muppet Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Geplaatst: 17 november 2013 Ik heb nu overal beeld op heb de rotor nog iets verdraait de coordinaten staan goed heb ik van google afgehaald verder vond ik bij toeval een defecte aansluiting deze vervangen en toen ging het al een stuk beter bedankt voor de hulp want naast dat die aansluiting defect was had ik hem ook verkeerd in het menu ingesteld staan vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Eduard07 Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 Dat laatste vermoedde ik al. Ik zou het ;leuk vinden als je hier even vertelde wat je eerst fout had ingesteld en wat het had moeten zijn. Zo kunnen anderen op dit forum die zweten met het instellen van een rotor misschien profiteren van jouw zoektocht . Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
muppet Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Geplaatst: 17 november 2013 Vastgelegde diseqc command aa voort poort 1 ab poort 2 ba poort 3 en bb poort 4 Daarnaast op usals ingesteld connector vervangen en de schotel een drukje gegeven. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Eduard07 Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 Dank je. Over zaken over instellingen maak ik altijd even notities, zodat bij een volgende keer ik niet meer dingen hoef uit te pluizen in het menu omdat het soms (te) lang geleden is. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
muppet Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Geplaatst: 17 november 2013 Dat is zeker een goed idee doe ik ook even nogmaals bedankt voor de hulp vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Eduard07 Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 Graag gedaan. Zet de boel buiten wel goed vast.je moet de hele winter nog draaien. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
muppet Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Geplaatst: 17 november 2013 Komt goed vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
muppet Geplaatst: 19 november 2013 Auteur Geplaatst: 19 november 2013 Bedankt ik had hem al draaiende alleen comitted en uncomitted snap ik maar wat bedoelen / is toneburst vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
muppet Geplaatst: 19 november 2013 Auteur Geplaatst: 19 november 2013 oke weer wat geleerd vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
a33 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 (aangepast) @muppet, 22khz toneburst wordt gebruik voor het schakelen van de hoge/lage band in je lnb, je moet de schakel volgorde dus op uncommitted/ committed/ toneburst zetten dit is vanuit je ontvanger gezien. @sjaak(k): Volgens mij klopt het niet helemaal, wat je hier schrijft. "Toneburst" is niet hetzelfde als "(continue) 22khz", dit wordt wel vaker met elkaar verward. Een continue 22khz wordt gebruikt voor het schakelen tussen hoge/lage band van een LNB, dat klopt. Daarnaast is er de mogelijkheid om met kortstondige pulsen van 22khz te schakelen tussen twee LNB's. Dat heet toneburst, of ook wel mini-diseqc of simpele diseqc. Duo-LNB's schakelden vroeger bijvoorbeeld altijd met toneburst. Deze techniek is later verder ontwikkeld tot diseqc 1.0, met de mogelijkheid om tussen vier LNB's te schakelen. Als ik het goed heb, gaat dat nog steeds met 22khz-puls-signalen. Heel vroeger, toen er alleen nog sat-TV was in de lage band, werd de continue 22 khz gebruikt voor het schakelen tussen twee LNB's, met een "22khz-schakelaar". Met de komst van universele LNB's werd de continue 22khz vervolgens gebruikt voor het schakelen BINNEN de LNB, en werd als extra de "toneburst" ontwikkeld om te schakelen TUSSEN twee (universele) LNB's. Er is daarom een wezenlijk verschil tussen een 22khz-schakelaar, en een toneburst schakelaar, ook al werkt die laatste op 22khz-pulsen! Maar beide zijn niet of nauwelijks meer te krijgen: want achterhaald door diseqc 1.0 en verdere schakelaars. Het diseqc-protokol is verplicht downwards compatible, dus dat betekent dat diseqc-opdrachten altijd worden afgesloten met een mini-diseqc stuursignaal (oftewel: toneburst-signaal). Zelfs de triple-LNB kan met toneburst schakelen tussen LNB1 en LNB2. Dat heeft @trust al een keer gemeld. (LNB3 is met toneburst natuurlijk niet bereikbaar.) Als een ontvangend apparaat (bijvoorbeeld een duo-LNB) in de stuursignalen een diseqc 1.0 (of hoger) -stuursignaal herkent, dan reageert het echter niet meer op een toneburst-signaal. Dat is dan immers overbodig geworden. In de meeste ontvangers kan "toneburst" daarom volgens mij gewoon uit, als je met diseqc werkt. (Maar de 22khz mag natuurlijk niet uit, die schakelt tussen de hoge en lage band!) Ik hoop dit hier enigszins duidelijk te hebben uitgelegd... groet A33 19 november 2013 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
a33 Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Ik verwar helemaal niets, in het geval van de 'schakel sequens' gaat het om de (22khz) toneburst die nodig is om van hoge/lage band te schakelen, mini diseqc stel je in een ander menu in. "22khz Tone AAN/UIT" gaat over schakelen tussen hoge/lage band (bij een universele LNB). "Toneburst" of "mini-diseqc" gaat over het schakelen tussen LNB's (vergelijkbaar met Diseqc 1.0: de option of juist de position-mogelijkheid). In de stuursignaal-sequentie gaat het dus inderdaad over toneburst, dat is juist wat je schrijft; maar die is niet nodig om voor hoge/lage band te kiezen, zoals je vervolgens uitlegt. Dat laatste doet namelijk de 22khz-continu. Zie bijvoorbeeld de Diseqc-documentatie op de website van Eutelsat. @Sprietje heeft ooit de url's gegeven over het diseqc-protokol; ik heb wel de pdf-documenten op mijn computer maar niet de linken, dus die kan ik even niet geven. Geen makkelijke pdf-jes, maar wel leerzaam! groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen