Ga naar inhoud


Vantage HD8000S en HD+


ritselaar

Aanbevolen berichten

Ik heb op dit moment een Vantage HD8000S. In deze ontvanger heb ik de firmware 02.55.02T-0 (31-03-2010). Dit is 2.58 versie voor zover ik lees.

 

Met de interne CAM maak ik nu gebruik van CanaalDigitaal

 

Ik woon vlak bij de duitse grens, dus kan redelijk snel/eenvoudig kaart voor HD+ (danwel pakket met CI en HD+kaart) aanschaffen.

 

Kan in de tweede interne CAM nu ook een HD+ kaart doen en/of moet ik naar andere firmware ?

Of moet ik firmware van de site van vantage downloaden (2.83) en dan gebruik maken van de CI-module van HD+ , op site van Vantage staat dat HD+ werkt vanaf firmware 2.68

(Zum Empfang der Kanäle des Anbieters HD+ benötigen Sie die neuste VANTAGE Firmware (ab Version 2.68 (kostenlos erhältlich im VANTAGE Download-Center).

 

In een ander oud topic lees ik echter een bericht van Terradon dat met mijn firmware het al zou moeten werken.

 

 

Ik wil graag wat zekerheid hebben, omdat wanneer de verpakking open is, het niet meer retour kan (aldus de sticker op de verpakking in de winkel)

 

Tevens ben ik dan genoodzaakt om bij de versies van de site van Vantage om ook nog een CAM te kopen voor Canaldigitaal.

 

 

Frits de Laar

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Frits,

 

Verhaal klopt alleen de software versie is ff uit mijn geheugen 255.00 die werkt met HD+ en de versie die jij hebt geinstalleert 255.02 (2.58)is om de interne kaartlezers geschikt te maken voor de Canal Digitaal kaart......koop zeker niet de HD+ ci module want die gaat echt niet werken in jou vantage....wil je HD+ dan moet je idd de originele 2.68 sofware hebben of de alternatieve 2.55 voor HD+(die heb ik destijds getest met een originele kaart en dat werkte, ongeveer 2 jaar geleden) in de onboard kaartlezers voor cd heb je dan een module nodig, mediaguard of aston 1.07 ed....

 

Lees anders ff door wat daar eerder over is geschreven.....

 

Groetjes......................

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat ik een kaartlezer voor CD nodig heb, is me bekend. Heb hier een losse mediaguard liggen, die ik uiteraard nu nog niet nodig heb met huidige firmware.

 

Wel lees ik nog wat zaken over hd03 en hd02 kaarten.... en dan lijkt het erop dat je alleen nog maar hd03 kaarten kan krijgen, maar dat ik eigenlijk hd02 kaart moet hebben.

 

Ik zal in ieder geval wel eens beginnen met upgrade firmware naar 2.68 (of zelfs naar de laatste versie 2.83), omdat ik mediaguard module heb is cd-pakket geen probleem daarna.

 

Heb je daar nog wel wat info over ?

 

 

Frits

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ritselaar,

 

Met dat HD+ gebeuren houd ik me niet zo bezig, in het begin toen die kaarten er net waren heb ik er hier eentje gehad en dat werkt met een emu erg goed.

Maar dat is al een hele tijd geleden.Voor meer info kun je het beste als je de taal machtig bent en dat neem ik aan als je die zenders wil gaan bekijken op het Vantage forum in Duitsland.

 

Voor de originele software kun je ook hier terecht,

http://www.vantage-digital.com/files/download-1335957775.htm

 

Groetjes..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terradon,

 

Wanneer ik verder doorlees op diverse fora is en blijft het een probleem. Men is bij HD+ gestopt met verkoop van CI-module en verkoopt alleen nog maar CI+-modules.

 

Verder zie ik ook nog zaken dat ontvangst in sommige ontvangers wel met de HD02 kaart overweg kan, maar niet meer met de nieuwe HD03 kaart.

 

De firmware 2.83 heb ik er wel in, maar heb af en toe hapering met het geluid, dus die ga ik maar weer downgraden..

 

Voor de rest geloof ik dat ik (op dit moment althans) het maar even laat voor wat het is.

 

Misschien een keer een andere ontvanger vragen aan Sinterklaas/Kerstman :-)

 

Of er moet nog iemand zijn met een suggestie of iemand die nog een CI-module heeft liggen....

 

 

Frits

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nou, ik heb de HD+ kaart aangeschaft, inderdaad een HD 03, heb de 2.83 er even een avond ingehad en inderdaad haperen. Vrij regelmatig ook nog. Heb toen de 2.81 er in gezet en deze werkt perfect. Had mijn powercam nog liggen en gebruik deze nu voor CD kaart, heb de HD+ kaart in de kaartlezer geplaatst, heeft er een uur of 4 ingezeten op een HD+ kanaal, doet helemaal niets.

 

Ben toen op een duits forum aan het praten gegaan, digital eliteboard, hier ben ik er achter gekomen dat de ontvanger over een HD+ slot moet beschikken, wil een CI+ module hier in gaan werken. Verder moet, als je de kaartlezer wilt gebruiken, de ontvanger HD+ gecertificeerd zijn en dat iss jouw ontvanger en dus ook mijn ontvanger dus niet. Krijg ik in dat genoemde forum net dit antwoord binnen.

 

Für den Vantage 8000S mit der 2.81T brauchst Du ein CI-Modul für HDplus weil der Vantage CI Slots hat.
Läuft bei mir seit 2 Jahren so.

Weiss jetzt aber nicht, ob es die Module noch gibt.

Sieht so aus:

http://www.***geen-reclame***.de/itm/CI-Modul-fur-...item2eccb41bc6

 

Hij zegt dus dat je een CI slot geschikt voor HD+ van Astra nodig hebt, al is hij niet zeker of het deze betreft.  Maar als ik kijk op de link, dan heb ik het idee van wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Rene

 

Inmiddels heb ik ook her en der lezende de conclusie getrokken dat het met de nieuwe HD03 niet gaat werken, omdat die CI+-module inderdaad alleen maar werkt in geschikte ontvanger.

 

Met de oudere CI-module zou het moeten werken, echter die worden niet meer uitgegeven.

Ik ben hier verder niet meer naar gaan zoeken, want ik vrees dat abonnement/verlenging weer probleem wordt. Die nieuwe HD03 koop je los, werken een jaar en voor anonieme verlenging schaf je na een jaar weer nieuwe kaart aan.

 

Omdat mijn Vantage verder nog goed werkt, vrees ik dat ik me er bij moet neerleggen, danwel excuus vinden voor wat nieuws. Heb wel wat gelezen/gezocht naar andere ontvangers, maar zie daar weer hetzelfde probleem mbt CI+.

 

Dreambox of VU+ lijkt me wel wat, maar dan weer probleem met CI+ en lezende werkt dan ook weer emulatie met HD03 weer niet.

 

Iemand suggestie voor ontvanger waar ik CI+ module in kan doen en de Mediaguard van CanaalDigitaal en moet werken met draaibare schotel. Wanneer interne cam met emulatie kan werken is het ook oke. maar moet dan wel met HD03 kaart van HDPlus

 

 

Frits de Laar

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Duitsland heeft verschillende CI slot ontvangers met bijbehorende CI+ Software.

Humax heeft bijvoorbeeld zulke CI slot ontvangers welke geschikt zijn voor CI+ modules.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hallo, na zoveel tijd. Ik heb intussen de Vantage VT-100 HD+ ontvanger en moet zeggen dat de HD+ kaart alsmede de Witte cd cam met cd kaart naar behoren werken. Ik weet niet of er meer forumleden in Nederland  deze ontvanger hebben, maar ik heb wel een vraag. Hoe krijg ik de nieuwste software hierin. Het is een linux ontvanger, maar op de nieuwste linux firmware reageert hij totaal niet, als ik deze wil installeren. Deze is: Vantage LCP plus 022800 Main.ltp

Momenteel draait firmware versie 01.09NL-O en daar zijn nog een paar problemen mee. 

 

Heeft iemand een idee, hoe deze firmware in deze PVR te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...