Ga naar inhoud


Triax 88 i.c.m. SG-2100 A motor


badkarma777

Aanbevolen berichten

volgens mijn tabel moet je staan op :

 

lat 51 : elevation = 39   declination =  7.4  dish = 27.6

lat 52 :                = 38                     =  7.5          = 27.5

 

Denk dat de schotel zelf dus niet onder de juiste hoek staat want sprietje zegt 22.5 en volgens mijn boekje staat er 27.5.

Ik woon ook op lat 51.009 en heb een GI50-120 interstar en bij mij staat de rotor op 52 graden en de 88 cm staat op 27.5 graden.Net zoals in het boekje.

Ik woon wel in Belgie Wichelen.Ik heb een Rec van 14.5 db en 93 % op 23.5E.

Mss kan sprietje uitleggen waar ik verkeerd denk.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tis inderdaad geen 22,5 graden, maar wat hoger, ik zal zo even kijken hoeveel precies, want ben nu niet op dak...

 

Ik had m vanmorgen even op Astra4 uitgericht gehad, vervolgens zenders gezocht via USALS 51.9N 04.1E ingevuld en zenders gezocht (en gevonden) datzelfde gedaan op Astra3. Daarna heb ik de satellieten proberen te zoeken , maar geen resultaat. Even 80+% Q , maar daarna viel alles weg..

 

 

Update!..>>\\

 

Ik heb Nu Astra4 weer uitgericht, (76%/q Is dat veel??) Maar durf eigenlijk niks meer te doen,voordat ik t weer verkloot. Ik heb na t uitrichten de rotor weer gereset en die staat nu nog steeds op nul..Nu wil ik graag weten wat ik op de receiver moet doen. (Spark, Alien 2)

aangepast door badkarma777
Link naar reactie
Delen op andere sites

vreemd ik heb m echt waterpas staan, de rotor 51,x graden en de schotel toch echt op 25 graden...als ik lager of hoger schuif dan wordt t signaal slechter, en de Q% balk staat nu op 76%, meer zit er niet in schijnbaar..

 

Ik laat de rest even zo staan tot ik wat meer weet over de instellingen op de receiver, want dat ging vanmorgen ook al niet lekker.

:crazy:

 

brielle
Latitude: 51.9026°
Longitude: 4.1637°

 

het enige wat me niet gelukt is , om met een blokhaak en een boor de schotel recht op de rotor middenas te krijgen..Ik snap niet waarom een blokhaak daarbij van enig nut is, want wat is je referentie dan precies?? de boel staat wel recht overigens, ik heb de lasnaad op de rotor gebruikt als middenpunt. 

aangepast door badkarma777
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste bellejt

In Brielle heeft de Sirius 4 een elevatie van 30,6 graden. Dan kan het nooit dat de elevatie van de schotel op 27,5 graden moet staan. Dat zou betekenen dat de arm van de rotor in de nulstand maar 3,1 graden achterover staat. Dat is echt veel meer.

Voor Brielle waar de elevatie van de Astra 4A 30,6 graden is, moet de schotel ingesteld worden op:
30,6 - ( 60 - 51,9 ) =
30,6 - 8,1= 22,5 graden.

Kom je op een iets andere elevatie instelling uit, dan is er een afwijking in de offset van de schotel.

Maar wil je helemaal niets met formules of tabellen te maken hebben, dan stel je de schotel gewoon 30,6 - 26 = 4,6 graden achterover. Hierbij is 26 Graden de offsethoek van een Triax.
Je legt tegen de voorzijde van de schotel een waterpas en legt een blokje van 76mm dik aan de bovenzijde tussen de schotel en de waterpas en stelt de elevatie van de schotel zo in dat de waterpas precies verticaal staat.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

badkarna777 vraagt:

"het enige wat me niet gelukt is , om met een blokhaak en een boor de schotel recht op de rotor middenas te krijgen..Ik snap niet waarom een blokhaak daarbij van enig nut is, want wat is je referentie dan precies?? de boel staat wel recht overigens, ik heb de lasnaad op de rotor gebruikt als middenpunt."

Het gaat er inderdaad om, om de schotel zo recht mogelijk op de rotoras te monteren als die in de nustand staat. Of je dat bekijkt via de lasnaad of op een andere manier is niet zo belangrijk. Je voorkomt in ieder geval dat je straks een afwijking gaat krijgen in het volgen van de Clarkebelt, zie de bijlage. Het kost dan weer extra moeite om die niet correcte afstelling weer goed te krijgen.
 

post-60869-0-83137000-1398007029_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu zover dat Astra4 goed binnenkomt, maar de motor verschuift telkens naar 50 graden west uit zichzelf!!! :angry:

Iedere keer als ik de motor weer terug in de nul stand zet, de motor reset , staat astra4 goed. Dan ga ik naar het Usals scherm op receiver, (staat op 51.9N) (4.1E) dan staan daaronder nog 3 opties in Spark.  

 

-Verplaatsen/move                                     OK  

-Ga Naar Referentie/Goto Reference          OK

-Oplaan/Store                                             OK

 

Ik heb op opslaan gedrukt, de andere twee weet ik niet wat die doen, en zodra ik ga Scannen naar kanalen 1/133 dan schuift de schotel helemaal Naar t westen!!!

En kan daarna opnieuw beginnen!

Wat gaat er fout???

aangepast door badkarma777
Link naar reactie
Delen op andere sites

Referentie is je 0 satelliet, in jouw geval de Astra 4. Dus gegevens invoeren in je ontvanger, opslaan en vervolgens

op referentie drukken, schotel draait nu naar 4.8 oost. Daarna Motor en Schotel tesamen draaien om je bevestigingspijp

todat je optimaal signaalkwaliteit in procenten op deze satelliet hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...