Ga naar inhoud


SAB Titan 2 HD Combo diseqc probleem?


Zwammi03

Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen,

 

Ik heb dus een SAB Titan 2 HD Combo.
Op mijn dak heb ik 2 schotels staan, eentje op astra 19.2 en eentje op 23.5.

Deze lopen dus naar een disecq en vandaar uit naar mijn receiver.
Als ik mijn receiver opstart heb ik zowel op 19.2 als op 23.5 ongeveer 2 minuten beeld, daarna valt het beeld weg en krijg ik een "NO SIGNAL" melding.

De meeste mensen zullen nu wel denken, dat is je diseqc switch, je zal die moeten vervangen maar...
Ik heb ook nog een Phillips M7 in de kast, en bij deze receiver werkt alles wel naar behoren.

Wat kan het probleem zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Mogelijke oorzaak:

- Defecte ontvanger

- Defecte switch

 

Sluit die ontvanger eens rechtstreeks aan op een van de schotels, dan kan je de switch als oorzaak uitsluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijke oorzaak:

- Defecte ontvanger

- Defecte switch

 

Sluit die ontvanger eens rechtstreeks aan op een van de schotels, dan kan je de switch als oorzaak uitsluiten.

 

Ik heb 2 sab's en beiden hebben hetzelfde probleem.

Mijn diseqc switch werkt wel met phillips M7. Dus de switch is het niet?  :confused: 

 

Als ik enkel de 23.5 verbind op een SAB dan werkt het wel...  :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus als ik het goed begrijp werkt de switch wel met de Philips maar niet met de SAB's.

 

Koop een goede switch, bijvoorbeeld een Spaun.

Je huidige switch is niet compatibel met de SAB.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sommige combinaties van Diseqc schakelaars en ontvangers werkt gewoon niet lekker, omdat de Diseqc schakelaar door de fabrikant niet conform het juiste Diseqc protocol is gebouwd.

 

Het kan ook een hardware fout in de schakelaar zijn, die dingen hebben ook niet altijd het eeuwige leven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige combinaties van Diseqc schakelaars en ontvangers werkt gewoon niet lekker, omdat de Diseqc schakelaar door de fabrikant niet conform het juiste Diseqc protocol is gebouwd.

 

Het kan ook een hardware fout in de schakelaar zijn, die dingen hebben ook niet altijd het eeuwige leven.

 

Bedankt voor de reacties, ik neem aan dat een SAB diseqc switch ook zal werken?

Iemand een idee waar ik een goeie webwinkel vind die binnen europa wil verzenden? Waar een Spaun of SAB switch te koop is? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Onze reclame regels staan het noemen van (web)shops niet toe.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uit de openingspost:

 

Hallo Iedereen,

 

Ik heb dus een SAB Titan 2 HD Combo.

Als ik mijn receiver opstart heb ik zowel op 19.2 als op 23.5 ongeveer 2 minuten beeld, daarna valt het beeld weg en krijg ik een "NO SIGNAL" melding.
 

Het werkt dus slechts 2 minuten...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan vat je mijn posting verkeerd op, dit onderwerp is niet gesloten en je mag je opmerkingen gewoon plaatsen.

Aan de andere kant de ontvanger stuurt eerst de diseqc schakelaar goed aan, waarom zou die de schakelaar dan na 2 minuten niet meer detecteren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...