Ga naar inhoud


Panasonic TX-L47ET60


Aanbevolen berichten

Ben alvast een beetje aan het kijken voor een nieuwe led tv.

Dat is best heel moelijk ivm de keus die men heeft tegenwoordig.

Graag zou ik wat advies in winnen op Sat4all.

Zijn hier wat rieviews te vinden, mensen die ervaring hebben met dit type led tv ?

Zoek echt een tv die samen met mijn Max digital xp 1000 HD linux subliem beeld geeft.

Deze led tv heeft 600 hertz, is dit bijv: voldoende voor geweldig beeld, dat soort dingen vraag ik mij af bij het kopen van een led tv.

Of zijn andere merken gewoon veel beter, hoor graag een goed advies.

aangepast door OpaSatje
Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo opasatje

ik zou toch voor deze gaan,die is nog wel een stukje beter en ongeveer 100€ duurder

Panasonic TX-L47FT60

Beeldverversing Backlight Scanning, 1600Hz

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Laat je niet overdonderen door die beeldveversing. De XP1000 heeft gewoon 1920x1080 op 50Hz. Voor de snelle displayfragmenten is 200Hz al meer als genoeg. 1600Hz is pure overkill. Verschil ga je niet zien! Beter is het om op de kleurbalans te letten. Is het display "Chroma-clear" of als zodanig in te stellen? De XP1000 geeft prima beeld op mijn 'gewone' Samsung. Let vooral op dat je zaken als "Digitale Ruisonderdrukking" en "Beelverbeteraars" hebt uitstaan als je naar native HD kijkt...

 

Voor de rest is het ook een pure kwestie van persoonlijke smaak.. Verreweg het handigst zou zijn als je naar een winkel gaat waar ze ook satellietontvangers verkopen. Neem je gewoon je XP1000 mee. Betere test kun je niet wensen!

 

Had mijn DM800SE ook gewoon onder de arm. 2 winkels vertikten het om hem aan te laten sluiten en die heb ik meteen gedag gezegd! Er zijn tenslotte winkels genog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, mijn idee. Bij het woord "beeldverbeteraar" moet je al achterdocht krijgen. Is het beeld niet goed genoeg dan?

 

Je beeld is zo goed als dat het aangeboden wordt door je kabel of satboer. Bij mij staan alle verbeteraars gewoon uit.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aantal hertz wordt tegenwoordig alleen maar voor marketing doeleinden gebruikt.

Je kunt er geen TV's van verschillende fabrikanten mee vergelijken.

Ik heb even een stukje tekst van Homecinemamagazine geleend.

Ten eerste is het signaal dat binnenkomt op je TV in 90 procent van de gevallen 50Hz. Wanneer de TV zelf een hogere refresh rate heeft worden er dus extra beelden bij verzonnen om aan de bijvoorbeeld 100 beeldjes per seconde te komen. Tussen elke twee beeldjes maakt de TV dan een beeld aan dat een soort van combinatie van de twee beelden is. Deze extra beeldjes moeten vervolgens zorgen voor een vloeiender beeld. Bij 100Hz is dit zeker te merken maar hoe hoger we gaan hoe kleiner het verschil is. Daarbij heeft een refresh rate van bijvoorbeeld 400Hz ook zijn nadelen. De TV verzint er zelf namelijk 350 beelden bij waardoor de kans op fouten in deze beelden (denk aan ruis en artifacts) alsmaar groter wordt. Daarbij kan het toevoegen van al deze beeldjes soms zorgen voor een zogenaamde homevideo of soap look wat voor veel mensen een afknapper is, met name voor de echte filmfans. Een hogere refresh rate kan dus zeker ook nadelen hebben.

 

Daarbij gebruiken steeds meer fabrikanten het aantal Hertz op een andere manier dan de simpele refresh rate. Tegenwoordig kan namelijk ook het backlight van een LCD TV gebruikt worden om de waarneembare refresh rate te beïnvloeden en ook gebruiken fabrikanten verschillende signaal verwerkingstechnieken die het eindresultaat van refresh rates verbeterden maar de daadwerkelijke framerates niet beïnvloeden. De getallen die vervolgens in de specs of op de doos verschijnen hebben dus vaak niet eens meer iets te maken met de daadwerkelijke refresh rates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er niet aan beginnen die 600 hz. is niks dan flauwe kul.

Heb zelf de LX42-ET50 met 800 hz. en niks dan schokkerig beeld (beeldje voor beeldje) op veel zenders, er zijn monteurs bij mij geweest die gelijk alle zgn beeldverbeteraars uitzetten.

Niet dat het helpt overigens, woensdag 30 april komen ze weer kijken.

Zou maar voor een ander merk kiezen, buren van mij hebben een (goedkopere) Samsung en die hebben nergens last van en ook (zoals ik) geen last van vage verticale strepen in het beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zelf heb deze vorig jaar gekocht en ben zeer tevreden

Samsung UE46F6650 en de prijs is ook goed

deze volg het beeld zeer goed,dat kan ik van mijn panasonic plasma G20 niet zeggen haperd geregeld dat voor een plasma hm

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...