Ga naar inhoud


Waar vind ik TF1 fta?


gors

Aanbevolen berichten

Ik lees op dit forum dat TF1 FTA zou zijn, ik vind deze echter alleen gecodeerd.

Wil er aub iemand antwoorden op welke sat en met welke instellingen TF1 te vinden is in België?

aangepast door Michel
Onduidelijke onderwerptitel
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 9 oost inderdaad, maar dan wel onder de naam TF1 HD Suisse (net als M6 overigens).

Deze kanalen zijn identiek aan de Franse versie, alleen is er soms reclame gericht op Zwitserland.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gors

 

Zie dat je in de omgeving Gent woont , daarom is het heel interessant om dit even te vermelden in je profiel , dit in tegenstelling van vele leden die dit niet willen vermelden. ;)

 

TF1 ( de echte ) krijg je niet FTA binnen via satelliet. Wel TF1 HD Suisse ( zoals Hadrian heeft gemeld ) op de 9.0°E.

 

Als je echt TF1 vrij wil ontvangen als in jouw geval moet je gaan via DVB-T ontvangst. Heb je een goeie buitenantenne en ( liefst ) een versterker dan krijg je die binnen via de zendmast in Bouvigny .

 

Kanaal 21  (474 / 8 Mhz )

 

Onder de regio Gent ( Deinze - Gent ) ga je dit lukken , vanaf de noord kant van Gent ( vanaf de zeehaven tot Nederland ) heb ik mijn twijfels.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je er de ganse 10°E bij.

Ik weet dat het heel juist uitrichten is om enkel de 9°E te ontvangen. Maar als je de schotel correct op de 10°E staat , doe even een scan op deze transponder : 12034 V 27500 ( fec 3/4 , 8psk ) , met een blindscan ontvang ik hierop 13 TV kanalen ( meesten gecodeerd ) . Misschien eventjes manueel enkele stappen naar het oosten verplaatsen , maar het signaal is sterk genoeg . Als je M6 Suise (SD & HD) ontvang moet je gewoon TF1 (SD & HD) ook ontvangen.

post-37533-0-28654100-1385406952_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt, krijg op 9 oost meer dan 450 TV kanalen maar niet TF1, zal verder moeten zoeken.

Welke sat receiver heb je?
 
Ik heb eens gekeken op 9° oost en zowel TF1 HD Suisse als TF1 Suisse zijn gewoon fta te ontvangen 
 
Eutelsat (9.0°E) 
12034 V 27500 FEC:3/4 DVB-S2 8PSK
 
Je kan eens een handmatige frequentie scan doen. Niet vergeten DVB-S2 8PSK
aangepast door icesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang hier ook de 9.0 oost en de zenders die je zoekt zijn inderdaad fta ,ik ontvang de 10 oost niet omdat ik gebruik maak van een smalle alps lnb en wil optimaal signaal op de 9.0oost ,ik maak gebruik van een E85 multifeed schotel de 9.0 oost staat lang niet in het midden en nog 84% signaal met een alps lnb

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een Samsung tv, ik denk ook dat ik zowel 9 als 10 oost heb, schotel is niet zo selectief, rond de 60 cm.

Moet eens zoeken of ik S2 kan forceren.

Op 12034 krijg ik namelijk 0 kwaliteit.

Inderdaad , 60cm is aan de krappe kant !!

80cm of meer is dus sowieso beter :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...