Ga naar inhoud


Sab Unix F+ Solo stopt tijdens scannen satelliet


JanR

Aanbevolen berichten

Zoals de topic al zegt stopt de Sab Unix met Spark tijdens het scannen van satellieten. Dit gebeurt vooral op Astra 23,5 & 28,2. En op willekeurige frequenties na 30%, 65% of 95% scannen. De Unix loopt niet vast en crasht ook niet, maar staat gewoon stil. Het lijkt net of de Unix niet langs een lege frequentie kan komen. Op bijvoorbeeld de Hotbird of Astra 19,2 krijg ik wel een volledige 100% scan. Iemand die een oplossing weet?

 

JanR

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals de topic al zegt stopt de Sab Unix met Spark tijdens het scannen van satellieten. Dit gebeurt vooral op Astra 23,5 & 28,2. En op willekeurige frequenties na 30%, 65% of 95% scannen. De Unix loopt niet vast en crasht ook niet, maar staat gewoon stil. Het lijkt net of de Unix niet langs een lege frequentie kan komen. Op bijvoorbeeld de Hotbird of Astra 19,2 krijg ik wel een volledige 100% scan. Iemand die een oplossing weet?

 

JanR

Ik herken dit fenomeen.

Als je even vaststelt welke transponderfrequenties dat zijn en die uit de lijst gooit, is het probleem weg.

Waarschijnlijk zul je die transponders niet eens missen, want de parameters klopten al niet meer. Als je  de desbetreffende transponders opnieuw en correct weer toevoegt, zul je zien dat het vastloopprobleem niet terugkeert.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmiddag enkele transponders met 0 zenders verwijdert uit de transponderlijst van de Astra 23,5. Daarna een scan gedaan. De receiver stopte op transponder 12226 H en 11757 H. Die gaven hier geen Level en Quality. De transponders met 0 zenders en alleen Level pakt ie wel. Na deze 2 transponders te hebben verwijdert kreeg ik een 100% scan. Maar tijdens een blind scan daarna kwamen beide transponders terug in de lijst en is het probleem ook weer terug. Dus maar geen blind scan meerf.

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmiddag enkele transponders met 0 zenders verwijdert uit de transponderlijst van de Astra 23,5. Daarna een scan gedaan. De receiver stopte op transponder 12226 H en 11757 H. Die gaven hier geen Level en Quality. De transponders met 0 zenders en alleen Level pakt ie wel. Na deze 2 transponders te hebben verwijdert kreeg ik een 100% scan. Maar tijdens een blind scan daarna kwamen beide transponders terug in de lijst en is het probleem ook weer terug. Dus maar geen blind scan meerf.

Uiteraard moet je ze niet weer via blindscan binnen laten komen. 12226H is sowieso geen bestaande DTH-transponder en 11757 H (eigenlijk 11.758,50 H) is een transponder voor occasional feeds. Beide voegen ze niks toe.  

(Ik heb hier nog niet gecheckt of ik die blokkerende frequenties ook heb, of dat ze bij jou lokaal worden veroorzaakt.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 11757 is trouwens extra vreemd, omdat die frequentie 16PSK heeft. Dat is een zeer exotische parameter die op de meeste ontvangers niet in te.stellen is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo mannen ,

Ik was van plan me in de toekomst een SAB  Unix F+Solo te kopen o.a voor het zoeken van feeds (feedhunting) : blindscan (snelle) is dus belangrijk voor mij .

Heb momenteel zelf een  SAB SKY 4700 HD en die is bij het scannen nog nooit vastgelopen of gestopt  , ben  over het merk SAB prijs/kwaliteit zeer tevreden ,

Maar nu ik dit allemaal lees :   " over stoppen tijdens het scannen enz " bij een duurder toestel met snellere processor ....

Groeten ,

Rudi

Ustym 4K Pro / TM-5402 HD M3 CI / Openbox S3 CI II / DVBSky S950 PCI /DVB Dream / EBSpro / Cahors SMC100 & Kathrein KEA 1000/G  / / Inverto Pro Single 40mm PLL LNB  + Opticum 4K lnb. .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...