Ga naar inhoud


Fuba Daa850 met multirail / sf 700


RKrijnen

Aanbevolen berichten

Beste mensen, 

 

Ik verwacht deze week eindelijk mijn nieuwe Fuba Daa850 ( in de vorige zat een productiefout ) maar ik ben er nog niet uit hoe ik hem moet uitrichten.

 

Ik ben zo bijdehand geweest om een sf700 te kopen, leek mij wel een handig apparaat want je staat op de goede satelliet te richten.  Mijn idee was  schotel hangen, sf700 er aan uitrichten op Astra3, dan de lnb voor Astra 1 er aan en schuiven met behulp van de sf 700, hotbird er op enz. bij de eerste schotel werkte dat idee wel, afgezien van het feit dat ik eerst de lnb voor de astra 1 aan de verkeerde kant had zitten, toen vond ie niks... :blush:

 

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan: Astra 2 staat niet in de sf700 geprogrameerd. dus als ik weer ga tobben dan loop ik vast op Astra 2.

 

Mijn vragen:

1 Is dit een handige manier? ( of ben ik te moeilijk bezig )

 

2 @Sprietje, Wilt U uitrekenen hoe ik de lnb;s op de rail moet plaatsen, dan ben ik denk ik al klaar....

 

3 Ik kan een satelliet toevoegen,  hij vraagt naam, lnb type, low, high local, 22k, diseq 1.0 , diseq 1.1, vervolgens kan ik transponders instellen ( die te vinden zijn op kingofsat ), weet iemand wat ik kan ingeven zodat ik de sf700 ook kan gebruiken voor Astra 2, is altijd handig, als er iets niet (meer) werkt straks kan ik zelf zoeken. Wat ik mij serieus afvraag, hoe ziet die sf700 nu op welke satelliet ie staat, dat signaal moet een satelliet toch meezenden?

 

 

Schotel Fuba Daa850, daz 104 multifeed, inverto black ultra (4x) spaun sar411(wsg), Belden HH125, Xtrend 9000.

Locatie 3351cd27 Nederland ( in de achtertuin tegen de schuur op een paal )

 

Alvast bedankt voor de ondersteuning en hartverwarmende reacties.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als bezitter van deze schotelcombinatie kan ik je in ieder geval vertellen dat twee Inverto's van je een te brede kop hebben voor fijnafstelling Astra 1 en 3.

Die satellieten zitten dichter op jouw (en mijn) locatie dichter naast elkaar dan deze lnb's toelaten.

Daarom gebruik ik daar Alps lnb's.

 

Exacte berekeningen laat ik natuurlijk graag aan Sprietje over.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Dank U Eduard, dan moet ik dus 1 Alps bestellen....( ik wat er al bang voor)

Het is overigens naar aanleiding van Uw topic over het maximaal uitrichten dat ik ook voor deze schotel heb gekozen.

aangepast door RKrijnen

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de schotel trouwens in zijn geheel wat gekanteld om de Clarke Belt zo goed mogelijk te kunnen volgen, omdat de rail niet kantelbaar is.

 

2 Alps in het midden (voor Astra 1 en 3) geven je nog meer soulaas fine te tunen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het kantelen heeft iemand al iets moois bedacht hier  ;)

Inderdaad Astra 1, 2,3 en Hb

 

2x Alps? Ik dacht alleen voor 19, omdat die sterker was dan 23. Maar ik moet niet teveel denken natuurlijk.

Belangrijkste is dat de Nederlandse hd zenders zo goed mogelijk zijn, anders krijg ik mijn gezin op mijn nek.... 

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RKrijnen

Voor een Fuba 850 in Papendrecht heb ik het volgende voor je uitgerekend:

De elevatie van de schotel moet op 29 graden ingesteld worden om de Astra 19,2 te vinden.
De rail moet 10,54 graden schuin staan.
Schuif de lnb-houder van de Astra 19,2 zo dicht mogelijk tegen de lnb-arm.
De afstand van de lnb's moet als volgt zijn:
tussen de HB en Astra 19,2 is 72mm
tussen de Astra 19,2 en 23,5 is 49mm
tussen de Astra 23,5 en 28,2 is 52mm

Zoals je ziet kun je met lnb's met normale koppen van 60mm deze afstanden niet bereiken. Je zult op de Astra 23,5 positie een smalle lnb moeten plaatsen, bijv. een ALPS.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk, oneindig veel dank Sprietje!

 

Maar eh, ik heb zitten denken (...) dan staat de Alps kop voor 23.5 verder uit het midden als de Inverto voor 19.2. Aangezien de Hotbird voor mij niet de hoogste prioriteit heeft, kan ik dan niet beter de Alps verder naar het midden zetten, als het moet kan ie ook op de arm. Of kloppen de uitgerekende afstanden dan niet meer? Dus eigenlijk alles 2 cm opschuiven zeg maar zodat de Astra het meest in het midden staan.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de lnb's zo goed mogelijk te verdelen, begin je bij de ontvangst van de Astra 1, 2, 3 en Hotbird altijd om de houder van de Astra 19,2 tegen de lnb-arm aan te zetten, zie bijlage.
Nee, de afstanden blijven hetzelfde ook al verschuif je ze allemaal twee centimeter.
 

post-60869-0-18020100-1399496387_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ok, ik kan natuurlijk meten met de sf700 wat en of het uitmaakt natuurlijk, dankzij de berekening moet het lukken natuurlijk, laat ik dat eerst maar doen. Vooralsnog weet tnt nog niet wat ze met die grote doos moeten, ging bij retour ook al mis.....

 

Dank voor de afbeelding, ik zal de Lnb's deze keer wel in de goede volghoorde zetten.....

 

Trouwens enig idee hoe ik Astra 2 kan toevoegen? Dat vind ik ook een interresante materie. ( ik vind het altijd fijn als ik snap hoe dingen werken, tot vervelens toe )

aangepast door RKrijnen

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met "enig idee hoe ik Astra 2 kan toevoegen?". Die staat toch al in de berekening? Als je voor de Astra 23,5 een smalle lnb neemt (een ALPS), kun je voor de Astra 28,2 gewoon een lnb nemen met een kop van 60mm. De lnb's van de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 komen dan met de koppen tegen elkaar te staan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Excuses voor de verwarring, Ik bedoelde in de satfinder, dankzij de berekening kan ik het werkend krijgen, waarvoor nogmaals dank. Het zou leuk en misschien handig zijn als ik mijn sf700 ook voor de Astra 2 kan gebruiken.

aangepast door RKrijnen

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dus vandaag eindelijk de schotel opgehangen, volle bak op Astra3, en volle bak op Astra 1 op de satfinder. Ik denk nog, dat kan niet die koppen staan veel te ver uit elkaar. Nou dat klopt, had Astra 2 & 1....

Handig zo'n meet apparaat. (wil je goedkoop of goed...) ga morgen verder kijken, ook naar de diseq instelling op de ontvanger. Mocht er nog iemand goede raad hebben....

wordt vervolgd....

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, weer een dag tobben verder. heb de frequenties op mijn Sf700 anders ingesteld want er zaten dubbele tussen dus dan heb je lock, ga je zoeken op de reciever en zit je weer op de verkeerde satteliet....

Vreemd genoeg kom ik alleen 28.2 en 19.2 tegen, in de meest rare variaties, ontvang je met de kop voor 19,2 bbc enz.

 

Omdat ik het niet kan uitstaan dat het nog niet werkt ben ik doorgegaan tot het donker was. gelukkig heb ik nu op de lnb van 19.2 ook 19.2. om te testen gebruik ik steeds 1 kabel naar de reciever om te zoeken.

 

 

Ik heb nu de volgende situatie, ik hoop dat het klopt ( ik ga bijna aan mijzelf twijfelen ):

 

-De gehele schotel staat 10 graden gekanteld, de LNB voor Hotbird komt dus lager te staan dan de LNB van Astra 2.

-Als ik nu morgen de Astra 1 maximaal uitricht en ik hou de afstanden van Sprietje aan dan zou het moeten werken toch?

-De LNB's van Astra 1 staat ( als je naar de schotel kijkt) rechts bijna op de arm, Astra 3 er strak tegenaan, links bijna op de arm, ze staan dus beide bijna op de arm.

- Op de reciever moet ik straks toch diseq abcd invoeren?

 

Zie ik verder nog iets over het hoofd, of maak ik nog ergens een denkfout dan lees ik dat heel graag. toen ik vrijdag begon dacht ik nog hoe moelijk kan het zijn? Ondertussen denk ik daar anders over. de SF700 blijkt toch niet zo'n handig hulpmiddel te zijn als ik dacht....

 

Alvast dank voor het hart onder de riem!

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...