Ga naar inhoud


zoveel moederborden, zoveel standaarden.


joker55

Aanbevolen berichten

De PC zit in elkaar, en na het even beloeren van de BIOS maar eens geprobeerd om het besturingssysteem erop te zetten.

Eerst een USB HD schijfje van 200 Gb bootable gemaakt op mijn oude PC (XP).

Ik heb de WIN-8 ISO file daarop gezet, tevens alle programma's wat ik er direct op wil hebben, incl drivers.

 

WIN 8 x64 erop gezet, direct op de SSD....daarna de moederbord- en displaydrivers. So far so good.

Na 2 uurtjes wezen proberen, en ernaar kijken, en nog eens proberen.........

 

Enfin, als je alle vloeken, scheldwoorden en lelijke woorden etc weglaat, zei ik die 2 uren niets.

Wat een bagger die win-8.... ik denk hoofdzakelijk in elkaar gefrut voor een laptop met touchscreen, maar voor een grote desktop met 2 monitoren is het helemaal niets met een muisje. misschien net zo'n fiasco als vista eens was.

 

Ik wist niet goed hoe snel ik er WIN 7.1 Ultimate x64 alweer 1 dag later erop zette, en dat werkt nu feilloos.

Alle moederborddrivers erop gezet, Office, virusscanner, adobe pdf maker/reader........werkt prima, alles op de SSD.

Het hele systeem start op in 7 sec vanaf power off........

Zo een backup maken, dan kan ik nu gaan klooien en als iets mislukt, de backup er weer op en opnieuw beginnen.

 

Ik ben dik tevreden nu, op 1 klein dingetje na: de printerdriver krijg ik niet werkend, waarschijnlijk omdat ik nu met 64 bits werk, de drivers die ik heb voor een 32 bits systeem. Dus mijn 2 printers werken ook niet. Officieel zou mijn printer ook direct via LAN werken (zit een aansluiting voor achterop) en heb hem aangesloten op mijn router. Ik krijg hem niet aan de praat, weet iemand de gouden tip? Het is een EPSON AL-M2400 Advanced, met 2 aparte papierlade. De andere printer (HP color 4100 ) heb ik aangesloten op de USB poort van de synology, en werkt prima. Maar om nu alles uit te printen direct op die color printer....ook de z/w uitdraaitjes, is wat kostbaar.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je geeft Windows 8.1 nog geen eens een kans.  :(   Ja het is erg wennen maar na 2 weken ga je echt de voordelen zien en een startmenu is er simpel in te zetten als je persé wilt.

 

Drivers voor de Epson kun je gewoon op de site vinden...    http://www.epson.co.uk/gb/en/viewcon/corporatesite/products/mainunits/support/8503

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Je geeft Windows 8.1 nog geen eens een kans.   :(   Ja het is erg wennen maar na 2 weken ga je echt de voordelen zien en een startmenu is er simpel in te zetten als je persé wilt.

 

Drivers voor de Epson kun je gewoon op de site vinden...    http://www.epson.co.uk/gb/en/viewcon/corporatesite/products/mainunits/support/8503

ben ik niet echt mee eens windows 8 is het slechtste wat ze bij microsoft hebben gemaakt  het bureaublad ziet er gewoon niet uit met die gekke apps het lijkt wel een rare nokia lumia  nee vind ondanks ze de onderstuning en mee stoppen windows xp gewoon nog het beste en nu op de nieuwedere computers het windows 7 64 bit 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben ik niet echt mee eens windows 8 is het slechtste wat ze bij microsoft hebben gemaakt  het bureaublad ziet er gewoon niet uit met die gekke apps het lijkt wel een rare nokia lumia  nee vind ondanks ze de onderstuning en mee stoppen windows xp gewoon nog het beste en nu op de nieuwedere computers het windows 7 64 bit 

 

helemaal mee eens, maar win 8 het slechtste? ik denk dat vista ook een goede kans heeft om met die titel mee weg te gaan.

maar zelf ga ik noooit voor win 8.......ziet er niet uit!!

 

inmiddels draait m'n PC al een paar weken perfect op win 7 64bit, en ben er blij mee.

De tip van de SSD was een gouden tip.....eea is bloedjesnel nu.

Met die SSD is hij ook in een kleine 9 sec opgestart......geweldig.

ook alle programma's in no-time opgestart..

 

en een nieuwe dvd dl brander was inderdaad iets van € 19,95........dus dat boeide me ook niet echt meer.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...