Ga naar inhoud


Laptop 4 GB geheugen maar 2,23 beschikbaar


muppet
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Ik heb hier op onze samsung laptop een windows 7 sp1 64bit draaien als ik in het systeem kijk dan zie ik dat er 4 gb inzit waar maar 2,23 gb beschikbaar is hoe kan dit en kan ik dit ook veranderen zodat de laptop de complete 4 GB gebruikt.

 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Weet je heel zeker dat er 64 bits op staat?  Kijk eens bij Start -> Computer -> rechtermuisknop Eigenschappen?

 

Het kan ook een eigenschap van de chipset zijn maar je geeft niet aan welk type laptop je hebt, dus kan ik daar niets over zeggen.

 

windows-7-system-control-panel.png

 

Maak ook eens een screenshot en zet die hier neer

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Normaal gesproken worden videokaarten enzo boven het geheugen gemapped...Dat is juist het voordeel van 64 bits zodat niet alles binnen de adresseerbare 4 GB blijft. Normaal kun je wat met /PAE doen maar dit werkt niet onder 64 bits

 

Je kunt nog eens in msconfig kijken. tabblad computer opstarten -> geavanceerde opties -> 

 

Change-Maximum-Memory-Using-Windows-7-BO

 

Het vinkje bij maximum geheugen moet uit zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken worden videokaarten enzo boven het geheugen gemapped...Dat is juist het voordeel van 64 bits zodat niet alles binnen de adresseerbare 4 GB blijft. Normaal kun je wat met /PAE doen maar dit werkt niet onder 64 bits

 

Je kunt nog eens in msconfig kijken. tabblad computer opstarten -> geavanceerde opties -> 

 

Change-Maximum-Memory-Using-Windows-7-BO

 

Het vinkje bij maximum geheugen moet uit zijn.

 

Bedankt dit was het er is nu 3,46 beschikbaar hij stond op 0 met vinkje ervoor er weg gehaald en opnieuw opgestart

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera.... :D

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm. Hier een HP7900 (W7 Ultimate 32bit) met 5 gig (2Gb, 1Gb, 2Gb) geïnstalleerd geheugen en 3,44Gb beschikbaar. In Msconfig staat geen vinkje.

Waar is de rest van het geheugen gebleven?

 

NB het betreft een clean install waar nog geen sp1 geinstalleerd is.

 

Edit. Net even gechecked op een andere computer, DC7800 met 6Gb ( 2Gb, 1Gb, 2Gb, 1Gb) geinstalleerd geheugen waar maar 3,48 Gb beschikbaar is. Hierop ook W7 Ultimate met SP1

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm. Hier een HP7900 (W7 Ultimate 32bit) met 5 gig (2Gb, 1Gb, 2Gb) geïnstalleerd geheugen en 3,44Gb beschikbaar. In Msconfig staat geen vinkje.

Waar is de rest van het geheugen gebleven?

 

NB het betreft een clean install waar nog geen sp1 geinstalleerd is.

 

Edit. Net even gechecked op een andere computer, DC7800 met 6Gb ( 2Gb, 1Gb, 2Gb, 1Gb) geinstalleerd geheugen waar maar 3,48 Gb beschikbaar is. Hierop ook W7 Ultimate met SP1

 

Dit komt 100% omdat je een 32 bits OS gebruikt.  32 bits kan nooit meer dan 4 GB adresseren. Bijvoorbeeld een video kaart neemt ook geheugen in beslag en die gaat daar nog vanaf omdat die ook binnen die 4 GB moet blijven, dus netto heb je altijd minder beschikbaar.

 

Al stop je er 16 GB in... je zult nooit en te nimmer meer vrij geheugen hebben dan dat je nu hebt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult moeten upgraden naar 64 bits.  En dat houdt in een nieuwe installatie. Je kunt niet een 32 bits versie updaten naar 64 bits (en vice versa)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zou een manier zijn om toch meer geheugen te gebruiken onder 32-bit.

 

https://www.google.nl/search?q=windows+7+32bit+kernel+patch&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&ie=&oe=&gws_rd=cr&ei=5_XLUuyDBoXB0gXzrYBQ

 

Garantie tot aan de voordeur!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou net zeggen.... de beste patch is toch altijd nog overgaan naar 64 bit OS dan weet je zeker dat het goed werkt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel raar. De DC7800 start normaal op op de HDMI uitgang van de videokaart. De DC7900 Start op met de DVI en schakelt daarna over op VGA en werkt vervolgens de DVI niet meer.

 

De DC7800 heeft een MSI EN210 kaart met 1Gb en de DC7900 een Asus EN210 met 512 Mb kaart.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...