Ga naar inhoud


Schotel + LNB's voor TV-SERVER


BzRtY

Aanbevolen berichten

In onze nieuwbouw woonst zijn 5 coax-kabels getrokken. Ook is Overal netwerk-kabel aanwezig.

In de garage staat een centrale TV-server (Windows Mediaportal of TVheadend linux) met quad-tuner tv-kaart die de opnames verzorgt en het satelliet-streams over het netwerk naar de zithoek en bureau keukenradio + tablet kan verdelen.

 

Welke schotel en welke LNB's raden jullie mij aan om TV vlaanderen ASTRA 1,2,3 en Hotbird te kunnen ontvangen?

Vooral TV-vlaanderen is belangrijk!

Hoe zit het met switches? Multiswitch, of disecqSwitch?

De enkele afstand van de schotel op het platdak naar de TV-Server zal 30meter bedragen.

Hoeveel coax is er nodig? Koka 799 een aanrader?

 

Ik wens een systeem te bouwen waar ik in de toekomst nog veel aan heb.

 

Triax 78 op een zware tegelvoet lijkt me een interessante optie daar deze niet te hoog is, maar betreft de overige schotel-termen ben ik nog een groentje. Is de 99€ triple LNB quad van tv-vlaanderen een aanrader?

Of kiezen fervente satelliet-liefhebbers liever voor 3 of 4 losse LNB's op een rail-systeem? Zoja waarom?

 

Ik ben metaalbewerker en ga de tegelvoet zelfmaken. Als ik meer kennis krijg van hoe een LNB tenopzichte van de schotel te oriënteren ga ik proberen zelf lnb houders te frezen op de 5-asser.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste BzRtY

 

Je schrijft:

“In onze nieuwbouw woonst zijn 5 coax-kabels getrokken.

 

Weet je dat als je een satellietontvanger gebruikt waar je naar de ene zender kunt kijken en op een andere zender kunt opnemen (een zogenaamde twin-tuner), je twee coaxaansluitingen op die ontvanger nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste BzRtY

 

Je schrijft:

“In onze nieuwbouw woonst zijn 5 coax-kabels getrokken.

 

Weet je dat als je een satellietontvanger gebruikt waar je naar de ene zender kunt kijken en op een andere zender kunt opnemen (een zogenaamde twin-tuner), je twee coaxaansluitingen op die ontvanger nodig hebt.

Beste sprietje! Dit weet ik, vandaar dat mijn voorkeur gaat naar een TV-server-PC in de garage die het TV-signaal omzet naar een soort netwerkstream. Ik heb dit reeds getest op mijn vorig appartement. Aan de TV komt een andere mini PC die dit signaal binnenkrijgt via de mediaportal TV server! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip Wied!

 

Het is toch vooral dit dat je bedoeld hé?

 

http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=264&cat=99

 

Die IP-LNB's zijn nog niet uitgebracht denk ik.. Ik vraag me ook af hoe het zit met PAY-TV encryptie en zo'n IP-LNB.

 

Ik ga dit zeker opvolgen!

 

Voorlopig wordt het een triax88 maar ik moet misschien gewoon stap voor stap beginnen..

een DUO LNB quad heb ik nog liggen.. ik lees net op de doos en sprietjes reactie dat deze slechts geschikt is voor 60cm triax-schotels?

http://www.sat4all.com/forums/topic/332937-welke-lnb-op-88cm-triax/?p=2158732

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou Sprietje's raad opvolgen en inderdaad voor een triax 88 kiezen!

Voorlopig zou ik met een goeie linux box werken (vb VU+), want voor zover bekend gaan de nieuwe IP-LNB's geen gecodeerde signalen kunnen doorgeven. Hoofdzaak is om zoveel mogelijk (HD) bandbreedte te benutten via de satelliet zenders, vermits voor ontvangst van deze signalen geen internetverbinding nodig is...

aangepast door wied

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...