Ga naar inhoud


Storingen in de transponder12722 astra 19.2


Erudiet

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dat is een logische gevolgtrekking.

Daar ben ik het mee eens.

 

Een Johansson stacker destacker kan een oplossing zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp nu ineens niet waarom ik een stacker-destacker zou nodig hebben.

Ik heb twee rechtstreekse kabels van de lnb naar mijn ontvanger.

Dat werkt zo te zien al goed. De split is weg, dus storingen of interferenties door andere ( antenne spaanse tv) is op deze kabels niet meer mogelijk.

 

Heb programma Satcalc gedownloaded en dat geeft volgend:

Azimuth verschil voor mijn woonplaats: 5.69°- elevatie verschil 6.95°- skew ( schuinte) 4.16°

Wat is nu belangrijkst voor goede ontvangst? D azimuth of de skew? Als het de skew is, dan zit mijn installateur er boef op. Als het de azimuth is heb ik een lnb nodig met een verschil van ongeveer 6 °, in duo dus een Hotbird-Astra lnb. Of simpelweg 2 enkele lnb's?

 

Of heb ik het verkeerd?

Graag daar een advies over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een stacker/destacker zou alleen nodig zijn wanneer je maar een kabel ter beschikking hebt tussen schotel en duo-ontvanger.

Door jouw oplossing is de stacker/destacker overbodig.

Het is trouwens een oplossing die je alleen moet gebruiken wanneer je werkelijk geen 2e kabel naar de ontvanger kunt leggen.

 

Azimuth is de (verschil) hoek tussen de 2 satelliet posities.

Een duo LNB met die hoek is dan nodig voor optimaal signaal.

De opgegeven hoek klopt alleen voor de opgegeven schotelmaat.Kijk dus of die Duo LNB bestemd is voor de schotel die je in gebruik hebt.

 

De skew is de hoek die de LNB maakt met de horizon.

Wanneer je naar een satelliet kijkt die voor jou pal zuid aan de hemel staat is de skew 0, je lnb staat loodrecht in de klem gemonteerd.

Naarmate je verder wegkijkt in oostelijke of westelijke richting kijk je scheef naar de satelliet, je LNB zal dan t.o.v. het horizontale vlak gedraaid moeten worden.

In jouw geval moet je de LNB dus ongeveer 4 graden scheef zetten.

 

Losse LNB's zijn altijd optimaal in te stellen, alleen raken bij een kleinere schotel de koppen elkaar.

Bij grotere schotels komen ook de lnb's t.o.v. elkaar op een grotere tussenruimte te staan en kan je losse LNB's gebruiken.

Er zou wat rekenwerk gedaan moeten worden om te kijken of je in jouw geval losse lnb's zou kunnen gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste Erudiet,

of dat het nu technisch net wel of net niet mogelijk is/ zou moeten zijn. Ik heb soortgelijke ervaring in zuid spanje, met een meerdere LNB's in 1 schotel. Derhalve twee aparte 88cm schotels toegepast. Een per satelliet, resp 23.5 en 19.2, en beide dik in de 80% ontvangst. De tilthoek bleek circa 5 graden te verschillen, per schotel. En vanzelfsprekend on-onderbroken kables uit een stuk gebruiken. Daarnaast heeft mijn 9000PVR ook moeite met opnemen en kijken tegelijk, danwel meer dan 1 progr tegelijk opnemen.

Twee programma's van dezelfde transponder gaat prima, maar als ze verschillen, heb ik af en toe ook een freeze frame op het kanaal dat live wordt bekeken.

Kijk maar of je er iets mee kan.

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rebox meldde mij dat die RE 9000 van de eerste reeks niet meer geschikt zijn voor de 8psk norm waarin er uitgezonden wordt, zij raden dan ook aan om een nieuwer model ( vervanger van Rebox 9000) aan te schaffen of de hardware aan te passen. Dat laatste zie ik niet zitten, hier in Spanje. Dus na 7 tevreden jaren zal ik alternatief moeten zoeken.

Dacht aan de TIVIAR ALPHA PLUS , maar ken dat apparaat niet.En vind geen gebruikerservaringen, alleen van de verkoper ( en is misschien nogal subjectief.

Weet iemand goed merk voor redelijke prijs?

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je altijd met Rebox tevreden bent geweest zou ik Rebox adviseren.

 

Ik heb mijn 8000 serie ontvangers gemodificeerd zoals hier al eerder beschreven en deze ontvangers hebben geen enkel probleem met de 8psk ontvangst.

 

Daarnaast heb ik de opvolger, de 8500 die een heel mooi beeld geeft en waarmee ik heel tevreden ben.

Er is daarvoor ondertussen ook weer een opvolger gekomen.

Aangezien deze ontvangers allemaal dezelfde software menu opbouw hebben lijkt het in de bediening alsof er niets verandert wanneer je een nieuwe ontvanger aanschaft.

Ik denk dat ook de software onder de motorkap op hetzelfde principe berust, waardoor deze software nagenoeg geen bugs meer heeft en zeer stabiel werkt.

 

Over de Tiviar zal je een nieuw onderwerp moeten openen in het "Overige ontvanger"forum.

Hiet is het Rebox forum niet echt de aangewezen plek om informatie te krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...