Ga naar inhoud


Onpraktische ligging van de woning?


ramox

Aanbevolen berichten

Onlangs ben ik verhuisd. Heb mijn schotel meegenomen en deze lijkt nu overbodig te zijn in mijn nieuwe woning omdat ik 'm niet werkend kan krijgen. 

 

Mijn woning zit op de begane grond en heb een achtertuin op het oosten en de voortuin op westen. Als ik vanaf mijn achtertuin naar het zuiden kijk, kijk ik tegen een flat van 5 verdiepingen aan. De afstand er naar toe is ongeveer 8 meter. 

 

Klopt het dat mijn schotel, welke ik gericht wil hebben op Hotbird, niet meer bruikbaar is voor mij? 

 

Tweede vraag: kan iemand een suggestie doen voor een alternatief om Hotbird te ontvangen? Via internet of een bepaalde type module die geschikt is?

 

Bedankt voor het meedenken! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste ramox

Welkom op dit forum.
Tja, een flat van 5 verdiepingen op 8 meter afstand gaat nooit lukken maar de Hotbird staat natuurlijk niet pal naar het zuiden.
Kijk eens op Dishpointer http://www.dishpointer.com/ toets je huisadres in en kies voor de Hotbird 13e, dan zover mogelijk inzoomen en de rode ballon op de plaats zetten waar je de schotel wilt zetten, dan kun je zien of je misschien nog net langs de flat kunt ontvangen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sprietje,

 

Bedankt voor je welkom en het antwoord. Heb het zojuist bekeken. Het gaat om een nieuwbouwgebied, deze staat nog niet op de kaart, maar als ik het zo bekijk, dan knal ik frontaal tegen de flat. De voortuin lukt ook net niet, maar een meter of 3 op straat gaat wel (vanmiddag geprobeerd). Maar lijkt me niet echt wenselijk om midden op straat een schotel te laten staan ;-). 

 

Zie jij nog andere opties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je dan de schotel niet op je dak of zo plaatsen. Of kan dat niet?

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...