Ga naar inhoud


Geen ontvangst HD zenders


Xaverius
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zit al een tijdje te surfen op deze site, maar ik kom er toch niet helemaal uit. Ik hoop dat dit het goede forum is voor mijn vraag.

 

Probleem is de overgang van RTL8 en Veronica naar HD.

Deze kan ik dus niet ontvangen, net als alle andere HD zenders.

Dat was eerder geen probleem want ik heb nog een retro TV (zo'n dikke)

 

Ik krijg alleen DVB-S signalen binnen.

Ik heb op allerlei manieren gescand, frequenties handmatig ingevoerd etc.

 

Ik heb een Topfield TF7700 HSCI met een Mediaguard module (nummer onbekend,  staat er niet op en word ook in het menu niet weergegeven). Op deze module staat dat íe geschikt is voor MPEG 2. Als ik me niet vergis is HD MPEG4, maar volgens CD helpdesk is de module wel geschikt voor HD.

 

Dus mijn vraag is eigenlijk: Kan het inderdaad en uitsluitend het compatibiliteitsprobleem (waarover menige post in het Topfield-forum gaat)  zijn van de Mediaguard met de Topfield dat deze situatie veroorzaakt,

De aanschaf van een andere module, bijvoorbeeld de veel genoemde Aston, een aanzienlijke uitgave en om te alleen te proberen helemaal.

 

Wie weet raad?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als er geen nummer op de Mediafuard module staat en je die ook niet uit kunt lezen via het menu, dan denk ik niet dat jij de CanalDigitaal CI-module hebt met wereldbol. Maar als je toch een CI-module gaat kopen, dan kun je beter de witte CI+ module kopen, die werkt beter en is ook geschikt voor de toekomst.
 

post-60869-0-84011800-1395732564_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Beste Xaverius

Jij hebt nog een Mediaguard 2 module. Daarmee kun je geen mpeg 4 (HD) ontvangen. Je zult dus de nieuwe Mediaguard 3 module moeten hebben zoals ik eerder al aangaf. Waarschijnlijk kun je bij CanalDigitaal of TV Vlaanderen tegen een gereduceerde prijs de witte module kopen als je even naar hun opbelt.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...