Ga naar inhoud


Steeds melding "gecodeerde zender" in beeld Rebox 9000HDPVR


rolandroland

Aanbevolen berichten

Veelal wordt het signaal onderbroken door de melding "Gecodeerd signaal". Na advies van Rebox een firmware update gedaan. Nu de nieuwste versie er opstaat krijg ik bij de HD TV service fout te zien. En het probleem dat er zo nu en dan gecodeerd signaal op komt te staan is gebleven. Heeft iemand hiervoor een oplossing? VH1 Classic doet het wel perfect. 

 

Het gaat overigens om de 9000HDPVR en niet om de 8000. Ik kon dit helaas niet meer wijzigen in de hoofdtitel. 

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Geadviseerd wordt om na een firmware update een fabrieksreset te doen.

Daarna met de hand de ontvanger opnieuw configureren, geen opgeslagen settings terugzetten.

Daarna een nieuwe zenderscan inlezen, niet de oude frequentielijst terug zetten.

De programma's kunnen daarna bij de eerste keer kiezen eventueel geen beeld geven, dan even met de channel up/down toets heen en weer schakelen.

 

Mocht je daarna nog de mededeling servicefout krijgen betekent dat, dat het antenne signaal onvoldoende is.

Je zal dan de uitrichting van je schotel en de bekabeling/LNB moeten controleren.

 

Werkt het dan nog niet is je ontvanger defect.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ceesv,

 

Dank voor uw tips! Wat ik nu zag is dat hij de longitude en de latiude naar 0 heeft gezet. Vandaar dat ik alleen 19,2 graden oost nog had en alle andere posities verdwenen waren. Ik heb veel zenders opgeslagen met de blindscan gedaan. Die moet ik dan nog even opslaan en dan fabriekreset gaan doen....

 

Dit is wel een goed programma neem ik aan om deze longitude en latitude te achterhalen?

 

http://universimmedia.pagesperso-orange.fr/geo/loc.htm

 

Helaas is dat weer niet in het Nederlands vertaald, lengte en breedtegraad?

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist ingevoerd en het werk perfect. Alleen als ik de exacte lengte/breedte graad invul (kan ook nog kiezen tussen s of n?) dan heb ik wel beeld op bepaalde satellieten maar anderen, dan heb je weer bepaalde kanalen niet. Vervolgens 1 punt afgeweken. Dan werkt de Turksat helemaal goed, signaal van de 23,5 graden oost is dan weer net iets zwakker..... Nog geen vervelende melding als gecodeerde zender weer gehad. Als dat weer zich voordoet doe ik nog wel even een fabriek herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lengte- en breedtegraden in een 9000 ? Selecteert de 9000, anders dan de 8500, zelf welke satellieten binnen bereik zijn ?

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Lengte- en breedtegraden in een 9000 ?

Ja zeker. Als je de rotor instelt op USALS moet de ontvanger (niet alleen Reboxen) de eigen locatie in de vorm de lengte- en breedtegraad weten. Bij DiSEqC 1.0, 1.1 en 1.2 hoeft dat niet.

 

De lengte- en breedtegraad voor USALS staan inderdaad na een fabrieksreset weer beide op nul, en dan draait de rotor niet.

 

Alle Reboxen zijn overigens aan elkaar gelijk in dit opzicht.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...