Ga naar inhoud


mkv van synology werkt niet


wilri

Aanbevolen berichten

ik probeer een mkv bestand te streamen van een externe synology nas maar krijg de foutmelding

installeer de vlc toepassing.

ik heb chrome en daar het mkv bestand gekoppeld aan de vlc player maar heb geen idee of er een plugin is geinstalleerd.

ik heb wel de vlc player geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maakt niet uit waar het vandaan komt maar je moet een speler hebben die .mkv kan afspelen.  Er zijn er vele die dat vanuit zichzelf kunnen waaronder VLC. Als je in de Synology de  mediaserver hebt aangezet kun je UPNP of DNLA vanuit VLC de Synology zien en deze film afspelen.  Als je het in een gedeelde map hebt staan kun je via het bestandsmenu deze film benaderen. Als je de videostation gebruikt wordt het een ander verhaal. Dus je moet wel even aangeven hoe je dit wil doen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- je zoon maakt een account voor jou aan op zijn synology NAS (vsftp very secure ftp) en enkel voor dat ene externe Ip-adres dat jij aan WAN-zijde hebt

 

- jij krijgt van hem login en paswoord voor dat account

 

- en dan verbind jij met een FTP client, zoals filezilla of Total Commander of zelfs via je browser //ftp: xxx.xxx.xxx.xxx:21

 

dan kun je zo zijn bestand overhevelen / kopieren naar jou computer.

en daarna afspelen.

 

om een HD opname (in de MKV verstopt) live te kunnen streamen per WAN moet hij al 50MB/s upload hebben, en wat jij wellicht wegens bandbreedte niet vloeiend ontvangt

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor dit antwoord maar downloaden naar mijn laptop gaat al goed.

het gaat om streamen vanuit zijn nas nog een keer wat ik doe:

1 inloggen op zijn nas is geen probleem

2 op zijn bureaublad filestation openen geen probleem

3 downloads-serie-ncis-seizoen 2-film .mkv aanklikken

4 de video player op zijn nas opent en pakt de film.

5 de foutmelding: kan de video niet afspelen omdat de indeling niet wordt ondersteund door uw browser (google chrome)  of de vlc toepassing.

 

ik heb 

Windows Media Player HTML5 Extension for Chrome

 geinstalleerd

 

wat kan ik nog doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...