Ga naar inhoud


Rebox RE4200 - zenders weg na fabrieks reset


blairie

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik ga ervan uit dat de parameters van de desbetreffende transponder niet actueel zijn.

Je dient dan een nieuwe transponder aan te maken met de juiste settings.

Wanneer de huidige transponder alleen het "sterkte"balkje laat oplichten maar het kwaliteitsbalkje blijft donker weet je dat de parameters fout zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Blairie

Ik heb zoeven gekeken:  handmatige scan; 28.2 Astra; 10964 MHz; 22000; horizontaal; netwerk uit.

De 2 balkjes geven dan aan: sterkte 100%, kwaliteit 69%

Scan ok: bij mij worden dan 10 zenders gevonden, waaronder Ch 5.

Er worden 0 zenders toegevoegd, want er wordt niet toegevoegd als de zenders al in de zenderlijst staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Boudeman,

 

Als ik nu de handmatige scan uitvoer, dan zijn er dus ook 10 zenders. Maar volgens mij komt dat nu omdat ik die via CD fastscan al heb toegevoegt.

 

Voordien bleven beide balkjes leeg: er werd absoluut niets gevonden en ook niets toegevoegd. Ik heb dat scannen verschillende keren geprobeerd, op verschillende tijdstippen en iedere keer was er dus helemaal niets.

 

Maar dat maakt niet uit: ik weet nu voor de toekomst wat ik moet doen. Ten eerste mijn man stoppen als hij weer een fabrieksreset wil doen, en als ik daarmee te laat ben al jullie tips opvolgen.

 

Jij schreef ook  --- Je dient dan een nieuwe transponder aan te maken met de juiste settings --- hoe doe je dat dan?

 

Blairie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Blairie,

 

Ik hoop ter verduidelijking het volgende:

 

Bij een handmatige scan moet je vrij nauwkeurig aangeven wat je wilt vinden: alleen resultaten die daaraan voldoen worden gevonden. Als je bijvoorbeeld op bitrate 22000 zoekt, terwijl de werkelijke bitrate 33000 is zul je niets vinden: dat is wat Ceesv gisteren aangaf. Misschien kun je beter een blind scan doen, dan wordt alles van de aangegeven satelliet gevonden.

 

Bij een (Canal Digitaal) fast scan wordt er gescand noch gezocht: van een CD transponder worden de zenderinstellingen van de (Canal digitaal) zenderlijst gedownload en in je box vastgelegd.

 

Als een bepaalde zender al eens in je box is gevonden en/of vastgelegd dan wordt die zender niet nogmaals vastgelegd.

 

Misschien kun je van de firma Rebox een engelstalige handleiding voor jullie 4200 krijgen: die zou je funktie als vertaler kunnen verlichten.

 

De 4200 is onder typenummer "HS-7810 HD PVR" door de Koreaanse firma Fortis gemaakt, en wordt in meerdere landen door importeurs aangepast en onder eigen label en typeaanduiding verkocht. Onder andere Icecrypt doet dat in het VK voor sommige Fortis boxen, maar ik heb geen equivalent van de 4200 in hun produktlijn kunnen vinden. Hier vindt je een pdf http://www.***geen-reclame***.com/Fortis%20Modellen.pdf waarin je een hele serie 4200 equivalenten vindt.

 

Een reset naar fabrieksinstellingen is niets slechts: het is aanbevolen (soms zelfs noodzakelijk) na een software update van de box. Maar je bent dan wel (bijna) al je instellingen kwijt, zoals je hebt ondervonden. En moet je dus o.a. je satellieten weer scannen en je favorietenlijst opnieuw opbouwen.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...