Ga naar inhoud


Probleem met wireless modem


sipke41

Aanbevolen berichten

Ik had een modum wat niet wireless was Heb toen een wireless router van Sitecom gekocht en tussen modum en computer geplaatst Heb nu een andere provider en dus een ander modum gekregen van het merk Zyxel.Hier zit wireless op maar deze was niet zo sterk dus heb ik op een van de overgebleven poorten een kabel met daaraan gekoppelt mijn Sitecom(deze zit dus niet verbonden met mijn computer) en voor de versterken van het signaal een wirless extender geplaatst ook van het merk Zyxel Hier op doet mijn smart TV het uistekend Nu heb ik net een Tablet gekocht en dat werkt niet hij ziet mijn Sitcom wel maar internet doet het niet Nu heb ik mijn Sitecom uit geschakeld en gebruik mijn modum en nu werkt mijn tablet wel maar mijn smart TV niet meer wat doe ik fout of kan het zo niet werken ik heb hier niet zoveel verstand van dus graag een in makkelijke taal uit leg ( Ben72Jaar oud) Hoop zo een beetje goede uit leg gegeven hoe het aangesloten is Bijde dus router en mijn versterker hebben een snelheid van 300Mbps

Mvrg Sipke41

aangepast door sipke41
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het komt op mij allemaal dubbelop over.

 

Het beste zet je dat Zyxel modem op een goede plek neer. Dat is meestal niet in de meterkast. Dan kijk je met het programma inSSIDer welk kanaal er bij jou niet gebruikt wordt. Het is goed mogelijk dat je last hebt van de modems van je buren die op hetzelfde kanaal uitzenden.

 

Op die manier (dus goede plaats modem en leeg kanaal) zou je in je huiskamer al je apparatuur werken moeten krijgen. Een extender is handig voor als je je tablet in de tuin zou willen gebruiken.

 

Het beste sluit je alles met een kabel aan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp heb je zyxel modem --> kabel --> sitecom --> zyxel wifi extender --> tv, computer en tablet?

 

Dat zijn wel heel veel schakels en is vragen om problemen. Het beste koop je (bijvoorbeeld op marktplaats) een goede modem / router. Wel even kijken of dit kan bij je provider (bij glasvezel verbindingen is dit nog wel eens lastig).

Bijvoorbeeld een fritzbox kun je als modem voor je internetprovider gebruiken en heeft tevens een goed wifi signaal. Mocht het signaal toch niet goed genoeg zijn dan is een fritzbox ook erg makkelijk in te stellen met een extender. Een fritzbox 7110 koop je op maktplaats voor ongeveer 20 euro.

 

Mocht je geen nieuwe apparatuur willen kopen dan denk ik dat je eerst eens naar de IP instellingen van je TV en Tablet moet kijken. Als ze het allebij afzonderlijk wel doen maar tegelijk niet, dan krijgen ze waarschijnlijk hetzelfde IP adres toegewezen. Of beide apparaten staan op hetzelfde statisch adres ingesteld.

 

Mocht dit niet werken, dan wordt het echt trouble shooten. Dit doe je het beste door elke schakel te elimineren

- Probeer eerst je alleen je modem, geen routers en extenders enzo aanluiten. Kijk of je apparaten hierop werken. Zo ja, dan zit je probleem daar niet.

- Sluit dan je router aan en kijk of je apparaten hier ook op werken.

- Sluit daarna je extender aan en kijk wederom of alles werkt.

 

Maar feit blijft dat dit een wel heel erg complexe opstelling is. Wil je je netwerk goed laten werken dan zullen de ipadressen door je zyxel modem, via je router en via de extender uitgedeeld moeten worden. Dit blijft lastig.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb internet van Telfort en komt met een telefoon lijn binnen als ADSL Deze zit verbonden met het modum

 

                    op poort 1----->PC

Modum Zyxel

                    op poort 2------>Sitecom  Wifi naar Zyxel extender  dan naar TV en Tablet

Maar dan werkt het wel op TV maar niet op tablet heeft wel verbinding met Sitecom maar niet met internet

Het modum van Zyxel heeft ook Wifi maar daar wilde de TV het niet op doen (ik denk een te zwak signaal)

Heb toen als boven staande opgelost

Nu gebruik ik het WIFI signaal van het Zyxel modum met extender  en werkt mij tablet wel maar mijn TV niet

 

Mvrg Sipke41

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dan DHCP ik ben niet zo computer deskundige ben 72 Jaar En het zelfde voor het uit zetten van de nat Hoe moet ik dat doen???

Het was wel zo dat als ik hem aansloot van poort 2 op Sitcom modem aansluiting dat mijn modem van ZyXEL in storing viel

Men zei bij de provider dat dit kon voor komen als ik de Sitcom gebruikte

 

MVRG Sipke41

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...