Ga naar inhoud


schotel uitbreiden


Brinx84

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben een redelijk newbie op schotel gebied. Hierbij mijn situatie: ik heb 2x een quatro voor astra 1 en 3. Hier gaan momenteel 4 kabels per lnb naar binnen naar een switch. Ontvanger gaat.met 1 kabel naar switch. Ik heb nu 2 ontvangers aangesloten, dit worden er uiteindelijk 4. Graag zou ik nog koppen bijplaatsen om het zenderaanbod uit te breiden. Houd dit in dat ik nog 4 kabels per extra kop naar binnen moet brengen? Welke switch zou ik dan op komen? Ik zie door het bomen het bos niet meer...haha.

 

Bedankt voor de info zover

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je bijv. vier satellieten wilt ontvangen, dan zul je dus vier quattro-lnb's moeten nemen en zullen in totaal 16 coaxkabels naar de switch moeten.
Voor vier aansluitingen heb je dan een 16/4 switch nodig, bijv. de EMP 17/4, zie:
http://www.emp-centauri.cz/index.php?lang=en&page=prodview&id_kateg=1&id_pkateg=14&id=248
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Excuus voor de beknopte vraagstelling. Het is een Visiosat Bisat. Schotel staat gewoon in Nederland. Op dit moment heb ik er nog een switch tussen voor 2x een quatro lnb. Hier zal dus een een nieuwe switch tussen moeten. Het gaat me voornamelijk of het past qua schotel/lnb en hoe hoe het zit met de uitrichting ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel nu dat je de G3C-houder hebt, dan is het de bedoeling om eerst de middelste lnb op de juiste hoogte in te stellen.
Die moet op de nul-positie staan, dus de bout moet op de hoogte van de nul-streep staan, zie de bijlage 1.
Dan moeten de andere lnb's op de juiste hoogte afgesteld worden. Dit gebeurt door de lnb's op een schuine lijn onder een bepaalde hoek af te stellen, zie hoek X in bijlage 2.
Hoe groot die hoek moet zijn, kan ik wel voorje uitrekenen maar dan moet ik wel weten in welke plaats of regio de schotel staat.
Heb je de lnb's op de juiste schuinte staan, moet de skew nog ingesteld worden.
Als laatste moet je de schotel heel precies op de Astra 23,5 uitrichten.
 

post-60869-0-51150700-1405704081_thumb.jpg

post-60869-0-92698200-1405704098.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi ik heb weer eens wat vragen van een maat kreeg ik een grote schotel 102 h 95 b en nu is mijn vraag hoeveel lnb s kan ik daar op kwijt  en welke in middelpunt? ben van plan er vaste opstelling van te maken verticaal dus geen feedarm meer mijn volgende vraag is die maat heeft nu schotel 96 h 87 b en zijn lnb voor 19/23 werkt niet en nu is mijn vraag zou een 13/19 dan wel werken want die heb ik nog liggen werkt het dan ruilen we ze om gr joe

SAB Titan I & Technisat Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...