Ga naar inhoud


Audio Description op BBC HD afzetten?


spillemw
Ga naar oplossing Opgelost door jeevanhoof,

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen krijg ik BBC 1-4 met audio description, dwz dat een stem de gebeurtenissen in een film beschrijft voor de slechtzienden. Ik heb twee decoders, een oudere DVR van Philips en een recente van M7. Ik heb alles geprobeerd dat ik kon verzinnen dit terug af te zetten, maar vond niets. Op TVV helpdesk zei men mij dat ik de taal in het setup menu moest veranderen naar Nederlands. Dat hielp natuurlijk niets. Ik heb ook al eens de fabrieksinstellingen teruggezet, zonder resultaat.

Heeft iemand een goed idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Hoi,

 

Kan je op het desbetreffende kanaal geen audio keuze doen? 

Ook de VRT  gebruikt dit soms bij populaire series.

 

Anders, kies dan eens voor engels als eerste taal.

Voor de meeste andere zenders gaat dit niet veel uitmaken omdat ze vaak maar een taal uitzenden.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Op Engels zetten werkt inderdaad.

Ik kan met de afstandsbediening van de TVV recorder geen audio keuze per kanaal doen, tenzij ik iets over het hoofd zie.

Op TVV helpdesk hadden ze net het omgekeerde gezegd overigens : alle talen op Nederlands zetten.

AD staat nu af (eigenaardig genoeg is het volume verminderd, maar dat is niet erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

audio description komt mee met het PCM geluidskanaal, zonder audio description is het Dolby Digital, en dat is bekend zachter en ook sterker gecomprimeerd geluid, soms sturen ze het 2 of 5.1 kanaals door, sommige ontvangers hebben ook de instelling voorhanden om ofwel PCM of Dolby in te stellen als voorkeur.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...