Ga naar inhoud


Wat is van hun en wat is van mij?


Dirk1980

Aanbevolen berichten

Ik heb een simpele vraag: zijn de door CD geleverde spullen (schotel, kabels, lnb, ontvangers) van mij of moet ik ze (ooit, als astra niet meer te ontvangen is in Zweden) terug sturen aan onze vrienden?

 

Gegeven het startbedrag dat je betaalt voor bijv. een hard disk (100 eurootjes extra) , zet dat toch te denken....

Link naar reactie
Delen op andere sites


I.d.d. Canal Digitaal heeft beide constructies gehad. In den beginne kreeg je de Strong 8000H of Nokia 9302. Die werd gewoon je eigendom.. Maar kan best zijn dat je die dingen nu in bruikleen krijgt. Denk dat als het erop aan komt je alleen je ontvanger hoeft terug te sturen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo zijn er natuurlijk meer abonnementen met in bruikleen gegeven apparaten

denk maar eens aan je modems en routers van de internetprovider...

bij enkele krijg je ook nieuwe apparaten als je het abonnement weer voor 1 of 2 jaar verlengdt

ik heb het al eens gevraagd aan die providers ook wegens verhuizingen in het verleden en dus andere centrale en/of ip adres

 

echt heel duidelijk waren ze niet maar werd nooit gevorderd om de oudere apparaten die vervangen werden terug te sturen.

ofschoon er een kleine restwaarde is kosten de administratie en verdere verwerking meer dan die restwaarde dat zou dan een verliespost worden voor die provider.

 

ciao ciao

aangepast door Tonskidutch

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag op een ander forum;

Gezocht Philips DSR 8121 mag defect zijn

Moet mijn decoder terugsturen naar cd maar heb die jaren geleden al weg gedaan ivm erbarmelijk presteren. Wie heeft er nog eentje op zolder staan? Mag defect zijn.

Ik heb diverse keren gelezen dat mensen een doos thuis gestuurd kregen om de ontvanger te retourneren.

De schotel, LNB en smartcard mochten ze wel houden.

 

@Tonnskidutch

Mijn moeder kreeg vorig jaar een dreigbrief van Telfort dat haar oude modem terug moest worden gestuurd op straffe van €80,- als ze dat niet deed.

Te weten dat dit modem al in 2003 in bruikleen werd gegeven toen de aansluiting nog van Tiscali was.(overgenomen door telfort)

Ik heb de gelegenheid aan gepakt om mijn kast eens leeg te maken en al mijn oude modems en adapters er ook bij te doen, de verzendkosten waren toch voor Telfort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande reacties geven maar aan dat het niet zo recht toe recht aan is, echter is het wel duidelijk dat de ontvanger hoogstwaarschijnlijk terug moet.... Het viel mij namelijk op dat mensen hier in Zweden Zweedse canaldigital setjes op de Zweedse marktplaats aanboden, maar niet van viasat (de concurrent hier). Daarom vroeg ik me af of er verschil tussen providers is. dat kan ook toeval zijn natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...