Ga naar inhoud


Rebox 8000 problemen met 8psk


blackvoske

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb van iemand een rebox 8000 over genomen waarvan men zei dat bepaalde zenders het niet(lees slecht met blokjes/haperingen etc.) deden op hd.

Ik dacht, als dreambox gebruiker, dat zal vast wel software zijn o.i.d.

Helaas.... ik heb hem up-to-date met laatste officiele versie van rebox, tevens de channelup "tool" gebruikt om ook de loader te vernieuwen maar geen succes.

Ik zag op de pagina van canaldigitaal dat praktisch alle zenders waar ik issues mee heb op de nieuwe 8psk zitten.

Aparte is dat niet alle zenders die gebruik maken van 8psk het niet doen, sommige wel.

Wat kan dit zijn, ben al dagen aan het zoeken maar kan nog niks vinden anders dan: het ligt aan de tuner(s)

Zenders die het bijv. niet doen:  NED 3 HD, RTL 5 HD, NET 5 HD en RTL 7 HD (en nog een paar)

Aparte is dat bijv. fox eredivisie het wel doet welke volgens mij ook op 8psk zit.

 

Wie heeft "de" oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het antwoord op dit probleem staat hier  http://www.sat4all.com/forums/topic/330189-migratie-naar-8psk-lukt-niet/

 

Conclusie is dat dit een hardware probleem is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén van de dingen die het wat minder lastig maakt is de Rebox niet in deep standby zetten (moet af en toe wel gebeuren om buffers leeg te maken). Bij mij is na een kwartier uit de standby het beeld weer wel goed.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eindelijk reactie gehad van Rebox, maar dat is de reactie die in het hierboven aangegeven topic ook staat, een exacte kopie daarvan dus. Wederom, bootloader, alps etc.... heb ze maar alles aangegeven en gevraagd wat een moederbord kost en of ik dit wellicht zelf kan/mag ivm drukken van de kosten.  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Rebox 8000 is ondertussen een uitloop model.

Ik vraag mij af of het verstandig is daar nog geld in te steken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ blackvoske: vermoedelijk een post in foutieve draad; gebruiker heeft prob met zijn Rebox 2200 en wou zijn eigen draadje verder aanvullen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

PBEK, dit onderwerp gaat over 8psk, niet over jouw vraag, daarover loopt al een draadje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...