Ga naar inhoud


SD-receiver vervangen door HD


FredHudson

Aanbevolen berichten

Goeiedag

 

Ik heb nog een Philips SD-receiver en kan ondertussen onder meer geen Veronica meer ontvangen.  Ik zou dus een nieuwe HD-receiver willen kopen. Het mag om een toestel gaan voor alledaags gebruik, voor de settopbox-kaart van CD, maar wel met volledige teletekst-mogelijkheid. Het moet dus wel mogelijk zijn om op de Duitse zenders de pagina's 150 of 777 transparant weer te geven (wat bvb met mijn Philips/Pace van TV Vlaanderen niet mogelijk is - enkel de Vlaamse en Nederlandse 888-pagina kunnen met dit toestel transparant worden weergegeven).

Het toestel moet uiteraard een HDMI-aansluiting voor de TV hebben en een scart voor de DVD-recorder. Er moet geen vaste schijf in de receiver zitten want ik neem op via de DVD-recorder.

 

Kunnen jullie me enkele toestellen aanbevelen?

 

Met dank bij voorbaat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik in jouw situatie zat zou ik toch voor een HD ontvanger met een harddisk gaan. Want die analoge DVD recorder is echt passé. Als die straks het loodje legt vraag ik me af of je nog wel een losse recorder kunt kopen. Bovendien, ik neem aan dat je dan ook HD wilt opnemen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veronica SD heeft 19,2 Oost verlaten

Veronica/DisneyXD HD staat op 23,5 Oost qua satelliet positie

dus naast een nieuwe HD receiver moet je ook naar je satelliet posities kijken die je wilt / moet ontvangen >>> LNB's voor 23,5 Oost op je schotel

 

En bedenk dan ook twin receiver en Twin LNB > dus uitbreiden aan de schotel.

 

NL knaldigital en BE TVvlaai gaan allemaal consequent over naar 23,5 Oost (dat is beleid van M7 de firma onder wiens vleugels kanldigital en TVvlaai opereren

 

met het HD pakket abonnement te ontvangen op elke nieuwe HD receiver van of door hen gecertificeerde receiver

seca3/mediaguard embedded of CI+ receiver zelfs op de TV indien die een dvb-s2 tuner en CI+ slot heeft

 

aan te bevelen wegens "minor issues" zo als ondertitels en het aanpassen ervan zijn er vele

aan te bevelen omdat er nog meer mogelijk is, zijn de enigma2 receivers zoals: DreamboxHD / VU+ / ET van clarcktech / Rebox etc etc (maar zonder enige helpdesk ondersteuning van TVvlaanderen)

 

pasklare antwoorden vindt je niet (behalve bij jou TV provider)

maar wel passende alternatieve oplossingen

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Fred !

 

Je moet goed nagaan of de receiver SCART en HDMI tegelijk in de gewenste norm kan uitsturen.

 

Bijv. de REBOX RE8500 kan dit niet. Toen ik twee jaar geleden voor activering van de SCART uitgang koos, viel ook de HDMI poort terug naar 576i mode. Toen dus toch maar een harddisk erbij ter vervanging van mijn VHS (!) recorder, want ik wilde mijn flatscreen toch wel in 1080 aansturen vanaf de tuner. Toegegeven, VHS was toen al lang uit de mode, maar het ding deed het nog goed, en opnemen op DVD was geen behoefte. En ik heb nooit spijt gehad van mijn keuzes.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...