast door Earthfinder

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem lijkt nu opgelost. Ik houd wel een signaal kwaliteit van ~80% maar dat is acceptabel. Het lag allemaal niet aan de kabels\connectors oud. Er was iets mis met de software. De CPU werd continu 100% te belast. Ik heb geen idee waarom, maar een nieuwe installatie lijkt de problemen te hebben verholpen. Alles draait nu weer met een CPU-load van 30-40%.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Probleem lijkt nu opgelost. Ik houd wel een signaal kwaliteit van ~80% maar dat is acceptabel. Het lag allemaal niet aan de kabels\connectors oud. Er was iets mis met de software. De CPU werd continu 100% te belast. Ik heb geen idee waarom, maar een nieuwe installatie lijkt de problemen te hebben verholpen. Alles draait nu weer met een CPU-load van 30-40%.

Hoi ik heb ook een htpc draaien met openelec 3.2.2 met behulp van TVheadend als TV-service.. ik ervaar dezelfde problemen bij de genoemde kanalen => Blokvorming :)

Welke specifieke veranderingen heb je aan openelec gewijzigd om blokvorming te voorkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BzRtY: Bij lijkt het een temperatuurprobleem. Ik heb nu een 14cm-fan bovenop m'n HTPC gemonteerd, door een stuk uit de kast te zagen (Antec ISK300-150).

Mijn sat-tuner-kaart heeft het lang volgehouden onder hoge temp. Maar uiteindelijk geeft hij nu blokvorming, als de temp hoger wordt dan een graad of 60.

Met de nieuwe fan blijft de CPU-temp onder de 38 en de GPU-temp is max 43 graden (Celcius).

 

Wat voor sat-tuner gebruik je?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...