Ga naar inhoud


Onwaarschijnlijk Diseqc / LNB verhaal


ROMAN

Aanbevolen berichten

Wat volgt  zou ik bestempelen als een onwaarschijnlijk verhaal, maar ik heb het zelf meegemaakt en ik wil jullie dus het volgens mij "onwaarschijnlijke" vertellen ...

Dit was mijn vroegere installatie:
VU+Duo, tuner keuze op "auto"
Schotel Triax TD78
Multifeed waarop de CD/TVV Duo LNB voor Astra 1 en 3, een Smart Titanum LNB voor Astra 2 en dezelfde voor Hotbird, alles in twin uitvoering.
Twee maal Diseqc 4x1 Vizyon, NDS-7014 waarbij ik de ingangen A en B met een draadje had kortgesloten. Die ingang ging naar de Duo LNB; ingangen C en D verbonden met de Smart LNB's.
Die installatie werkte goed, zij dat het een enkele keer gebeurde (ik schat 1 op de 10 keer) dat wanneer ik van Astra1 of Astra3 schakelde naar Astra 2 of Hotbird of vice versa de melding kreeg "afstemming mislukt". Even heen en terug schakelen loste dat probleempje op.

Op aanraden van een forumlid heb ik de schotel installatie "geupgraded":
Schotel Triax TD88
Dezelfde multifeed met tweemaal Inverto Black Ultra twin voor Astra 1 en 3, dezelfde Smart Titanium LNB's voor Astra 2 en Hotbird.
Dezelfde Diseqc Vizyon, waarbij het draadje tussen A en B werd verwijderd.
Uitrichten gebeurde door de afzonderlijke LNB's rechtstreeks op de ontvanger aan te sluiten.
Maar bij het aansluiten van de Diseqc ging het mis: in - ik schat - 9 op de 10 keer kreeg ik bij verandering van satelliet (in alle combinaties) "afstemming mislukt" en soms - maar zeker niet altijd - na 10 à 20 sekonden toch nog beeld...

Ik ga hier niet alle stappen vermelden die tot op de oplossing hebben geleid, wel de voornaamste.
- De tweede ontvanger uitgeschakeld: geen probleem
- De eerste ontvanger uitgeschakeld, de Smart's verwijderd en op Astra 3 nog een Inverto Black Ultra (ik heb geen bijkomende Inverto meer voor eventueel Hotbird): geen probleem
- De eerste ontvanger uitgeschakeld, de Smarts terug geinstalleerd, de Diseqc Vizion vervangen door een Spaun SAR 411 WSG: geen probleem.

Conclusie: een van mijn Vizyon Diseqc heeft problemen met Smart Titanium LNB's, niet met Inverto Black Ultra ...

Is dit een uniek verhaal of hebben jullie ook soortgelijke ervaringen ?

Groetjes,
Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites


tja, Sprietje geeft altijd het advies een Spaun switch te gebruiken, hij zal daar wel

een goede reden voor hebben, en wie zijn wij omdat tegen te spreken. :D

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je met een Vizyon Diseqc-switch soms problemen hebt, is al meerdere malen op dit forum ter sprake gekomen, vooral als er verschillende lnb’s worden gebruikt. Eén ding is zeker, met een Spaun-diseqc-switch heb je nooit problemen. Daarom betaal ik liever het twee of drievoudige voor een diseqc-switch dan tegen problemen aanlopen waar jij het over hebt. Je zou er nog stress of een hartkwaal aan over houden.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb een paar dagen geleden bij een nieuwe installatie ook problemen gehad met de 10/1 vizyon disecq-switch.

Had zeer weinig of geen signaal op men DM8000 en DM800.

Toen vervangen door een EMP Centauri en probleem was opgelost.

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...