Ga naar inhoud


Kan een automatisch incasso "verjaren"


The Iron Maiden
Ga naar oplossing Opgelost door Eduard07,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Voor de belastingaangifte heb ik vandaag eens naar alle uitgaven van de laatste maanden gekeken. Nu zie ik dat ik sinds november 2013 geen abonnementgeld meer heb betaald voor mijn gsm.

Ik kan nog steeds bellen, dus ik heb nog steeds een abonnement.

Het geld wordt ook niet afgeschreven onder een andere omschrijving. Ik heb dus geen idee waarom er van het één op het andere moment geen geld meer wordt afgeschreven.

Kan het telecombedrijf achteraf nog abonnentsgeld claimen, of kan dit ook verjaren.

Ik heb immers geen opdracht gegeven tot het stopzetten van de betaling.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook een automatische incasso voor mijn abonnement.

Die houdt in, dat wanneer het abonnement afloopt, hij maandelijks opzegbaar wordt. Maar hij loopt door tegen een ander (hoger) tarief en de automatische incasso blijft gelden en doorgaan.

 

Wanneer er niet wordt geïncasseerd terwijl jij wel aantoonbaar een tegenprestatie hebt gehad, ontstaat er een schuld.

Die schuld is een aantal jaren opeisbaar nadat hij is ontstaan. Verjaringstermijn van een consumentenschuld is twee jaar na ontstaan (aanmaning zet de teller weer op nul).

 

Volgens mij kan een machtiging niet verjaren, wel vervallen (overlijden, beëindiging of aflopen contract) of worden ingetrokken.

 

In jouw geval loopt na afloop van het tijdsgebonden abonnement je abonnement automatisch door in opzegbaar. Tot zolang blijft de machtiging bestaan.

 

Als je vervolgens het abonnement opzegt, ontstaat er voor de provider een vordering op jou. Automatisch afschrijven is dan echter niet meer mogelijk.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik toch moet betalen zal ik maar eerlijk zijn. :)

Het gaat niet om telefonie maar om CD.

Ik heb dus sinds november niks meer betaald, maar ik blijf wel kaartupdates binnen krijgen.

 

Ook de online factuur werkt niet meer?

 

Iemand een idee?

 

mvg,

The Iron Maiden

aangepast door The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

"Iemand een idee?"

 

Nee, maar ik zou het maandelijkse bedrag blijven reserveren maar verder passief blijven.

CDS maakt hier een fout, jij niet. Voor hetzelfde geld heb jij de fout ook nog niet ontdekt, maar daar zal t.z.t. de discussie niet over gaan. 

Het is gewoon afwachten wanneer CDS alsnog in actie komt in jouw richting. En de kans dat dat gebeurt, blijft nog wel een tijdje bestaan. 

 

Volgens CDS zelf op een ander forum hebben ze hun zaakjes goed op orde. Pogingen hen tot andere inzichten te brengen zijn sowieso zinloos (en duur!). ;)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Iron Maiden, sinds de invoering van de IBAN zijn er nogal wat bedrijven die problemen hebben met het innen van automatische incasso's. Dit kan ontstaan doordat hun eigen software (lees boekhoudprogramma) aangepast moet worden, maar ook omdat er vaak (en dit is vooral zakelijk veel aan de orde) er opnieuw toestemming voor de incasso gegeven moet worden. Het kan dus zijn dat daar iets mis gaat, dat men wel probeert het te incasseren, maar dat het eenvoudigweg niet lukt. Ik zou er zeker niet vanuit gaan dat men jou "vergeten" is en misschien toch even contact opnemen met het bedrijf. Bovendien, eerlijkheid duurt 't langst  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

(...)

Bovendien, eerlijkheid duurt 't langst  ;)

Volledig waar!

Alleen in dit verband doen misschien ook de spreuken "Uitzonderingen bevestigen de regel." en "Wie het onderste uit de kan wil hebben." opgeld als het specifiek om CDS gaat. ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...