Ga naar inhoud


Fuba Daa850 met multirail / sf 700


RKrijnen

Aanbevolen berichten

Zoals je het hierboven beschrijft, is het een kopie van mijn Fuba DAA 850.

Dus ja, zo zou het goed moeten zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Euh nee, het is niet goed. Had gister A1, op de kop voor A3 geen ontvangst. Hoe ik ook draai of wissel, het enige wat ik vind is A1 of A2. Dus zeg maar Duitsland en Engeland, maar Nederland ligt er tussen in en die ben ik helemaal nog niet tegen gekomen.

 

How hard could it be? Hoe ik ook draai links rechts, boven onder, dit is alles wat ik vind.

 

Zit er op de et9000 misschien een idiot proof functie om te zoeken, want als ik signaalmeter open is ie steeds maar op 1 satteliet, degene die ingesteld is met configureren. Richt je ergens anders op dan vind je niks.

 

Ik test het nu met kabel, rechtreeks van LNB naar tuner B, dus zonder switch. Ik weet het niet meer.....

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra 19, lo 09750 / hi 10600

f 11052, sr 22000, pol H

f 113376, sr 22000, pol v

f 12515, sr 22000, pol h

f 12581, sr 22000, pol v

f 12522, sr 22000, pol v

 

Astra 23, lo 09750/ hi 10600

f 12525, sr 27000, pol v

f 11797, sr 27500, pol h

f 12207, sr 27500, pol v

 

Astra 2 lo 05150 / hi 05150 (??)

f 10773, sr 22000, pol h

 

Hotbird lo 09750, hi 10600

f 10815, sr 27500, pol h

f 12475, sr 29900, pol h

f 11054, sr 27500, pol h

f 12539, sr 27500, pol h

 

Wat ook vreemd is, vaak heb ik fix op de SF700, dan zet ik de receiver aan stel ik tuner B in ( kabel loopt rechtstreeks van LNB naar tuner B ) de tuner kan dan zoeken naar de satelliet. soms vind ie niks, soms 19.2 soms 28.2. als ie wel wat vind heb ik wel beeld. 

 

Of er is iets niet ok ingesteld op de reciever, maar dat lijkt mij sterk want Astra 3 staat wel in het lijstje.

 

 

 

post-68947-0-30523200-1400524442_thumb.jpg

post-68947-0-80902800-1400524462_thumb.jpg

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, heb net uit de losse hand de LNB voor Astra 2 links naast de Alps geschoven, op 52 mm van de Astra 3, via Diseq op tuner A en ja hoor, ik heb beeld op Astra 1 & 2....

De Alps zit toch echt ook op de switch, en hij is niet defect want in de afgelopen dagen heeft ie al van alles uit de lucht geplukt....

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbel check, alps vervangen voor Inverto, dus 3 inverto strak tegen elkaar, maar nog steeds alleen A1 & A2...niks er tussen in. Heel vreemd.

aangepast door RKrijnen

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maar ( nog maar ) 1 Alps, maar ik heb net de middelste Inverto richting oosten geschoven. de lnb van Astra 1 is uiteindelijk op Hotbird beland, maar hoe ik ook schuif, geen Astra 3. Ik heb tot nu toe fix gehad op Astra 1, 2 en Hotbird.

 

Het lijkt mij dat als je gaat schuiven tussen Astra 2 en HB dat je wel wat moet vinden. het enige wat mis kan zijn is misschien de elevatie. ik dacht er aan om een balk van boven naar beneden op het blad te leggen en het dan na te meten met een gradenboog en een touwtje, maar toen ik dat deed met mijn 3d waterpas app kwam ie wel erg raar te staan, en ontving ik niets meer ( volgens de SF700, maar die vertrouw ik toch niet helemaal )

 

Ik ben er nu maar even mee gestopt, het is donker hier.....

 

Nog tips voor morgen?

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Fuba DAA850 is rond. De schotel is breder dan een offset schotel van deze hoogte hoort te zijn. Het maakt hem vergelijkbaar(der) met een Triax 78.

Daarom ben je m.i. voor Astra 1 en 3 2 Alpsen nodig. Die heb ik er ook op. Pal tegen elkaar aan.

 

Als ik Astra 1 zuiver uitricht, kan ik de Alps voor Astra 3 er aan de westkant gewoon tegenaan schuiven.

Elevatieverschil is er nauwelijks, daarom zou je Astra 3 automatisch moeten kunnen ontvangen als je Astra 1 nauwkeurig hebt uitgericht.

 

Ik zou deze procedure zonder je satmeter met m.b.v. ontvanger/tv, maar nadat je de Alps voor Astra 1 zo zuiver mogelijk hebt geïnstalleerd.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar is het zo dat de A3 lastiger te "vinden" is dan de andere, want die kan ik zowat uit de losse hand vinden door te schuiven op de rail.

ik had ook al gedacht om even een tv in de schuur te zetten, dus dat ga ik vanavond maar doen, dan kan de rest van het gezin tv kijken.

 

ik laat het weten!

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

A3 is inderdaad wat lastiger te vinden door de parameters  en het feit dat ie wat zwakker is doordat ie in de schaduw staat van de supersterke Astra 1.

Gebruik daarom een FTA zender op Astra 3, zoals TVNoord op 11918 / H / 27500 / 5/6. Bovendien nog "gewoon" in SD/MPEG2. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

A3 is inderdaad wat lastiger te vinden door de parameters  en het feit dat ie wat zwakker is doordat ie in de schaduw staat van de supersterke Astra 1.

Gebruik daarom een FTA zender op Astra 3, zoals TVNoord op 11918 / H / 27500 / 5/6. Bovendien nog "gewoon" in SD/MPEG2. 

Herstel: wel FTA, maar in MPEG4. Dus je bent eveneens een HD-ontvanger nodig.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

HATSEKEFLATS!

 

Net voor de regenbui 92% signaal en ongeveer 75% signaal op Astra 3 met de Alps.

Eerst met de frequentie van Eduard met de sf700 gezocht, weer niks. Toen , nadat ik dat ding in een hoek gesmeten had, de tv van mijn dochter in de schuur gezet, tuner er op, even draaien, zenders laden, Xtrend laten zoeken met automaat en ja hoor, Astra 3. In 2 minuten. Ik heb het wel even snel met een LNB gedaan, zonder diseq.

 

Zijn die waardes een beetje ok?

 

Wordt vervolgd met de rest. Gaat veel makkelijker afstellen met een reciever en tv.

 

Oh ja, Eduard, U bent de held van de dag!

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat! Blij je te hebben kunnen helpen.

Afhankelijk van de Astra 3 transponder is 75% -afhankelijk van het weer - voor verbetering vatbaar. Ook met een Alps kun je gemiddeld 85%-95% signaal behalen op deze satelliet.

Ter indicatie: momenteel heb ik op Ned1HD 91% en op Ned2HD 95% signaal volgens mijn Dreambox 800HD se.

Komt overeen met gemiddeld rond de 15 dB.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan bij deze de uitslag, nadat ik eerst heb uitgericht op A3 (ook nog even op rail verschoven en schotel verdraaid voor maximaal resultaat )toen A1 &2 ernaast gezet en uitgericht en tenslotte de Hotbird. Zo gebeurd.

 

Heb nu op Hotbird 13db, snr 80%, agc 75%

Astra 1 15,1 db, snr 93%, agc 74%

Astra 2 16.2 db, snr 99%, agc 78%

astra 3 15.8db, snr 97%, agc 74%

 

Ik denk voorlopig een mooie score, nu maar even verder stoeien met de ontvanger en Upc opzeggen. Dan heb ik nog een maand de tijd voordat we over gaan.

Nogmaals iedereen bedankt, ik ben er blij mee.

 

Nog een tip van mijn kant, gaat prima uitrichten met een ontvanger, beter dan met een goedkope "satfinder" , het verschil: wel of niet wat vinden......

aangepast door RKrijnen

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...