Ga naar inhoud


Waar is een kaart te vinden met schotelgroottes voor ontvangst BBC


moret

Aanbevolen berichten

Ik kan nergens een kaartje vinden waarop staat waar in Europa met welke schotelgrootte je de Engelse zenders, oa. BBC, nog kan ontvangen.

Ik woon in Zuid-West Frankrijk en de BBC is verdwenen, en ik weet niet welke schotel ik moet aanschaffen om toch weer ontvangst te krijgen.

Dus gaarne verwijzing naar een kaartje.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste moret

Om er voor te zorgen dat SES Astra de filmmaatschappijen niet in de kaart speelt wat betreft de ontvangstgegevens van de Engelse zenders tot waar die nog helemaal te ontvangen zijn, hebben zij slechts een footprint beschikbaar gesteld waarop het ontvangstgebied staat voor een 60cm-schotel, zie deze site: https://sat.ses.com/webservice/images/12494520
Maar met grotere schotels zijn die zenders natuurlijk veel verder te ontvangen. Wil je weten hoe groot je schotel elders moet zijn, dan kun je gebruik maken van een site waarop mensen zelf hebben aangegeven met welke schotelmaat ze de Astra 28,2 UK-spotbeam wel of niet kunnen ontvangen, zie deze site: http://www.satandpcguy.com/Site/astra_2e_satellite_reception_footprint_uk_tv_spain.php
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de eerste kaart verwijzing naar 60 cm schotel. Nou ik heb een 80 cm schotel en ontvang geen BBC.

Verdere kaartjes geven 100 tot 120 cm. Dat kan beter uitkomen.

Ik denk dat ik voor de zekerheid maar voor een 120 cm schotel gaI

 

In ieder geval, iedereen bedankt!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste moret

Ik zie dat je toch echt een 120cm schotel nodig hebt. Bij een flinke harde regenbui kan het signaal dan nog wegvallen maar goed, als je dat risico ook niet wilt lopen, dan worden de schotels wel ineens flink duurder want 120cm is nog betaalbaar maar voor 150cm moet je echt je portemonnee opentrekken.
Weet je al welke 120cm-schotel je wilt nemen?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...