Ga naar inhoud


Parkertje voor Triax rail


radio man

Aanbevolen berichten


hier de eigenaar van deze tegelvoet

 

Vette73

OFFLINE Vette73 - Geplaatst: 31 mei 2004 - 15:07 #6

tegelvoet - Schotelpark - Sat4all.htm

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

al bijna gans 10 jaar geleden sprietje

31 mei 2004 - 15:07 regel #6

 

hier de link

http://www.sat4all.com/forums/topic/105066-uitgebreide-tegelvoet/

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt er wel wat op...maar die van mij heeft 4 loeizware grindtegels, pfff, ik hoop niet dat ik het geheel moet verplaatsen... :crazy:

 

In hoever beïnvloeden schotels elkaar?

Ik zal van de week (ben ook pensionado dus tijd zat :lol: ) de linker dish eens van W naar O draaien, kijken of ze mekaar dan "blokkeren" ....

Waar moet ik op letten?

post-40762-0-90538800-1399191710_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotels beïnvloeden elkaar niet. Het is alleen van belang dat de ene schotel de signalen van de andere schotel niet blokkeert. Globaal gezegd wil dat dus zeggen dat er niets in de weg mag zitten in een ronde bundel met een elevatie van ongeveer 30 graden ter grootte van de schotel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, eindelijk via de monitor een lock op alle 3 LNB's, en op een correcte trp, zonder verder aan de schotel te draaien...

Het steekt wel nauw hoor, zou dat komen omdat het zo'n grote schotel is, met een kleiner "brandpunt" ?

Of denk ik verkeerd?

 

De rail heb ik maximaal gezwiept, en dan een stukkie terug, daar was elke LNB het mee eens.

Toch nog maar ff wachten met het parkertje...

 

Ook het draaien van de LNB (de skew?) maakt best veel verschil.

 

Zou het, als slot, zin hebben om elke kop iets te verschuiven op de rail?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, bij een schotel van 110cm luistert het allemaal veel nauwer.
En de lnb's iets verschuiven op de rail om de maximale signaalkwaliteit op te zoeken is natuurlijk altijd het beste zoals ook proberen of je beter signaal krijgt als je de lnb's naar voren- of achteren schuift.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik blijf maar zeuren:

Astra 1 en 2 staan nu goed, maar de satlinkmonitor vindt voor Astra 3 geen enkele zender: de bovenste balk geeft altijd 89 aan en de onderste nul, welke trp ik ook uit het ingebakken lijstje kies.

Heeft de "Duitse" Satlink misschien geen hier werkende zenders?

Moet ik misschien een zender specificeren?

Kan me niet voorstellen dat de LNB stuk is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

maak eens een nieuwe foto van jou opstelling

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste radio man

In bericht 9 laat je een foto zien hoe je de zaak gemonteerd hebt. De rail is zo gemonteerd, dat het gat in de onderste groef zit. Hierdoor kan de rail niet schuin genoeg ingesteld worden. Je moet de rail dus omdraaien.

Verder snap ik niet in welke volgorde jij je schotel uitricht.
In principe begin je de schotel af te stellen op de middelste lnb, de Astra 23,5 dus en het liefst zonder diseqc-switch. En nu geef je aan dat je die niet kunt ontvangen?
De bovenste balk die de signaalsterkte aangeeft, is niet interessant. Je kan er alleen maar aan zien als die meer dan 20% aan geeft, dat je lnb gevoedt wordt door de satellietontvanger. Verder zeggen die waardes helemaal niets.
Alleen de onderste balk voor de signaalkwaliteit is belangrijk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstebeste Sprietje!

 

Zucht, het lag allemaal weer eens aan mezelf & slechte verbindingen: verkeerde F pluggen, verkeerde kabels, verwisselde kabels en meer van die treurnis... :crazy:

Vandaag nog maar eens in de regen het dak op en zowaar diep nagedacht...alles nu OK dankzij de testmonitor.

Voor de volgende etappe (Switches van Spaun opnieuw aansluiten- deden het destijds niet op de Visiosat Big Bisat) trek ik me eerst terug in een trainingscentrum... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles werkt nou goed!

Alleen zou ik alsnog een Hotbird LNB willen toevoegen op de rail.

Sprietje, zou jij voor mij de afstand tot de Astra 1 LNB willen uitrekenen?

Eerdere afstanden etc. klopten precies (gecheckt met de monitor), knap!

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...