Ga naar inhoud


Foto's van mijn kinderen op social media


Earthfinder

Aanbevolen berichten

Nu mijn kinderen naar school gaan, merk ik regelmatig, dat foto's waar onze kinderen op staan bij "vrienden" op facebook staan. Het gaat niet alleen om ouders maar ook juffen en meesters die vrijelijk foto's op social media zetten, die in de klas/op het plein/in de gemeenschappelijke ruimte gemaakt worden.

 

Zijn hier ook regels voor? Ik vind dit zelf namelijk lang niet altijd kunnen.

In het tijdperk vóór social media werden foto's hooguit in een kleine groep getoond. Maar die groep wordt nu min of meer mondiaal.

 

Wellicht ben ik heel muggenzifterig, maar volgens mij ben ik niet de enige die zich afvraagt, waar de mensen nog grenzen wensen te accepteren.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het online zetten van foto’s van minderjarigen mag alleen met toestemming van de ouders of wettelijke verzorgers 

Als het goed is hebben scholen regels over het maken en gebruiken van foto’s van de kinderen.

 

Leesvoer:  https://www.google.nl/search?q=mijn+foto+ongevraagd+op+faceboek%3F&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=5TyFUsrQGMeH4ATq24D4BA#q=mijn+foto+ongevraagd+op+facebook%3F&rls=org.mozilla:nl:official&spell=1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal TS eens. We doen allemaal maar..... en ja, foto's..... De juf/meester hoeft geen foto te maken, kan ook een medeleerling zijn die 'm daarna deelt en weer wordt gedeeld door...

Zitten je kids nog op de lagere school ? Maak je borst dan maar nat voor de vervolg school (eigen ervaring met een 15 jarige meid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ronald: De twee oudsten zitten net op de basisschool. Het is allemaal dus een beetje nieuw voor ons, dat het allemaal zo'n vaart loopt met social media van ouders en juffen en meesters. We hebben het inmiddels aangekaart bij de directeur, die onze anonimiteit respecteert. Hij zal dit nogmaals onder de aandacht brengen. Het heeft al eens eerder gespeeld, kennelijk...

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...