Ga naar inhoud


Mail adressen uit xls bestand halen en alleen die gebruiken


tipje

Aanbevolen berichten


ik had eergisteren eens mijn adressen bestand ge-exporteerd als cvs in in excel opgenomen gescheiden in kolommen (zoals jou voorbeeld

die excel file kon ik ook heel eenvoudig importeren in een andere mail-client en dus gebruiken voor het versturen van een mail

 

met Outlook versie 20XX kan dat ook

 

Office Tip: Mailing via e-mail vanuit Word en Excel

Een mailing versturen is met behulp van Word en Excel zelfs voor een gebruiker met basiskennis van Office prima te doen. We zullen stap voor stap uitleggen hoe een mailing kan worden gemaakt en verstuurd. Dit versturen kan per post of per e-mail.

Stap 1 aanmaken van een adressenbestand

    Open >> Microsoft Excel
    Maak een bestand aan met daarin de velden die in de mailing moeten worden gebruikt
    Ook velden waarop moet worden geselecteerd, maar niet worden afgedrukt worden in dit bestand gezet
    Zorg dat er ook een kolom is voor de aanhef. Dit voorkomt het samenstellen van de aanhef en het houden van extra spaties
    Sla het bestand op


    Als de mailing per mail moet worden verzonden , moet er uiteraard ook een kolom zijn met het e-mailadres
    Om tijd te besparen kunt u dit voorbeeld bestand downloaden

Stap 2 de mailing maken

    Open in Word uw standaard brief (sjabloon)
    Schrijf de inhoud van de mailing
    Mailing vauit Outlook

    De velden die uit het adressenbestand moeten komen moeten nu alleen nog worden toegevoegd.

Stap 3 Koppelen adressenbestand en invoegen velden

    Selecteer de plek waar het veld moet worden ingevoegd
    Als voorbeeld nemen wij het veld aanhef


    Kies in het menu voor de tab >> Verzendlijsten

    Ga naar >> Afdruk samenvoegen starten


    Kies voor >> Stapsgewijze wizard Afdruk samenvoegen

    Aan de rechterkant opent nu de wizard
    Kies voor een e-mailmailing voor >> E-mailberichten


    Druk rechtsonder in het scherm op >> Volgende: Begindocument

    Kies vervolgens voor >> Het huidige document gebruiken


    Klik op >> Volgende: Adressen selecteren

    Omdat de adressen al in een Excel sheet zijn ingevoerd, kiezen we voor >> Een bestaande lijst gebruiken
    Klik vervolgens op >> Bladeren om het Excel bestand te koppelen


    Zoek het adressenbestand en selecteer het

    Er kan een melding worden gegeven over het bevestigen van het gegevensbestand. Kies voor >> OLE DB-databasebestanden en klik op >> OK


    Selecteer het tabblad waar de adressen zijn ingevoerd. In de praktijk is het dus handig om de tabjes in het Excel werkblad te hernoemen en lege tabbladen te verwijderen
    In ons voorbeeld kiezen we voor >> Blad1$

    Word toont nu de gegevens die zijn geselecteerd
    Klik op >> OK


    Klik vervolgens op >> Volgende: Een e-mail schrijven

Stap 4 Velden invoegen in Word

    Nu moeten de velden worden ingevoegd uit het Excel sheet
    Selecteer de plek in het document waar het samenvoegveld moet worden ingevoegd
    Kies in het menu voor >> Samenvoegvelden invoegen

    De velden uit Excel zijn nu zichtbaar
    Kies het juiste veld


    In het document staat nu de naam van het samenvoegveld tussen tekens

    Herhaal deze actie voor alle velden
    Om te bekijken wat het resultaat is van de velden, kan op >> Voorbeeld van het resultaat worden gedrukt


    Als alle velden zijn toegevoegd, klik dan op >> Volgende: E-mailvoorbeeld

    Nu is het resultaat te zien
    Klik op >> Volgende: Samenvoeging voltooien


    Klik op >> Elektronische post

    Selecteer het veld waar de e-mailadressen staan in het Excel werkblad
    Voeg een onderwerpregel toe voor het e-mailbericht

    Druk op >> OK
    De mailing in Outlook wordt verzonden

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook de email adressen in de kolom selecteren en dan rechtermuisknop kopiëren. 

 

Maak een mailtje en plak de email adressen in het BCC veld. (doe er niet teveel tegelijk)

 

Versturen en klaar.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook de email adressen in de kolom selecteren en dan rechtermuisknop kopiëren. 

 

Maak een mailtje en plak de email adressen in het BCC veld. (doe er niet teveel tegelijk)

 

Versturen en klaar.

Wanneer ik bijvoorbeeld ga selecteren(veranderd van kleur) en dan rechtermuisknop geef kopiëren, dan neemt hij de bovenste mee en kopieert deze.

Ik kan dus niet een stuk of twintig selecteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik bijvoorbeeld ga selecteren(veranderd van kleur) en dan rechtermuisknop geef kopiëren, dan neemt hij de bovenste mee en kopieert deze.

Ik kan dus niet een stuk of twintig selecteren

Het is mij nog niet duidelijk welk emailprogramma je gebruikt. Bij Thunderbird begrijp ik bovenstaande, maar Thunderbird accepteert op een regel wel vele emailadressen, gescheiden door een punt-komma spatie

Kortom: copieer je adressen in Word, vervang de return ( ^p ) door puntkomma en spatie en dan heb je alle adressen zoals Thuinderbird en waarschijnlijk ook Outlook ze accepteert in een veld.

Waarschijnlijk moet je in Word nog twee handelingen verrichten: selecteer alles en verwijder hyperlink; en maak van de tabel tekst.

M.b.t. bcc:  een Googleaccount accepteert maximaal 99 bcc's tegelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik bijvoorbeeld ga selecteren(veranderd van kleur) en dan rechtermuisknop geef kopiëren, dan neemt hij de bovenste mee en kopieert deze.

Ik kan dus niet een stuk of twintig selecteren

Je moet niet de hele kolom selecteren door de G aan te klikken, maar gewoon met je linker muisknop ingedrukt over de betreffende cellen in kolom G gaan zodat ze een andere kleur krijgen. Dan kun je met de rechtermuisknop kopiëren kiezen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk moet je in Word nog twee handelingen verrichten: selecteer alles en verwijder hyperlink; en maak van de tabel tekst.

 

In aanvulling: deze stap kan je omzeilen als je het Excel document opslaat als tekst (Ms-Dos) document

 

Dit is helemaal niet nodig voor dit.  Maak zelf maar een test sheetje aan. Zet een aantal email adressen onder elkaar, selecteer ze en kopieer ze en plak ze in BCC van outlook. Dit werkt zonder problemen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even een psr file gemaakt dan kun je zien hoe het werkt....   Excuses voor de hoge resolutie misschien wat minder leesbaar op kleinere monitoren

 

 

excel-email.zip

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@boudeman: betreft 99 adressen in bcc: Ontvangers per bericht (verzonden via SMTP door POP- of IMAP-gebruikers).

Ik vermoed dat als je rechtstreeks werkt in gmail, dus niet via outlook, er geen beperkingen zijn of die alleszins veel hoger liggen.

Ik verstuur zelf soms e-mails naar meer dan 100  adressen in bcc zonder problemen.

Op gmail -google - staat trouwens heel goed aangegeven hoe je  .XLS bestanden kunt gebruiken voor in- en export van adressen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...